„Taip, mes dar neturime 5G tinklo, bet turime 4G tinklą, kuris nėra perkrautas ir jis galėtų tam tikrą dalį autonominių automobilių aptarnauti, ir Lietuva yra pasiruošusi testuoti. Reikia tik paraiškos, kad nori testuoti automobilius, ir mes manome, kad kad valdžia galėtų visus reikiamus dokumentus sutvarkyti mažiau negu per mėnesį, kad tokį testavimą būtų galima daryti“, – ketvirtadienį renginyje „Mobility Tech 2019“ BNS sakė ministras.
Anot jo, taip pat kalbama su Lenkija, Latvija ir Estija, kad būtų galima padaryti koridorių per visas šalis, kuriame būtų testuojamos šios technologijos.
Vilniuje ketvirtadienį susirinko aukšto lygio ekspertai, kurie diskutuoja apie savivaldžių automobilių ateities perspektyvas Europos Sąjungoje ir prisidės rengiant ES politikos gaires šioje srityje.
„Mes, kaip maža valstybė turime galimybę greitai keisti įstatymus, vystantis technologijoms, mes norime įsiklausyti, ką turime keisti savo teisėje, kad šios technologijos kuo greičiau atsirastų Lietuvos keliuose“, – teigė R.Masiulis.
Anot jo, Lietuvoje yra važiavusių autonominių automobilių, bet kol kas rimtų, didelių testavimų dar nebuvo.
Europos transporto politikos ekspertas Tomas Voege, konsultuojantis vyriausybių atstovus ir politikus naujų mobilumo koncepcijų klausimais sako, kad šiuo metu išbandoma daug naujų mobilumo galimybių, kurios netrukus pateks į rinką, tačiau vis dar nėra aiškaus apibrėžtumo, kaip šios technologijos ateis ir kaip jos turėtų būti reguliuojamos.
„Kalbant apie aukšto lygio transporto priemonių automatizavimą, greičiausiai reikalingi nauji reglamentai, todėl kyla klausimas, ar vykstančiai judėjimo revoliucijai taip pat reikia valdžios revoliucijos? (...) Klausimas, gal institucijoms būtų prasminga savo veiklą labiau grįsti duomenimis. Kaip pavyzdį būtų galima paminėti tai daryti mėginančią Suomiją, kuri prieš vienus ar dvejus metus priėmė naują transporto kodeksą, ir tai gali būti vienas iš būdų, kaip siekti pažangos“, – sakė T.Voege.
R.Masiulis taip pat pabrėžė, kad Lietuvoje esant gerai išvystytai dalinimosi ekonomikai, tokios kompanijos kaip „CityBee“ ar „Spark“ sudaro galimybes bandyti naudoti autonominius automobilius ir dalinimosi paslaugose.