Projektas „Būk saugus kelyje“ siekia atkreipti jaunųjų eismo dalyvių dėmesį

Vien praėjusiais metais didžiąją dalį nukentėjusiųjų eismo įvykiuose sudarė nepilnamečiai. Remiantis Lietuvos kelių policijos duomenimis, apie 35 proc. sudarė vaikai iki 10 metų, o likusi dalis – 65 proc. (10–17 metų) atiteko paaugliams. Psichologų ir eismo ekspertų vertinimu, siekiant keisti šią statistiką, su vaikais ir paaugliais būtina kalbėti suprantama, labiau vizualia, kalba ir diegti saugumo eisme sampratą.
Paspirtukininkai gatvėje
Paspirtukininkai gatvėje / 123RF.com nuotr.

Dėl šios priežasties antrus metus iš eilės edukaciniam projektui „Būk saugus kelyje“ susibūrę socialiai atsakingi verslo partneriai – „Girteka Logistics“, „Circle K“, „Volvo“, taip pat ir „Lietuvos policija” – siekia atkreipti pačių jauniausių visuomenės narių, vaikų ir jų tėvų, dėmesį į būtinybę saugiai elgtis kelyje ir pristato naują leidinį jauniesiems eismo dalyviams. Knygelėje „Būk saugus kelyje“ patraukliai pateikiamos svarbiausios eismo taisyklės, vaikai jų mokomi žaidimo būdu.

„Svarbu įsisąmoninti, kad ne kažkas kitas yra atsakingas už Tavo elgesį ir saugumą kelyje, o Tu pats, todėl būtina gerbti save ir esančius šalia, paisyti visuotinai priimtų elgesio normų.

Bet svarbiausia – nuo mažumės ugdyti sąmoningumą ir supratimą apie saugų dalyvavimą viešajame eisme”, – apie jauniausios auditorijos įtraukimą į saugų eismą kalbėjo Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis.

„Būdami didžiausią nuosavų vilkikų parką valdančia bendrove Europoje, jaučiame pareigą įdėti savo indėlį į saugumą keliuose. Tikimės, jog mokomosios knygelės išleidimas vaikams ir dalinimasis naudinga informacija viename skaitomiausių šalies portalų 15min, bei kituose kanaluose, prisidės didinant saugumą keliuose“, – sako Simonas Bartkus, „Girteka Logistics“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Simonas Bartkus
Luko Balandžio / 15min nuotr./Simonas Bartkus

Saugumas Lietuvos keliuose, jo vertinimu, – kiekvieno mūsų atsakomybė. Todėl artėjant šaltajam, kartu ir tamsiajam metų sezonui, o vaikams sugrįžus į mokymosi įstaigas, būtina tam skirti daugiau dėmesio.

„Per edukacines programas kartu su partneriais ir šiemet pažindiname vaikus ir paauglius, kaip saugiai elgtis kelyje šalia didelių transporto priemonių. Šia iniciatyva siekiame paaiškinti ir parodyti, kaip neapsaugoti eismo dalyviai gali geriau suvokti rizikas jiems artėjant prie krovininio automobilio, važiuojant šalia arba kertant važiuojamąją kelio dalį. Vienas iš svarbiausių mūsų keliamų tikslų – padėti išvengti eismo įvykių ir kurti saugią ateitį mums ir mūsų vaikams“, – sako „Volvo Trucks Lietuva“ rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus.

Pasak R.Siaurusaičio, tamsiuoju paros metu žūsta daugiau kaip pusė į eismo įvykius patekusių pėsčiųjų, o kas trečias patiria sunkių sužeidimų. Statistika rodo kad eidami neapšviestu keliu be atšvaito ar kito šviesą atspindinčio elemento pėstieji gyvybe rizikuoja aštuonis kartus dažniau.

Norėdami išvengti eismo įvykių, į kuriuos patenka pėstieji, tiek jie, tiek ir transporto priemonių, dviračių vairuotojai, turėtų elgtis atsakingiau: segėti atšvaitą, dėvėti ryškiaspalvę liemenę ar kitus drabužius su šviesą atspindinčiais elementais (tuomet galimybė vairuotojui pastebėti bus triskart didesnė).

„Pagalba vaikams yra mūsų įmonės prioritetinė socialinės atsakomybės sritis, todėl sugrįžus vaikams į mokyklas, siekiame priminti visiems eismo dalyviams būti atidesniems ir įsitikinti, kad vieni kitus matome kelyje“, – tikino „Circle K“ rinkos vystymo direktorius Renatas Alekna.

Vienas iš svarbiausių socialiai atsakingo verslo, prisidedančio prie eismo situacijos Lietuvos keliuose gerinimo, tikslų išlieka padėti išvengti eismo įvykių ir kurti saugią ateitį vaikams. Kviečiame būti atsakingais!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos