„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Raudonai baltas „Opel Adam“ – ugniagesių brigadai

„Opel Adam“ tinkamas netik privatiems asmenims važinėti. Galbūt ateityje juo važiuos ir ugniagesiai. Serijinės gamybos automobilį galima rinktis iš 12 skirtingų kėbulo ir trijų stogo spalvų, todėl raudonai – baltai nudažytas „Adam“ galėtų tikti ir gaisrininkų brigadai.
„Opel Adam“
„Opel Adam“ / (nuotr. „Opel“)

Mažas miesto automobilis tęsia „Opel“ pirmos pagalbos transporto priemonių tradicijas, kurios prasidėjo dar prieš 100 metų, sukonstravus „gydytojų“ automobilį.

„Opel“ specialios paskirties automobilių  gamybos įmonė, stilingą miesto „Opel Adam“ automobilį transformavo į ugniagesių ekipažą. Sportiškai atrodančios raudonos – baltos aplikacijos su pagalbos telefono numeriu 112, matomos ant variklio ir bagažinės dangčių, bei šoninių durelių. Dėmesį dar labiau traukia švyturėliai ant stogo bei dvi mirksinčios priekinės LED lempos.

(nuotr. Opel)/Opel Adam
(nuotr. „Opel“)/„Opel Adam“

Ugniagesių brigada papildomai gali naudotis mygtukinių garsiakalbiu, nešiojama radio ryšio „Tetra“ stotele įrengta centrinėje konsolėje. Be to, specialios paskirties įranga sujungta su modernia „IntelliLink“ informacine – pramogine sistema, kuri integruoja išmaniuosius telefonus.

Praktiška ir ugniagesiam reikalinga įranga, kurią specialiai suprojektavo „Bösenberg” kompanija, yra įrengta automobilio gale: kuprinė su skubios pagalbos priemonėmis, defibriliatorius, gesintuvas bei gaisrininko šalmas, visada saugiai išliks savo vietose net ir važiuojant dideliu greičiu.

3,7 m ilgio, su naujausiomis technologijomis, manevringas miesto automobilis „Adam“ puikiai tinkamas važiuoti į įvykio vietą judriomis miesto gatvėmis. Pirmos pagalbos automobilių konstravimo tradicijos „Opel“ kompanijoje prasidėjo dar prieš šimtmetį. Pirmasis toks – „Opel 4/8 AG“ buvo sukonstruotas 1909 m. Visai netrukus šis dvivietis tiesiog buvo vadinamas „gydytojo“ automobiliu („Doctor‘s car“).

Mažesnis nei įprastai to meto automobilis, šis modelis buvo manevringas ir lengvai pravažiuodavo siauromis miesto gatvelėmis, nugabendamas gydytoją pas sergantį pacientą. Po kelerių metų profesionalių gelbėtojų bei specialių priemonių svarba tapo aktuali ir „Opel“, kai 1911 m. kilęs gaisras sunaikino dalį gamyklos patalpų Riuselsheime. Buvo įkurta profesionali „Opel“ ugniagesių brigada bei ugniagesių skyrius, kuriame  pradžioje dirbo savanoriai. Taip pat buvo įrengtas motorizuotas vandens siurblys gaisrui gesinti.

Ugniagesių mašinos labai greitai sulaukė nacionalinio ir tarptautinio dėmesio. Vienas garsiausių šio tipo modelio pavyzdžiu yra tapęs „Opel Blitz“.

(nuotr. Opel)/Opel Adam
(nuotr. „Opel“)/„Opel Adam“

Keletas važiuoklės variantų tapo pagrindu konstruojant automobilį gabenantį 9 asmenų brigadą ir cisterną ugniai gesinti. 1952 m. buvo sukonstruotas naujas „Blitz“ modelis, kuris netrukus tapo gaisrininkų mašinų rinkos lyderiu. Šio modelio variklis su karbiuratoriumi net ir perkrovos metu buvo itin tvirtas. Mažesnės ugniagesių brigados dažniausiai naudojo „Opel Blitz 1,75t“, kuris populiarus buvo iki pat 1980 metų.

Šiandien, dukterinė įmonė „Opel Special Vehicles GmbH” (OSV), konstruoja specialios paskirties transporto priemones policijos, greitosios pagalbos ir ugniagesių brigadoms, naudojant serijinės gamybos modelius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs