„Hyundai Grand Santa Fe“ – taip vadinasi didžiausias korėjiečių gaminamas automobilis. 4,9 m ilgis, 1,9 m plotis ir 1,7 m aukštis sėdint automobilyje leidžia kalbėtis su autobusų vairuotojais ir mieste jaustis privilegijuotu. „Grand Santa“ yra ilgesnis už BMW X5 ir platesnis už „Nissan Murano“, tad mieste dydžiu jam prilygsta mažai kas.
Aukštesnė prošvaisa (180 mm) leidžia važiuoti į mišką nesibaiminant ten palikti buferių, o keturi varomi ratai verčia nesijaudinti važiuojant purvo balomis. Be to, į automobilį galima sutalpinti vairuotoją ir šešis keleivius. Trečioje sėdynių eilėje suaugusieji, žinoma, nesijaus komfortiškai 1 000 km ilgio kelionėje, tačiau 160 cm ūgio keleiviams ten vietos apsčiai.
Kitoks kelias
„Hyundai“ nuėjo priešinga kai kuriems automobilių gamintojams linkme – ne automobilių mažinimo, o didinimo. Pavyzdžiui, „Nissan“ neseniai užpildė tuščią ertmę hečbekų segmente su „Pulsar“, BMW pristatė antros serijos „Active Tourer“, o „Porsche“ bei „Lexus“ tik šiemet išleido į serijinę gamybą nedidelius visureigius „Macan“ ir NX. „Hyundai“ daro priešingai – jie šiemet pristatė didžiausią kada kompanijos gamintą ir Europoje parduodamą modelį (kitose rinkose dar parduodami prabangūs „Equus“ sedanai, kartais pagrasinantys vokiškai „Premium“ trijulei).
„Grand Santa Fe“ daugeliu atžvilgių yra panašus arba toks pat kaip ir „Santa Fe“. Arba kaip dauguma naujesnių „Hyundai“ modelių. Tos pačios neblogos apdailos medžiagos, geras jų surinkimas, patogi multimedijos sistema, labai neinformatyvus vairas, nuobodžios valdymo savybės, puikiai dirbanti pavarų dėžė, geras dyzelinis variklis ir penkių metų garantija.
„Hyundai“ pažanga pastaraisiais metais neginčijama ir prieš 20 metų korėjietišką automobilį turėjęs žmogus, pirmą kartą atsisėdęs į dabar gaminamą „Hyundai“ ar KIA, liktų apstulbęs. Ne dėl to, kad „visi nauji automobiliai važiuoja gerai ir yra patogūs“ – „Hyundai“ ir KIA, kurie iš esmės yra tokie patys automobiliai, išskyrus keletą modelių, yra geresni už ne vieną konkurentą. Puikiausias to pavyzdys – „Hyundai i40“, kuris yra tapęs ne vienos valstybės, tarp jų ir Lietuvos, metų automobiliu.
Pirkėjų nesitiki daug
„Hyundai Grand Santa Fe“ teturi vieną variklį ir vieną įmanomą komplektaciją – „Premium“. Korėjiečiai nusprendė, kad jeigu jau pirkti didelį automobilį, tai nėra ko vargintis su paprastomis komplektacijomis.
Tai atskleidžia vieną dalyką – potencialių šio automobilio pirkėjų ratas mažas, tad gamintojas nenori vargti ir leisti pinigų komplektuodamas išskirtinius modelius. Praktiškai visi nuo konvejerio nuriedantys „Grand Santa Fe“ yra vienodi (vienintelė papildoma opcija – panoraminis stoglangis), skiriasi tik jų spalva. Tai yra labiau bandomasis modelis nei daiktas, įmonei uždirbantis pinigus. Jeigu jis pasiteisins – kitos kartos „Santa Fe“ turės didesnį giminaitį, jeigu ne – greičiausiai neturės.
Priežasčių, kodėl jis gali nepasiteisinti, yra. Svarbiausia – „Hyundai“ taiko į labai nedidelį segmentą. Žmonių, kuriems reikia septynviečio padidinto pravažumo automobilio, kurių poreikius atitiktų tik aukščiausios komplektacijos modelis ir kuris nemėgsta europietiškų automobilių. Ir dar tokio, kuriam nepatinka „Toyota Land Cruiser“.
Naujo „Grand Santa Fe“ kaina – 170 tūkst. Lt. Už mažiau jo negausite, tačiau į tą kainą įeina viskas, ko galima tikėtis iš lengvojo automobilio: šildomos, ventiliuojamos, odinės ir elektra valdomos sėdynės, 220V lizdas bagažinėje, šildomas vairas, 4,2 colių skersmens ekranas ir krūva trimis didžiosiomis raidėmis žymimų saugumo sistemų: ABS, ESC, EBD, BAS ir t.t., bei dar keletas funkcijų. Atrodo daug, kol nepastebi teorinių konkurentų kainininkų.
Visi priekiniais ratais varomi ir septynis žmones talpinantys automobiliai kainuoja dvigubai mažiau, o keturiais ratais varomas „Fiat Freemont“ dar „telpa“ į 100 tūkst. litų ribas. Geriau sukomplektuoti tokie automobiliai įžengtų į penkių nulių zoną, tačiau geriausios įmanomos įrangos reikalaujančių pirkėjų nėra daug – ypač šiame segmente.
Įvertinus „Grand Santa Fe“ duomenis, galima dairytis jau į „Premium“ klasės septynviečius – „Volvo XC90“, „Land Rover Discovery“ ar „Jeep Grand Cherokee“, kurių pigiausios komplektacijos prasideda nuo 160-180 tūkst. Lt.
Galima pagalvoti, kad žmogus turėtų būti nepilno proto, jeigu ieškodamas „Premium“ automobilio, dairytųsi į „Hyundai“ pusę? Tačiau stebėtis neverta – tokia daugelio automobilių kainodara. Pavyzdžiui, puikiai sukomplektuotas „Volkswagen Passat“ kainuotų daugiau nei bazinės įrangos C klasės „Mercedes-Benz“.
Vertinant „Hyundai Grand Santa Fe“, nesunkiai iškyla amžina dilema – ar rinktis patį pigiausią, bet „Premium“ automobilį, ar fantastiškai sukomplektuotą „Ne premium“? Potencialūs šio automobilio pirkėjai turėtų mąstyti būtent taip.
„Hyundai Grand Santa Fe“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | 2,2 CRDi, 4 cilindrai, dyzelinis |
Galia | 197 AG prie 3 800 aps./min. |
Sukimo momentas | 436 Nm prie 1 800-2 500 aps,/min. |
Maksimalus greitis | 200 km/val. |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. | 10,3 sek. |
Vidutinės degalų sąnaudos | 7,6 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 199 g/km |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių automatinė |
Transmisija | 4 varomi ratai, su centrinio diferencialo blokavimu |
Padangos | 235/55R19 |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 915/1 885/1 695 mm |
Ratų bazė | 2 800 mm |
Masė | 1 991 kg |
Maksimali velkama masė | 2 000 kg |
Bagažo skyriaus talpa | 176 l (7 atlenktos sėdynės), 634 l (5 atlenktos sėdynės), 1842 l (2 atlenktos sėdynės) |
Kaina | 169 990 Lt |