„Renault 4“ modelis – koncepcijos rezultatas. 1956 m. Pierre Dreyfus, tuometinis „Régie Nationale des Usines Renault“ prezidentas, sugalvojo „mėlynų džinsų“ automobilio sąvoką. Jis norėjo sukurti universalų ir nebrangų automobilį, kuris, kaip ir paprasti džinsai, susilauktų pripažinimo visame pasaulyje bei sugebėtų prisiderinti prie visuomenės pokyčių, pradėjusių ryškėti artėjant 1960-tiesiems metams.
Po penkerius metus trukusio kūrybinio ir gamybinio periodo, prieš pademonstruojant modelį 1961 m. Paryžiaus automobilių parodoje, „Renault 4“ – pirmasis priekiniais ratais varomas keleivinis automobilis – buvo pristatytas spaudai. Vėliau vienu metu buvo išleistas furgonas ir trys sedanų variantai: „R3“ (po metų jis buvo išimtas iš katalogo) bei „R4“ ir „R4L“ (kur „L“ žymi prabangos klasę), išsyk užkariavę prancūzų širdis.
„Renault 4“ greitai išpopuliarėjo dėl neprilygstamo interjero, mažų eksploatavimo išlaidų bei gebėjimo prisitaikyti prie įvairių naudojimo sąlygų. Praėjus vos šešeriems metams po šio modelio išleidimo, „Renault 4“ gamybos apimtys peržengė milijoną vienetų. Drauge buvo sumušti ir kiti rekordai, nes per 31 metus trukusią automobilio modelio „karjerą“ bendras pagamintų automobilių skaičius buvo 8 135 424 vienetai.
Automobiliai nebegaminami, trečioje vietoje po „Volkswagen Coccinelle“ ir „Ford Model T“ modelių
„Renault 4“ modelį sėkmė lydėjo ir už Prancūzijos ribų – jis buvo gaminamas ar surenkamas ne mažiau nei 27 valstybėse (be Prancūzijos), net ir tokiuose tolimuose regionuose ir šalyse kaip Pietų Afrika, Australija, Čilė ir Filipinai. Šeši iš dešimties automobilių buvo nuperkami už „Renault“ vidaus rinkos ribų.
Gamintojo nuotr./„Renault 4“ |
Per ilgą laikotarpį, kai „Renault 4“ modelis buvo prieinamas rinkoje, buvo išleistos kelios šio automobilio versijos, įskaitant furgoną, keturiais ratais varomą automobilį bei kabrioletą. Taip pat buvo išleisti ir kiti variantai, pavyzdžiui, „Rodeo“, o taip pat daug riboto leidimo modelio versijų, iš kurių Prancūzijoje geriausiai žinomos buvo šios: „Parisienne“ (1963), „Safari“ (1975), „Jogging“ (1981) ir „Sixties“ (1985).
Modelis naudojosi savo vardo visureigių lenktynių čempionato nešama nauda ir buvo mėgstamiausia jaunų žmonių, norinčių tyrinėti pasaulį, transporto priemonė. Modelį buvo galima pamatyti tokiuose šventiniuose automobilių sporto renginiuose kaip Monte Karlo ralis ir lenktynės Paryžius–Dakaras. Vienais metais šiam modeliui net pasisekė „užlipti“ ant Afrikos „Rally-raid“ ralio prizininkų pakylos.
1992 m., siekiant pažymėti neprilygstamą modelio sėkmę, atsisveikinimui buvo išleistas ribotas kiekis specialių modelio variantų, pavadintų „Bye-Bye“. Nedideliais kiekiais šis modelis buvo gaminamas Slovėnijoje ir Maroke iki pat 1994 m.
Norėdama atšvęsti modelio 50-ties metų jubiliejų, „Renault“ bendrovė planuoja pati surengti arba dalyvauti įvairiuose svarbiuose renginiuose. Toliau pateikti ir aprašyti svarbiausi numatytieji metų įvykiai:
„Modulo 4“ paroda
Ši keliaujanti paroda 2011 m. bus pristatoma įvairiuose automobilių renginiuose – nuo Paryžiaus klasikinių senovinių automobilių parodos „Rétromobile“ iki „World Séries by Renault“ automobilių čempionato, „Autoworld“ automobilių muziejaus Briuselyje ir Prancūzijos nacionalinio automobilių muziejaus bei kitų. „Renault“ „Histoire & Collection“ skyriaus suorganizuotoje parodoje iš viso demonstruojama 13 automobilių, atspindinčių „R4“ modelio istoriją ir savybes.
Trys „Renault 4“ automobiliai istoriniame 2011 m. Monte Karlo ralyje
Siekdamas paminėti ir drauge prisiminti „Renault 4“ modelio dalyvavimą Monte Karlo ralyje 1962 ir 1963 metais, „Histoire & Collection“ skyrius artėjančiam istoriniam Monte Karlo raliui (sausio 27 d.–vasario 2 d.) paruošė tris „Renault 4“ automobilius. Šie trys automobiliai buvo pilnai išmontuoti ir perdaryti į aukštos kokybės lenktyninius automobilius. Jie turi visą įrangą, reikalingą įveikti 2 500 trasos kilometrams. Automobilius vairuos Jean Ragnotti, Manu Guigou ir Michel Duvernay.
Klasikinių senovinių automobilių paroda „Rétromobile“ (Paryžiuje)
„Renault 4“ modelio 50-ties metų jubiliejus suteiks „Renault“ galimybę atsidurti klasikinių senovinių automobilių parodos „Rétromobile“ dėmesio centre. Ši paroda rengiama „Porte de Versailles“ komplekse Paryžiuje (2011 m. vasario 2-7 d.). 700 kvadratinių metrų užimančio stendo lankytojai galės susipažinti arba iš naujo atrasti daugybę „Renault 4“ modelio versijų, kurios bus demonstruojamos keliaujančioje „Modulo 4“ parodoje. Į pasirodymą taip pat įtrauktas „Renault 4“ „Miss Sixty“ variantas (žr. žemiau).
„4L International“ suvažiavimas
Jau trečius metus iš eilės „4 L International“ suvažiavimas sukvies „Renault 4“ gerbėjus iš visos Europos ir tolimesnių šalių. 2011 m. liepos 15–17 d. visi jie susirinks Prancūzijos Loir-et-Cher regiono Thenay mieste. Nuo pirmojo „4L Magazine“ žurnalo surengto renginio, jį remia „Renault“ bendrovės „Histoire & Collection“ skyrius. 50-ties metų jubiliejaus šventiniai renginiai suteiks šių metų suvažiavimui ypatingą nuotaiką ir pritrauks keletą tūkstančių entuziastų. Bus organizuojama loterija, kurioje bus galima laimėti „Renault 4“ automobilį. Jį istoriniame 2011 m. Monte Karlo ralyje vairuos Jean Ragnotti.
„Renault 4“ „Miss Sixty“
„Renault 4“ „Miss Sixty“ atkartoja aukštosios gatvės mados prekinio ženklo „Miss Sixty“ bei Pierre Dreyfus branginamų mėlynų džinsų pavadinimą. Taip pat vadinasi ir riboto leidimo „Twingo“ versija, pristatyta 2010 m. Paryžiaus automobilių parodoje. „Renault 4“ „Miss Sixty“ yra unikalus automobilis, kurį „Renault“ dizainerių komanda sukūrė bendradarbiaudama su „Miss Sixty“ mados prekės ženklu.