Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Renault 5 Turbo“: automobilis, kurį vairavo ralio profesionalai

XX amžiaus 8-ojo dešimtmečio pabaigoje „Renault“ nepakako laimėtų 24 valandų Le Mano ir „Formulės 1“ lenktynių. „Renault“ siekė dalyvauti ir Pasaulio ralio čempionate, rašoma pranešime. Jeana Terramorsiego sukurtas ir Yvesa Legala suprojektuotas modelis pradėtas gaminti galvojant būtent apie ralį. Šiam tikslui reikėjo sukonstruoti ir patvirtinti 400 „Renault 5 Turbo“ vienetų
„Renault 5 Turbo“
„Renault 5 Turbo“ / Gamintojo nuotr.

Pirmasis „Renault 5 Turbo“ egzempliorius pristatytas 1978 metais Paryžiuje vykusioje automobilių parodoje. Automobilis su per vidurį gale įrengtu varikliu ir dideliais ratais bei ypač plačiais galiniais sparnais pateko į pirmuosius laikraščių puslapius.

Gaminamas „Alpine“ gamykloje Djepe „Renault 5 Turbo“ greitai rado savo pirkėjų ratą. Klientus žavėjo 160 AG esant 6400 aps./min. sukuriama, iš karto už priekinių sėdynių įrengto 4 cilindrų 1397 cm3 tūrio „Cléon-Fonte“ variklio galia.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kaunietis tik iš nuotraukų atkūrė legendinio ralio automobilio „Audi sport quattro S1“ kopiją

Iš pradžių Renault 5 Turbo“ buvo siūlomas su iš aliuminio pagamintomis durelėmis ir stogu bei dizainerio suprojektuotu salonu. Nuo 1983 metų gaminama tokios pačios techninės specifikacijos „Turbo 2“ versija, bet su „Renault 5 Alpine Turbo“ įkvėptu salonu ir be aliuminio kėbulo elementų.

Kad būtų galima pasiūlyti optimalią kainą – stogas, priekinės ir galinės durelės gamintos iš plieno skardos. Nuo 1986 metų iš viso pagaminti 4 857 šio modelio egzemplioriai.

„Renault 5 Turbo“, kurį vairuoti patikėta tokiems ralio profesionalams kaip Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier ir Jean Ragnotii.

Visame pasaulyje vykusiuose raliuose lydėjo sėkmė ― pvz., Monte Karlo ralyje po įspūdingos kovos su „Audi“ komanda ir jos modeliu „Quattro“, su Thériero vairuojamu „Porsche 911“ ir Darnicho vairuojamu „Lancia Stratos“ (1981 m.) bei Korsikos ralyje (1982 m.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?