Pagrindinė kliūtis – neišvystyta infrastruktūra
Vertindami pačias ryškiausias tendencijas, kurias artimiausiais metais matysime automobilių pramonėje, srities profesionalai visų pirma išskiria bandymą rinkai pristatyti baterijas naudojančius elektromobilius. Lygiai pusė apklaustųjų mano, kad tokiu keliu eiti pabandys daugelis gamintojų. Ši tendencija pastaraisiais metais ženkliai auga. Palyginimui, dar 2015-ųjų KPMG tyrime baterijas naudojančių elektromobilių technologija ryškiausiųjų sąraše buvo tik devinta.
Vis dėlto, nepaisant gamintojų iniciatyvų investuoti į būtent šią sritį, industrijos profesionalams kyla klausimų dėl baterijas naudojančių elektromobilių perspektyvų. Ekspertams kyla abejonių dėl tokio tipo transporto priemonėms būtinos infrastruktūros, kurios šiuo metu neturi nei viena šalis. Net 62 proc. apklaustųjų mano, kad nepaisant visų investicijų, baterijas naudojantys elektromobiliai rinkoje neįsitvirtins.
Kaip gerokai perspektyvesnė alternatyva įvardijami vandeniliu varomi elektromobiliai (Fuel cell electric vehicles). Net 78 proc. industrijos profesionalų juos įvardija kaip svarbią ateities technologiją. Ji atrodo daug žadanti dėl to, kad jai nereikėtų iš naujo kurti infrastruktūros. Šiuo metu veikiančios degalinės galėtų būti nesunkiai konvertuojamos. Palyginimui, baterijas naudojančio elektromobilio įkrovimas trunka 25-45 minutes. Konkurencinėje kovoje su vandeniliu varomais elektromobiliais tai gali tapti esminiu faktoriumi.
Silpnėja ir hibridinių automobilių įtaka rinkai. Beveik pusė (44 proc.) apklaustų industrijos ekspertų šią technologiją įvardina, kaip artimiausiais metais stipriai veiksiančią automobilių pramonę. Visgi ši tendencija kiekvienais metais silpnėja. Palyginimui, pernai pristatytame analogiškame tyrime jie vertinti kaip antra ryškiausia automobilių pramonės vystymosi tendencija. Visgi hibridai šiandien vertinami kaip pereinamoji technologija, o ne ilgalaikis sprendimas.
Pereinamasis laikotarpis
Automobilių industrijos atstovai sutaria, kad sritis šiuo metu išgyvena esmines permainas. Reguliaciniai mechanizmai ir visuomenės spaudimas skatina greičiau atsisakyti vidaus degimo variklių, bet iki šiol nėra aišku, kuri alternatyvi technologija taps dominuojančia.
Toks neapibrėžtumas industrijos lyderiams kelia daugybę klausimų ir verčia manyti, kad tradiciniu kuru varomi automobiliai iš rinkos niekur nepasitrauks. Tokią poziciją išsakė net 76 proc. apkaustųjų. Prognozuojama, kad alternatyviais energijos šaltiniais varomų automobilių paklausa augs lėtai. Šiuo metu ji siekia apie 4 proc., o iki 2023-iųjų turėtų siekti apie 7 proc.
Elektromobilių populiarėjimą stabdo vis dar nepatenkinti esminiai vairuotojų poreikiai. Paklausa tiesiogiai priklausys nuo investicijų į būtiniausią infrastruktūrą. Maža to, baterijoms vis dar trūksta patikimumo, o automobilių kaina smarkiai lenkia tradicinius konkurentus.
Vis dėlto ekspertai pakankamai vieningai prognozuoja dyzelinių variklių eros pabaigą. Penktadalis (19 proc.) apklaustųjų prognozuoja, kad jų paklausa mažės drastiškai. Dar 34 proc. pranašauja šiek tiek nuosakesnį mažėjimą.
Nors dyzeliniai varikliai greitu metu ir neišnyks iš rinkos (jie itin paklausūs krovininio transporto segmente), jų naudojimas darysis vis labiau nepriimtinas socialiai. Stiprėjant nerimui dėl klimato kaitos ir kitų ekologinių problemų, automobilių gamintojai jaučia visuomenės spaudimą ieškoti alternatyvų aplinką teršiančioms technologijoms.
Kasmetinė pasaulinio audito, mokesčių ir konsultacijų įmonių tinklo KPMG „Pasaulinė automobilių rinkos bendrovių vadovų apklausa“ („Global Automotive Executive Survey 2017“) atlikta 2016 m., joje dalyvavo 953 aukščiausias pareigas automobilių rinkoje veikiančiose kompanijose užimančių respondentų. Apklausti automobilius gaminančių, juos parduodančių, atskiras dalis automobiliams gaminančių kompanijų, susijusias paslaugas teikiančių kompanijų atstovai iš viso pasaulio. Visą apklausą rasite paspaudę čia.