Registruojantiems automobilį – mokestis aplinkos apsaugai

Siekiant pažaboti šešėlinį verslą ir užtikrinti tinkamą automobilių atliekų tvarkymą, siūloma pakeisti Atliekų tvarkymo įstatymą, tiksliau reglamentuojant įvežamų automobilių bei jų dalių apmokestinimą ir suvienodinant reikalavimus atliekų tvarkymui.
Automobilių atliekos
Automobilių atliekos / „Žalvaris” nuotr.

Tokius Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimus Seimo Aplinkos, Biudžeto ir finansų bei Ekonomikos komitetus ragina inicijuoti Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) kartu su Lietuvos savivaldybėmis. Surinktas lėšas siūloma paskirstyti valstybės biudžetui ir aplinką teršiančių automobilių atliekų perdirbimui.

Seimo komitetams išsiųstame rašte taip pat raginama Atliekų tvarkymo įstatyme numatyti prievolę transporto priemonių importuotojams užtikrinti senų automobilių surinkimą visose savivaldybėse ir finansuoti susidariusių atliekų perdirbimą, taip pat nustatyti vienodus ir griežtus reikalavimus transporto priemonių gamintojams ir importuotojams. 

Šiuo metu Lietuvoje galioja tokia tvarka, kad senų automobilių atliekų tvarkymą privalo finansuoti automobilių gamintojai ar importuotojai. Kiekvienais metais į Lietuvą įvežama apie 212 tūkstančių transporto priemonių, tuo tarpu finansuojama tik apie 30 tūkst. automobilių atliekų sutvarkymas. Kitų automobilių atliekų tvarkymas dažniausiai gula ant savivaldybių ir gyventojų pečių, nes nevertingos automobilių atliekos nukeliauja į pamiškes ar pakeles arba į buitinių atliekų konteinerius. 

VĮ „Panevėžio regiono keliai” nuotr./Automobilių dalys
VĮ „Panevėžio regiono keliai” nuotr./Automobilių dalys

„Situacija yra labai sudėtinga, nes šiuo metu automobilių atliekų tvarkymą, kaip ir numato ES direktyva, finansuoja vienintelė Gamintojų ir Importuotojų Asociacija“, – sako ENTPTA vadovas Vladimir Jankoit. 

Pamiškėse ir pakelėse surinktų atliekų tvarkymą paprastai finansuoja savivaldybės, už kurių tvarkymą moka visi gyventojai. Dabartinė Atliekų tvarkymo įstatymo redakcija leidžia transporto priemonių importuotojams išvengti pareigos finansuoti neigiamą rinkos vertę turinčių transporto priemonių atliekų tvarkymą, padangų, alyvų, kitų apmokestinamųjų gaminių surinkimą ir perdirbimą.

Inicijuojame įstatymo pataisas, nes matome, kad kitaip Lietuva po kelerių metų taps senų automobilių dalių sąvartynu.

„Inicijuojame įstatymo pataisas, nes matome, kad kitaip Lietuva po kelerių metų taps senų automobilių dalių sąvartynu. Džiugu, kad savivaldybės supranta mūsų siekius ir juos palaiko, tikimės, kad Seimo nariai deramai įvertins situacijos sudėtingumą“, – sako ENTPTA vadovas V. Jankoit.

ENTPTA vienija įmones, užsiimančias eksploatuoti netinkamų transporto priemonių apdorojimo veikla, kuri apima transporto priemonių surinkimą, vežimą, ardymą, išmontavimą, atliekų rūšiavimą, pridavimą ir panašiai. 

Įstatymai, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerija ir jai pavaldžios institucijos, reikalauja vykdant šią veiklą turėti specialius įrenginius, veiklą vykdyti tik tam leistinose vietose, turėti taršos leidimus, licencijas, kvalifikuotus darbuotojus, teikti įvairias apskaitas bei ataskaitas, nuolat stebėti ir vykdyti teisės aktų reikalavimų pakeitimus. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos