Kartais klaidingai manoma, kad turbina genda savaime: tiesiog kaip mechanizmas, nepaveiktas jokių išorinių elementų, kaip atskira dalis, išvarginta nuolatinio naudojimo ir dėvėjimosi. Tačiau, deja, tai nėra visai taip: turbinos gedimus gali lemia begalė kitų faktorių. Paprastai jau nutinka taip, kad sugedusi turbina – tiesiog kitų, jau buvusių gedimų ar priežiūros stygiaus rezultatas.
Kažkokia trumpalaikė strategija automobilių priežiūros atžvilgiu tikrai nėra veiksminga. Neužtenka išimti vieną turbiną ir įstatyti kitą – tai problemos neišspręs
70 procentai sugedusių turbinų – priežiūros stygiaus rezultatas
„Didžioji dalis sugedusių turbinų – rezultatas per mažo automobiliams skirto dėmesio: ne laiku keičiami tepalai, neatliekama diagnostika ir gyvenimo būdas „nuo gedimo iki gedimo“ – pasakoja Lietuvos sporto meistras, čempionas ir turbinų serviso „ETA servisas“ savininkas Ramūnas Čapkauskas.
„Didžiausia žmonių problema yra noras susitvarkyti greitai ir pigiai, ne iki galo išanalizuojant gedimą, siekiant ne tik pašalinti sugedusią dalį, bet ir pačią gedimo priežastį. Kažkokia trumpalaikė strategija automobilių priežiūros atžvilgiu tikrai nėra veiksminga. Neužtenka išimti vieną turbiną ir įstatyti kitą – tai problemos neišspręs, tik atidės jos paieškas kiek vėlesniam laikotarpiui su dar daugiau investicijų. Būtina atlikti pilną automobilių diagnostiką ir, pakeitus turbiną, imtus prevencinių priemonių, kad gedimas nepasikartotų. Tą visada kartojau savo serviso klientams. Jeigu norime, kad technika mums tarnautų, ja reikia rūpintis“.
Senos turbinos pakeitimas nauja problemos neišsprendžia
Lietuvoje žmonės, atvažiavę į servisus, nėra linkę gilintis į esamas problemas – jiems aktualu, kad kuo greičiau galėtų sėstis į savo automobilį ir palikti serviso teritoriją. Problema iškyla prabėgus kiek laiko po pakeistos turbinos, jeigu tikroji gedimo priežastis nebuvo pašalinta – greitu metu tas pats automobilis su sugedusia turbina vėl grįš į autoservisą.
Ramūnas Čapkauskas: „Yra tokia autoservisų kategorija, kurie jiems atvežtas sugedusias turbinas tiesiog pakeičia restauruotomis. Bet tai nereiškia, kad problema jau išspręsta – ji išspręsta trumpam ir nekokybiškai, neįsigilinus į gedimo priežastis, pašalinant tik rezultatą. Štai čia ir kyla nepasitikėjimas ne tik meistrais, bet ir automobilių servisais. Iš kitos pusės, puikiai suprantu, kodėl klientas jaučiasi apgautas: jis toks ir yra. Gedimo rezultatas problemos neišsprendžia.“
Kiekvienas savininkas gedimui kelią gali užkirsti ir pats
Ramūnas Čapkauskas: „Terminai ir datos, kada keisti automobilines alyvas ar kitus būtinus tikrinti ir keisti skysčius – skirtos ne servisui, o automobilių savininkui. Netgi ir pakeitus turbiną restauruota, nereiktų pamiršti visų kitų automobilio elementų, kurie užtikrina sklandų darbą.“
Anot technikos specialistų, pasirūpinus automobilio turbina, būtina pakeisti variklio alyvos filtrą, pačią alyvą, išplauti tarpinį oro aušintuvą bei pajungimo žarnas, oro filtrą, alyvos padavimo sistemos vamzdelius. Šalia viso šio jau ganėtinai netrumpo sąrašo – patartinas EGR, karterio, alsuoklio filtro plovimas.
Sąrašas – ganėtinai netrumpas, o panašu, kad didžiosios dalies problemų ir gedimų galima išvengti tiesiog atsakingai elgiantis su automobiliais – juk visa technika, kuria nėra tinkamai rūpinamasi, genda. Atsakingai reikia rinktis ne tik priemones savo automobiliams prižiūrėti, bet ir servisus, kuriuose juos ir remontuosime.