„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Reaktyvinis žiogas „Opel Corsa OPC Nurburgring“

Tokių automobilių išleisti tik 500. Nors tai nėra kažkoks itin retas super sportinis automobilis, vis tiek Lietuvoje šie modeliai vargu ar atsiras, nebent kai gerokai pasens. Vienas jų trumpam buvo atklydęs į Lietuvą.
„Opel Corsa OPC Nurburgring Edition“
„Opel Corsa OPC Nurburgring Edition“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Ar gali būti geresnis būdas išbandyti sportišką automobilį, negu sudalyvauti juo varžybose? Tiesą sakant, šis automobilis ir buvo atsiųstas specialiai tam, kad sudalyvaučiau žurnalistų ralyje. Pusę metų truko detalių derinimas, tačiau pagaliau žalio žiogo spalvos „Corsa“ atsirado mano kieme.

Beje, apie spalvą. Specialiai šiai „Nurburgring“ versijai konstruktoriai sukūrė dvi spalvas – raudoną pavadino „Henna“, o žalią – „Grasshopper“ (angl. žiogas).

Gerokai patobulintas variklis

Automobilis gal ir neatrodo ypatingai, tačiau tai tikrai nėra paprasta „Corsa“ su tiuningo paketu. Po šiuo gražiu kėbulu slepiasi daug įdomybių.

Pirmiausia, automobilis yra iš esmės modernizuotas. Pakeista labai daug detalių, pradedant variklio komponentais ir baigiant pakabos bei transmisijos elementais.

Konstruktoriai norėjo, kad šis automobilis būtų kuo išskirtinesnis. Buvo perkratytas variklis – pakeistas variklio valdymo blokas, padidintas turbinos slėgis, visiškai pakeista dujų išmetimo sistema su gerokai mažesniu pasipriešinimu. Be to, šiam varikliui rekomenduojama naudoti 98 oktaninio skaičiaus benziną, nors galima važiuoti ir įprastu 95 oktano benzinu.

Šio darbo rezultatas – labai elastingas ir galingas 1,6 l variklis su turbina dabar išvysto 210 AG (18 AG daugiau nei įprasta OPC versija) ir 280 Nm sukimo momentą (14 Nm daugiau). Variklis tapo vienas galingiausių savo klasėje – sąlyginai iš vieno litro darbinio tūrio konstruktoriai sugebėjo „išspausti“ net 131,4 AG.

Tikras strakaliukas

Paprastai galingus variklius turintys priekiniais ratais varomi automobiliai pasižymi vienu trūkumu – smarkiai paspaudus akceleratoriaus pedalą vienas iš priekinių ratų lengvai prasisuka, kad ir važiuojant trečia pavara ant sauso asfalto. Ypač posūkiuose, jeigu ratai kiek pasukti.

Siekiant to išvengti, konstruktoriai šiam automobiliui sumontavo mechaninį plokštelinį riboto praslydimo besiblokuojantį diferencialą. Tai reiškia, kad prasisukus vienam ratui, daugiau variklio galios perduodama kitam.

Rezultatas – tiesiog patrankos sviedinio dinamika, išvažiuojant iš staigesnio posūkio. Automobilis stebėtinai dinamiškas ir greitas. Kuo staigesni posūkiai, tuo geriau jaučiasi šis strakaliukas.

Stabilumą greituose posūkiuose suteikia sutrumpintos standesnės spyruoklės ir sumontuoti  sportiniai „Bilstein“ amortizatoriai. Kartais net nesitiki, kad šis „Corsa“ savo elgesiu kelyje gali taip kardinaliai skirtis nuo savo įprastų brolių, su kuriais turi labai jau mažai bendro.

Žiogas be batų?

Itin žemas kėbulas ir dar labiau, palyginus su OPC, pažeminta važiuoklė (priekyje 2 cm, gale – 1,5 cm) lemia tai, kad per didesnes duobes reikia važiuoti itin atsargiai, o statant automobilį aikštelėse neprivažiuoti prie pat šaligatvio bortelių. Labai žemas priekinis buferis gali tapti apsilankymų pas kėbulo meistrus priežastimi – nuo žemės jis pakilęs vos per kelis centimetrus.

Pakaba tokia žema, kad „Corsa“ kėbulas net dengia padangų viršutinę dalį. Taigi, žvejot su tokiu automobiliu vargu ar važiuosit.

Jeigu esate tikras „hot hatch“ entuziastas ir pasiryšite tokį automobilį nusipirkti, greičiausiai jo vis vien negausite – visa 500 vnt. kvota jau užsakyta. Tačiau jeigu jūs esate tarp tų laimingųjų, susidursite ir su dar viena problema – padangomis. Jos gan specifinio dydžio (225/35 ZR18), tokių mūsų šalyje gauti itin sunku. Ruošiantis žurnalistų raliui kolegos iš „Bridgestone“ kompanijos specialiai šiam automobiliui atgabeno vieną komplektą tokių padangų iš užsienio.

Sukurtas lenktyniauti

Mūsų duobėtomis gatvėmis su juo gal ir nebūtų labai malonu važinėti, tačiau „Corsa OPC Nurburgring“ visu savo gražumu atsiskleidžia lenktynių trasoje. Žurnalistų ralio metu šis mažas žiogas niekuo nenusileido, o dažniausiai netgi buvo greitesnis už kelis kartus galingesnius „Mitsubishi Lancer Evo“, „Subaru WRX Sti“, VW Golf GTI“, „Renault Clio Sport“ ir kitus konkurentus. Kuo sudėtingesnė trasa ir kuo daugiau posūkių, tuo geriau ir tuo greičiau važiuoja „Corsa“.

Žiūrint į sausus skaičius, automobilio techninės charakteristikos nieko nenustebins, tačiau juo reikia pavažiuoti, kad suprastum koks tai greitas žiogas. Tai tas pats, kaip spręsti apie knygą pamačius tik jos viršelį. Bet kokiu atveju greičio ruožuose „Nurburgring“ versija buvo greitesnė už pagrindinius savo konkurentus: „Clio Sport“, „DS3 R“ ir „Fabia RS“.

Sustoti, beje, taip pat nėra sunku. Automobilyje sumontuoti dar galingesni „Brembo“ stabdžiai, kurie per dvi lenktynių dienas nei karto neparodė perkaitimo požymių. Jie trečdaliu lengvesni ir geriau ventiliuojami. Net lengvo lydinio ratlankiai kitokie – specialus magnio lydinys sveria mažiau, jie yra platesni.

ABS ir traukos kontrolės sistemos buvo perprogramuotos sportiškesniam važiavimui, tad jų veikimo beveik nesijaučia. Sistemos suveikia tik vairuotojui akivaizdžiai supanikavus.

Automobilis sukurtas OPC padalinio vadovo Roberto Kubelio iniciatyva. Prieš kelerius metus jis pagamino ralio automobilį „Corsa OPC“ pagrindu, kuris kelerius metus sėkmingai lenktyniavo Vokietijos ralio čempionate. Didelė dalis lenktyninio automobilio sprendimų buvo perkelta į „Nurburgring“ versiją, skirtą gatvėms.

Salonas skiriasi nedaug

Automobilio salone į akis pirmiausia krenta kitoks vairaratis ir žinoma, sėdynės. „Recaro“ sportiniai krėslai su įspausta Niurburgringo trasos konfigūracija, jeigu kartais pamirštum kokį posūkį – visada gali pasitikrinti. Vairas, rankinio stabdžio rankena ir sėdynės apsiūtos oda su baltais siūlais – atrodo labai prabangiai ir visai nesiderina su biudžetinės klasės miesto automobiliu. Kad nepamirštumėt, kokį automobilį vairuojat, apie tai primena ant slenksčių ir ant centrinio statramsčio užrašai „Nurburgring edition“.

Visa kita – kaip įprastuose „Corsa“ modeliuose. Ne ypatingai kokybiškos plastmasės, kiek per žemai ir ne itin patogiai sumontuota navigacijos įranga, kiek per maža bagažinė, nors kam jos reikia tokiam automobiliui. Tiesa, dėl priekyje sumontuotų sportinių sėdynių į galą patekti gali tik akrobatas, bet kam rūpi kas vartosi gale, kai vairuoji tokį automobilį?

Automobilių be trūkumų nebūna

Nors galėčiau drąsiai teigti, kad tai mano naujas geriausias „karštas hečbekas“, tačiau net didžiausia meilė turi trūkumų.

Pirmiausia, kas krito į akis – tai kiek per didelė stabdžių pedalo eiga. Paprastai sportiškuose automobiliuose stabdis veikia algoritmu „kuo stipriau spaudi, tuo geriau stabdo“, t.y. stabdžio pedalo eiga būna labai trumpa. Šiuo atveju jis veikia kaip įprastame automobilyje – „kuo didesnė eiga, tuo geresnis stabdymas“.

Dar vienas trūkumas – vairo forma. Galbūt jis atrodo labai įspūdingai, tačiau kai reikia greitai sukinėti, nevienodas vairaračio storis ir kampuotumas tampa trukdžiu.

Šis automobilis kainuoja virš 100 000 litų ir tai dar vienas dalykas, dėl ko prie „Opel“ prekybos salono nestovi eilė kelių chuliganų. Tačiau kai myli, trūkumų juk nepastebi, ar ne?

Beje, įdomu, kiek greitai „Nurburgring edition“ važiuoja Niurburgringo trasa? 8 min 35 sek...

„Opel Corsa OPC Nurburgring“ techniniai duomenys:

Variklis: 4 cilindrų 1,6 l su turbina.

Galia: 210 AG esant 5850 aps/min.

Sukimo momentas: 280 Nm esant 2250-5850 aps/min.

Transmisija: 6 pav. mechaninė su daugiaudiskiu riboto praslydimo diferencialo blokatoriumi.

Įsibėgėjimas: 0-100 km/h per 6,8 sek.

Maksimalus greitis: 230 km/h.

Kuro suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai 9,9/6,2/7,6 l/100 km.

Lenktynių savaitgalio metu: 11,5 l/100 km.

Išmatavimai: ilgis/plotis/aukštis 3999/1944/1488 mm.

Ratų bazė: 2511 mm.

Bagažinės talpa: 285 – 1050 l.

Svoris: 1307 kg.

Degalų bako talpa: 45 l.

Rekomenduojamas kuras: 100 oktaninio skaičiaus benzinas

Kaina: virš 100 000 lt.

Gamybos apimtis: 500 vnt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“