Temą siūlykite gazas@15min.lt
„Lietuvoje yra 38 „Regitros“ padaliniai. Iki liepos 1 d., kol bus įvestas mokestis, liko dvi darbo dienos – birželio 29 ir 30 d. Šeštadienį nusipirkome automobilį ir pabandėme internetu užsiregistruoti išankstinei registracijai.
Kaip manote, ar pasisekė? Visoje Lietuvoje nėra nė vienos laisvos vietos. Ar nebūtų teisinga visiems žmonėms, nusipirkusiems automobilį iki liepos 1 d., užregistruoti jį be mokesčio?“, – svarstė Irmantas.
O štai Vilniuje, šalia „Regitros“ padalinio, jau nuo pirmadienio ryto driekėsi didžiulės eilės automobilių. Kaip tikina kitas į redakciją kreipęsis skaitytojas – daugiausiai eilėje pastebima iš užsienio įvežtų automobilių.
Ką daryti automobilių pirkėjams?
„Regitros“ komunikacijos vadovė Emilija Bardauskienė teigia, kad daugelį transporto priemonių registracijos paslaugų galima atlikti nuotoliniu būdu.
„Pavyzdžiui, pranešti apie prieš tai Lietuvoje registruoto automobilio pardavimą ar įregistruoti jį savo vardu, taip pat užsisakyti numerio ženklus ar registracijos liudijimą vietoj prarasto/sugadinto bei kt.
Registracijos liudijimas ir numerio ženklai gali būti pristatyti per kurjerį arba į siuntų savitarnos terminalus. Jei užsakymas iki liepos 1 d. pateiktas, patvirtintas ir apmokėtas, registracijos liudijimą galima atsiimti ir vėliau, t.y. po liepos 1 d., ir tokiu atveju registracijos mokestis nebus taikomas“, – aiškina E.Bardauskienė.
Kada būtina atvykti į padalinį?
Tiesa, ne viską galima atlikti prisėdus prie kompiuterio. Yra dalis paslaugų, dėl kurių būtina atvykti į padalinį. Viena tokių – iš užsienio įvežtų transporto priemonių registracija, kurios metu atliekamas tapatumo nustatymas. Kitaip tariant, tikrinamas automobilio VIN numerio autentiškumas ir kt. Tokiu atveju būtina registruotis iš anksto ir atvykti į padalinį.
Pasak E.Bardauskienės, galima laukti ir „gyvoje“ eilėje, kaip pirmadienį darė dešimtys vairuotojų Vilniuje, tačiau prioritetas bus teikiamas iš anksto užsiregistravusiems vairuotojams.
Žmogui, kuris buvo rezervavęsis išankstinio aptarnavimo laiką, neatvykus kviečiami aptarnauti tie klientai, kurie atvyko be registracijos.
„Kalbant bendrai apie klientų srautus, kurie kreipiasi dėl paslaugų, tai tiek karantino laikotarpiu, tiek po jo yra vidutiniškai 1,5–2 kartus išaugęs konsultacijų telefonu ar elektroniniu paštu poreikis. Pastarąją savaitę, kai liko nedaug laiko iki automobilių registracijos mokesčio taikymo pradžios, ši tema dominuoja.
Pagal išankstinę registraciją, pastarosiomis dienomis žymesnių pokyčių nebuvo jaučiama, tačiau pastebima tendencija, kad nuo praėjusios savaitės pabaigos klientai vyksta į padalinius be išankstinės registracijos – tai ir nulėmė „gyvų“ eilių atsiradimą“, – teigia E.Bardauskienė.
Pasak jos, birželio 29 d., 12 val. didžiųjų miestų išankstinės registracijos duomenis matyti, jog laisvų vietų iš užsienio įvežtų automobilių registracijai yra liepos pradžioje. Panaši situacija yra ir su Lietuvoje prieš tai eksploatuotų automobilių registracija.
Gali tekti įregistruoti vėliau
Specialistės teigimu, išankstinė registracija daugeliui žmonių pagelbėja transporto priemonių registracijos paslaugas gauti pageidaujamu laiku.
„Suprantama, kad daliai žmonių, kurie įsigyja automobilius šiomis dienomis, gali tekti juos įregistruoti jau po birželio 30 d.
Vis dėlto pastebėsime, kad tai ne pirmas kartas, kai turime nemažus klientų srautus, tad įmonės darbuotojai pasiruošę kiek įmanoma operatyviau aptarnauti visus laukiančiuosius“, – tikina E.Bardauskienė.
Sklandi iš užsienio įvežtos transporto priemonės registracija su tapatumo patikra vidutiniškai trunka apie 20 minučių. Tuo metu kitos registracijos paslaugos įprastai suteikiamos per trumpesnį laiką. Šiuo laikotarpiu, pavyzdžiui, Vilniaus padaliniuose iš užsienio įvežtų transporto priemonių registracijos paslaugos vidutiniškai per dieną suteikiamos apie 400 žmonių.
Darbo laiko netrumpino
Kai kurie skaitytojai pastebėjo, kad „Regitros“ padalinys Vilniuje, jų nuomone, dirbo per trumpai.
„Mūsų darbo laikas šiuo metu nėra sutrumpintas ir pirmadienį jis buvo iki 16.30 val. Įvertinus srautus ir laukiančiųjų skaičių, 16.15 val. laikas numatytas priimti paskutinius klientus“, – teigia E.Bardauskienė.
Mokestis – nuo kelių dešimčių iki šimtų eurų
Mažiausiai, 13,5 eurų, teks mokėti dujomis varomų automobilių, kurie išmeta 131–140 CO2 g/km. Daugiausiai – dyzelinių automobilių, kurie išmeta į orą 301 CO2 g/km ir daugiau. Mokestis jiems sieks 540 eurų.
Mokės beveik kas antras
Kaip jau 15min rašė anksčiau, „Regitros“ turimais duomenimis, 2019 m. pirmą kartą lengvųjų automobilių (M1 ir N1 kategorijų) Lietuvoje buvo įregistruota apie 219,8 tūkst. Iš jų apie 169,8 tūkst. CO² buvo žinomas (iš dokumentų), o apie 133,9 tūkst. viršijo 130 g/km CO² kiekį.
2019 m. prieš tai Lietuvoje eksploatuotų lengvųjų automobilių (M1 ir N1 kategorijų) buvo perregistruota apie 224,7 tūkst. Iš jų apie 97,7 tūkst. CO² buvo žinomas (iš dokumentų), o apie 87,2 tūkst. viršijo 130 g/km CO² kiekį.
2020 metų „Regitros“ duomenimis, sausį šalyje savininką pakeitė 19158 automobiliai. Vasarį – 18589. Kovo mėnesį – 12006. Balandį buvo pastebėtas kritimas – savininkus pakeitė viso 8988 automobiliai. Gegužę – 15723.
Tiesa, sunku kol kas pasakyti, kiek iš jų mokės registracijos mokestį. Tačiau žvelgiant į lietuvių perkamiausių automobilių dešimtuką galima apskaičiuoti, kiek preliminariai tektų mokėti keičiantis jų savininkui.