Nauja išvaizda ir širdis
Tiesa, šis automobilis jau nebėra visiškai naujas. Automobilis, kurį matote nuotraukose, yra atnaujintas. Po vadinamosios „facelift“ procedūros „SX4 S-Cross“ gavo naują variklį ir išvaizdą.
Vietoje 1,6 litrų darbo tūrio atmosferinių variklių pradėti montuoti vieno litro „Booster Jet“ agregatai, kurie turi turbiną. Nors „Suzuki“ pelnytai buvo galima vadinti patvariu automobiliu kaimui, bekelei ar ūkiui, gamintojas padarė drastišką žingsnį – atsisakė dyzelinių variklių.
Šiuo metu gamoje liko tik vienas vienintelis motoras – minėtasis „Booster Jet“, vieno litro darbo tūrio, trijų cilindrų variklis, išvystantis 112 arklio galių.
Šis variklis turi nemažai pliusų. Vienas pagrindinių, kuris patiks šio automobilio pirkėjams, tai itin mažos degalų sąnaudos. Kitas šio variklio privalumas, kuris greičiausiai dar ilgai bus bereikšmis Lietuvos vairuotojams – mažesnis išskiriamų teršalų kiekis. Tai vertinti pradėsime tik tada, kai piniginė plonės atitinkamai nuo to, kiek nuodingųjų dujų išskirs jūsų vairuojamas automobilis. Kitaip tariant, mokėsime automobilio taršos mokestį.
Vis tik minusų dėl šio „Suzuki“ sprendimo atrasti taip pat galime. Kadangi šis „Booster Jet“ variklis turi tik tris cilindrus, jis sukuria itin nemalonią vibraciją. Ji juntama netgi tada, kai automobilis stovi užvestas. Dar didesnė vibracija jaučiama važiuojant, pavyzdžiui 60 km/val. greičiu penkta pavara. Važiuojant šiek tiek greičiau vibracija nebejuntama.
Tačiau tai yra įprasta tris cilindrus turinčiam varikliui. Kitų automobilių varikliai, turintys tris cilindrus, sukuria dar bjauresnę vibraciją. Kad ir kaip ten bebūtų, viskas yra daroma ekologijos labui.
Visų ratų varančioji sistema
Pamatęs „SX4 S-Cross“ kainoraštį kiek sutrikau. Už visų varančiųjų ratų sistemą tenka primokėti net 6 000 eurų. Dar 2 000 eurų kainuoja automatinė pavarų dėžė. Žinoma, į šiuos 6 000 eurų yra įskaičiuota ne tik keturis ratus varanti sistema, tačiau ir geresnė komplektacija. Tačiau pamatęs tokį kainoraštį vis tiek nejučia sumurmi „jūs rimtai?“
Kiti gamintojai savo automobiliuose 4x4 sistemą siūlo už du arba net tris kartus mažesnę kainą, nei ši sistema įkainota „Suzuki“. Pavyzdžiui, „Opel Mokka X“ už keturių varančių ratų sistemą tenka primokėti vos 1 500–1 600 eurų; „Kia Sportage“ – apie 2 000 eurų ir dar bene tiek pat už gausią komplektaciją; „Volkswagen Tiguan“ – apie 2 400 eurų, netgi prabangiajame „Jaguar F-Pace“, kurio bazinė versija kainuoja tiek, kiek keturi suzukiai, už 4x4 sistemą tenka sumokėti perpus mažiau nei prašo „Suzuki“ – 2 700 eurų.
Kyla klausimas – gal „Suzuki“ visų varančiųjų ratų sistema yra paauksuota? Tiesa, reikia paminėti ir tai, kad kartu su šia sistema pirkėjas sukomplektuoja savo „SX4 S-Cross“ su važiavimo režimų pasirinkimo sistema „All Grip“, kuri veikia nepriekaištingai ir gelbsti, kai po ratais daug sniego ar purvo. Vis dėlto tokia kainodara yra šiek tiek keistoka.
Bet kuriuo atveju, norintys džiaugtis pigiu, bet nauju automobiliu, pasirinkę „SX4 S-Cross“ neturėtų nusivilti. Šis patogus ir dinamiškas miesto visureigis gal nebus pats pigiausias pirkinys, tačiau mažiau nei už 15 tūkstančių eurų vargu ar nupirksite panašaus kalibro ir kokybės naują automobilį.
Bandyto automobilio techniniai duomenys:
Variklis, cm3 | 998 |
Variklio galia, AG/aps. | 112/5500 |
Pagreitėjimas 0-100 km/val, s | 11 |
Maksimalus greitis, km/val. | 180 |
Sukimo momentas, Nm/aps. | 170/2000-3500 |
Degalų bako talpa, l | 47 |
Ilgis/plotis/aukštis, mm | 4300/1785/1580 |
Ratų bazė, mm | 1505 |
Prošvaisa, mm | 180 |
Bagažinės talpa, l (neatvertus sėdynių) | 430 |
Maksimali bagažo talpa, l | 1269 |
Apsisukimo spindulys, m | 10,4 |
Degalų sąnaudos mieste/užmiestyje/vidutinės, l/100km | 5,7/4,6/5,0 |
Maksimalus velkamos priekabos svoris (priekaba su stabdžiais), kg | 1200 |
Maksimalus velkamos priekabos svoris (priekaba be stabdžių), kg | 400 |
Bazinė automobilio kaina, eur | 14 900 |
Bandyto modelio kaina, eur | 20 900 |