Prieš metus Raudondvario Šiaudinės gatvėje apsigyvenęs Mantas (vardas pakeistas) 15min pasakojo, kad naujos statybos daugiabutis stovi Nevėžio kraštovaizdžio draustinyje. Name, pasak jo, gyvena apie 60 šeimų, daugiausiai – tai jaunos poros su mažais vaikais.
„Namas yra šalia tilto per Nevėžį, eismas čia tikrai labai intensyvus, nes tai pagrindinis kelias į Jurbarką, Seredžių, Vilkiją, Kulautuvą ir kitas vietoves. Gyvenamąjį namą nuo kelio skiria pievelė su vaikų žaidimų aikštele ir šlaitas apaugęs medžiais, kuris atlieka ne tik apsauginę funkciją nuo dulkių, mašinų šviesų ir t.t., bet ir garso izoliacinę funkciją“, – dėstė pašnekovas.
Ant šlaito augę medžiai ne tik užstojo gatvę, bet ir saugojo nuo triukšmo bei taršos.
Manto teigimu, dėl šalia daugiabučio tiesiamo dviračių tako buvo iškirsti sveiki, stori medžiai. Jis stebisi, kad darbai pradėti prieš tai nepasitarus su šalia gyvenančiais žmonėmis, kuriems neapgalvotas valdininkų sprendimas sukels nepatogumų.
Pasak pašnekovo, vienoje kelio pusėje auga krūmai, namų nėra, o kitoje – stovi daugiabutis, kotedžai, įrengta vaikų žaidimų aikštelė. Ant šlaito augę medžiai ne tik užstojo gatvę, bet ir saugojo nuo triukšmo bei taršos. Jis neabejoja, kad išpjovus medžius bus sudrumsta šalia judrios gatvės įsikūrusių gyventojų ramybė, padidės užterštumas. Gyventojams kyla klausimas, kodėl pasirinkta ši, o ne kita kelio pusė?
Projektas neišbaigtas
„Labai sveikintina, kad dviračių kultūra Lietuvoje populiarėja. Visi gyventojai dėl to džiaugiasi, jie nėra nusiteikę prieš dviračių tako įrengimą, tačiau projektas neišbaigtas“, – paaiškino Raudondvaryje gyvenantis Mantas.
15min pašnekovas pabrėžė, kad nuo šių metų liepos 1 d. sugriežtinta medžių, storesnių negu 30 cm, pjovimo tvarka. Be to, pasak jo, Nevėžio kraštovaizdžio draustinyje turėtų būti taikomi papildomi apribojimai.
„Ant šlaito augantys medžiai visi yra storesni negu 30 cm. Situacija tokia: juos išpjauna ir iškart naikina kelmus. Medžius išveš ir niekas negalės įrodyti, kokie jie buvo. Bus padaryta didelė žala. Seniūnė užsiminė, kad medžius planuoja atsodinti, bet kur stovėjo aukštas 5-6 metrų medis, o kur – pasodintas medelis“, – pasakojo Mantas.
Kelia pavojų eismo saugai
„Projekto „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda ruožo nuo 8,5 iki 9,32 km rekonstravimas įrengiant pėsčiųjų ir dviratininkų takus“ įgyvendinimo metu planuojama pašalinti želdinius, kurie yra kelio juostoje (kelio statinyje) ir trukdo pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimo darbams bei kelia pavojų eismo saugai. Rangovas (UAB „Kauno tiltai“), su kuriuo yra pasirašyta sutartis darbams atlikti, yra gavęs reikiamus leidimus želdinių šalinimui iš Kauno rajono savivaldybės“, – teigiama LAKD 15min skirtame laiške.
Kelių direkcijos teigimu, techninio projekto sprendiniai, laikantis visų statybos techninio reglamento reikalavimų, visuomenei buvo pristatyti viešo susirinkimo metu, kuris įvyko 2016 m. gruodžio 12 d. Kauno rajono savivaldybės patalpose.
15min atsiųstame komentare rašoma, kad viešame susirinkime dalyvavo projekto vadovas, projekto dalies vadovas, tuometinės VĮ „Kauno regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas, Kauno rajono savivaldybės administracijos Kelių ir transporto skyriaus vedėjas. Viešo susirinkimo metu suinteresuotos visuomenės nebuvo.
„Takas projektuojamas dešinėje kelio pusėje, nes yra esamo tako tęsinys (trūkstama pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros dalis), kuris yra įrengtas dešinėje kelio pusėje. Pervesti pėsčiuosius į kitą kelio pusę ties esamo tako pabaiga būtų itin nesaugu, nes padidėtų eismo įvykių su pėsčiais ir dviratininkais tikimybė, kadangi minėta vieta yra ir užmiestyje, kur transporto priemonių važiavimo greitis yra didelis ir pėsčiųjų ir dviratininkų eismo skersai kelio nesitikima“, – paklausus, kodėl pasirinkta kelio pusė, kurioje stovi daugiabutis, paaiškino LAKD.
Į draustinio teritoriją nepatenka
Pasak Kelių direkcijos, teritorija, kurioje tiesiamas takas, nepatenka į Nemuno ir Nevėžio santakos kraštovaizdžio draustinį.
„Techninis projektas, kuriame numatyta šalinti medžius buvo suderintas su atsakingomis institucijomis, t. y. VĮ „Kauno regiono keliai“, Raudondvario seniūnija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos kelių policija, Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Kauno skyriumi, Kauno rajono savivaldybės administracijos, Kelių transporto skyriumi, AB „Telia Lietuva“, – paaiškinama 15min skirtame laiške.
LAKD teigimu, techninis projektas buvo parengtas 2017 m., kai dar nebuvo įsigalioję griežtesni saugotinų medžių ir krūmų kriterijai, todėl negali būti taikomi atgaline data. Pasak Kelių direkcijos, šio projekto apimtyje yra 3 šalintini medžiai, kurių skersmuo yra daugiau nei 30 cm.
Atitinka reikalavimus
„Tako techninis projektas buvo parengtas pagal visus Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų reikalavimus, projekto rengėjai, rengdami projektą, kreipėsi dėl projektavimo sąlygų į visas institucijas, į kurias pagal statybos techninį reglamentą privaloma kreiptis. Nepriklausomai nuo to, kad rengiamas projektas nepateko į Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 1 ir 2 priedo sąrašus, projekto rengėjai vis tiek kreipėsi į Aplinkos apsaugos agentūrą, kuri konstatavo kad poveikio aplinkai vertinimo procedūrų šiam objektui atlikti nereikia.
Pasak Kelių direkcijos, šio projekto apimtyje yra 3 šalintini medžiai, kurių skersmuo yra daugiau nei 30 cm.
Be to, kyla pagrįsta abejonė ar vaikų žaidimo aikštelė, kuri yra įrengta tarp kelio ir namo, yra įrengta legaliai, kadangi ji patenka į kelio apsaugos zoną, kurioje pagal Kelių įstatymą, yra ribojama ūkinė veikla ir visi darbai atliekami kelio apsaugos zonoje turi būti suderinti su kelio savininku“ , – toliau dėstė LAKD.
Galbūt medžius atsodins
Raudondvario seniūnė Daiva Bulotienė 15min atskleidė, kad galbūt ateityje pavyks medžius atsodinti. Vis dėlto, teigė jis, kol dviračių tako tiesimo darbai nėra užbaigti, situaciją sunku įvertinti.
„Tai kelio apsauginė zona, viską reikia derinti. Šalia yra ir privati žemė, tai reikės gauti savininkų leidimus. Daug kas neaišku, paaiškės, kai projektas bus baigtas“, – 15min paaiškino D.Bulotienė.