Realūs „Tesla Model 3“ ir „Porsche Taycan“ baterijų įkrovimo rezultatai: kuris nugalėjo?

Rinkoje pasirodęs „Porsche Taycan“ iškart susilaukė kritikos dėl žemo energetinio efektyvumo, nors ir pirmieji elektromobilių savininkai tvirtina, kad realybėje šis elektromobilis yra geresnis, nei rodo EPA rezultatai. Visgi, išliko klausimų dėl jo baterijų įkrovimo greičio, kuris, pasak gamintojo, turėtų būti pats greičiausias tarp visų elektromobilių. O kaip gi yra iš tikrųjų? Ir kaip „Porche Turbocharger“ įkrovimas atrodo šalia „Tesla Supercharger“? Štai ką rodo realūs testai.
„Tesla Model 3“
„Tesla Model 3“ / Vytauto Pilkausko nuotr.

Vokietijos „Youtube“ kanalas „Nextmove“ tarpusavyje palygino patį efektyviausią elektromobilį „Tesla Model 3“ su „Porsche Taycan“ ir pabandė išsiaiškinti: ar nugalės „Tesla“ su mažesne maksimalia įkrovimo galia (kW), bet didesniu efektyvumu, ar „Taycan“ su didesne maksimalia įkrovimo galia, bet mažesniu efektyvumu.

„Nextmove“ siekė, kad testų rezultatai kuo labiau atspindėtų realybę, todėl jie realiomis sąlygomis išbandė abu elektromobilius ir pagrindinis klausimas buvo: ar „Taycan“ efektyvumas ir įkrovimo sparta yra tokia, kokią deklaruoja gamintojas bei kaip šie skaičiai atrodo palyginus su „Model 3“.

Kokie „Taycan“ rezultatai?

Pirmiausiai buvo nustatyta, kad „Taycan“ nesugeba pasiekti deklaruojamo maksimalaus 270 kW galios įkrovimo. Net ir atvažiavus į įkrovimo stotelę likus vos 1 proc. baterijos energijos, niekada įkrovimo galia nesiekė daugiau kaip 255 kW.

Apie elektromobilius rašantis portalas „Electrek“ taip pat tvirtina, kad jų išbandytas „Porsche Taycan“ buvo įkraunamas esant maksimaliam 252 kW įkrovimui.

Skirtumas nuo oficialiai deklaruojamo 270 kW įkrovimo nėra didelis, vos 5 proc., tačiau jis visgi yra mažesnis.

Kitas klausimas buvo: ar „Taycan“ yra įkraunamas taip greitai, kaip teigiama. Ir vėl atsakymas yra ne. Tik šįkart realūs testai parodė dar geresnius rezultatus nei teigia gamintojas.

„Porsche“ tvirtina, kad „Taycan“ savo bateriją nuo 5 iki 80 proc. įkrauna per 22,5 minutės, bet „Nextmove“ teigia, jog šio elektromobilio baterija nuo 1 iki 80 proc. įkraunama per 21 minutę, o tai yra 10 proc. greičiau, nei tvirtina gamintojas.

Kaip „Taycan“ buvo lyginamas su „Model 3“?

Šiuo metu „Taycan“ turi patį greičiausią baterijų įkrovimo lygį rinkoje, tačiau vairuotojams dar svarbiau tai, kokį atstumą bus galima nuvažiuoti po tam tikro elektromobilių baterijų įkrovimo laiko.

„Nextmove“ pasinaudojo ankstesnio bandymo metu gautais „Model 3“ rezultatais ir tąkart jie išsiaiškino, kad važiuojant žiemos metu Vokietijos autobanu 150 km/val. greičiu, „Model 3“ yra 34 proc. efektyvesnis nei „Taycan“.

Turimus skaičius „Nextmove“ palygino su pačių atliktais ir kitų „Taycan“ bei „Model 3“ savininkų skelbiamais įkrovimo rezultatais.

Tad „Nextmove“ bandymai Europoje esančioje „IONITY“ įkrovimo stotelėje parodė, kad „Model 3“ baterija nuo 3 iki 80 proc. įkraunama per 29 minutes, o Kalifornijoje esančiose naujos kartos „Supercharger V3“ įkrovimo stotelėse (Europoje jos dar tik pradedamos statyti aut. past.), kuriose galima pasiekti 250 kW įkrovimą, „Model 3“ baterija nuo 0 iki 80 proc. įkraunama per 24,5 minutes.

Remdamiesi „IONITY“ įkrovimo stotelėje parodytais rezultatais, „Nextmove“ nustatė, jog viena valanda „Model 3“ baterijų įkrovimo vairuotojams leis nuvažiuoti 550 km, o štai „Taycan“ atveju turėsime 717 km, tai yra 30 proc. daugiau.

Tačiau įkraunant „Model 3“ elektromobilį „Supercharger V3“ stotelėje turėsime 651 km, o tai yra tik 10 proc. prastesnis rezultatas nei „Taycan“ atveju. Visgi, šį testą „Model 3“ pralaimėjo, bet tai dar ne visa istorija.

Pasirodo, kad maksimalus „Model 3“ įkrovimo lygis krenta greičiau ir agresyviau, nei tai vyksta „Taycan“ atveju. Kitaip tariant, „Model 3“ neišlaikys taip ilgai 250 kW įkrovimo, kaip tą gali daryti „Taycan“.

„Model 3“ vos per 7 minutes gali įkrauti baterijas tiek, kad užteks nuvažiuoti 161 km, tačiau nuo to momento, kai baterijos yra įkrautos iki 20 proc., įkrovimo greitis krenta. Tuo tarpu „Taycan“ maksimalų įkrovos lygį išlaiko iki 50 proc.

Kai baterijos yra įkraunamos trumpą laiką, tada „Model 3“ atrodo geriau. Kai abiejų elektromobilių baterijos yra įkraunamos nuo 0 iki 50 proc. „IONITY“ stotelėje, tada „Taycan“ ją įkrauna taip, jog valandos įkrovimas suteiks galimybę nuvažiuoti 856 km, o „Model 3“ – 766 km.

Pasinaudojus „Supercharger V3“ stotele, „Model 3“ aplenkia „Taycan“ ir pasiekia 905 km rodiklį. Šis rodiklis yra ypač svarbus tiems, kurie dažniausiai elektromobilių baterijas įkraus trumpą laiką, o ne nuo 0 iki 90-100 proc.

Taip, skaičių čia yra daug ir gali atrodyti kiek painu, bet abu elektromobiliai įkraunami labai greitai ir dažnu atveju laimi „Taycan“.

Visgi, bandymai buvo atliekami šaltuoju metų laiku ir „Nextmove“ mano, kad tai galėjo šiek tiek sukliudyti „Tesla“ elektromobiliui. Šiltesniu oru galbūt „Model 3“ būtų parodęs geresnius rezultatus.

Tikimasi, kad bazinė „Taycan“ versija kainuos 80 000 JAV dolerių (72 tūkst. eurų), o galingiausia versija 130 000 JAV dolerių ( 117 tūkst. eurų).

O „Tesla Model 3“ kaina bus nuo 50,8 tūkst. JAV dolerių (47 tūkst. eurų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis