Nors stovėjimo aikštelėje akį labiausiai traukė tokie automobiliai, kaip elegantiškasis „Laguna“ kupė ar „Renault Clio RS“, tikroji viso renginio priežastis yra oficialus B segmento krosoverio „Captur“ debiutas ne tik Lietuvoje, bet ir apskritai, Baltijos šalyse.
Perima vienatūrių pirkėjus
Kaip mus informavo su gamintojo atstovais šalyje bendradarbiaujančios viešųjų ryšių kompanijos darbuotoja Beata Višnevska, idant viskas įvyktų laiku ir kaip dera, bandomieji važiavimai prieš oficialų pristatymą buvo „užlaikomi“. Trečiadienį, birželio 26 d. tas laukimas pagaliau baigėsi.
Nuo 2010 m. modelių įvardinamų kaip krosoveriai pardavimai pastebimai išaugo. Kaip pažymėjo „Renault“ padalinio Baltijos šalims rinkodaros vadybininkas Tomaszas Lazickis, šie automobiliai savo rinkos dalį atima iš kompaktiškų vienatūrių.
„Renault Captur“ |
Natūralu, kad stebėdami tokias permainas prancūzų gamintojai taip pat pradėjo dairytis į tikslinę pirkėjų grupę būtent kompaktiškiems krosoveriam. Visgi kaip patikino T. Lazickis atliekant išsamesnius tyrimus aiškių išvadų, kas tokie yra jų ieškomi pirkėjai padaryti nepavyko.
Nepastebimas gatvėje
Pagrindinis kriterijus, pagal kurį pirkėjai renkasi krosoverius, „Renault“ tyrimo duomenimis yra automobilio dizainas. Jei tai tikrai tiesa, naujajam modeliui gali kilti rimtų problemų, mat kitaip nei aljanso partneriai „Nissan“, jų kolegos prancūzai nusprendė būti atsargesni ir išleido gerokai kuklesnį automobilį nei „Juke“.
„Captur“ pakankamai stilingas ir elegantiškas, tačiau kiek suvaržytas ir praktiškai niekuo neišsiskiriantis gatvėje automobilis. Geriausią jo stiliaus vertinimą pateikė nedidelio miestelio netoli Vilniaus praeiviai, nei karto neatsisukę į krosoverį nepaisant to, kad mūsų vairuojamas modelis buvo nudažytas efektingai atrodančiu oranžinės ir baltos spalvų deriniu.
„Renault Captur“ |
Variklių pasiūla, kaip ir galima tikėtis modelio įvedimo į rinką laikotarpiu, nedidelė. Prasideda ji nuo naujo 900 kubinių centimetrų darbo tūrio trijų cilindrų 90 AG galios benzininio TCe variklio su turbokompresoriumi. Toliau tokios pats prigimties 1,2 litro, 120 AG galios keturcilindris, o gamą užbaigia nepakeičiamas 1,5 litro, 90 AG galios dCi dyzelinis agregatas.
Pavarų dėžėmis „žongliruoti“ kol kas beveik nėra kur. Mažasis trijų cilindrų benzininis motoras komplektuojamas su 5 laipsnių mechanine, galingesnis keturcilindris – su dviejų sankabų šešių laipsnių automatine, o rinktis vieną iš šių dviejų transmisijų galės tik dyzelinių versijų pirkėjai.
Pigesnis nei konkurentai
Pigiausios versijos kaina prasideda ties 47,160 Lt, taigi nenarstant komplektacijų „Captur“ yra 6,5 tūkst. Lt pigesnis už bazinį „Juke“. Kainų skirtumas tarp šių gamintojų modelių su dyzeliniais varikliais nežymiais mažesnis – 5,8 tūkst. Lt. Taip pat „Renault“ žada skirti iki 1000 eurų kiekvienam klientui norinčiam pasirinkti papildomos įrangos.
„Renault Captur“ |
Jaunesniems pirkėjams įspūdį turėtų padaryti „Captur“ individualizavimo galimybės. Tarkime, krosoverio kėbulas dažomas dvejomis spalvomis. Dėl to kompanijai teko netgi įrengti atskirą dažymo liniją Valladalido gamykloje Ispanijoje. Taip pat iš trijų skirtingų variantų galima pasirinkti ratlankių spalvą arba papuošti variklio dangtį, stogą ar bagažinę specialia grafika. Salone tam pačiam tikslui naudojami ventiliacijos angų apvadai arba užtrauktukais susegami keičiami sėdynių apmušalai.
Novatoriškas sprendimas „Captur“ viduje yra ir įprastinę daiktadėžę pakeitęs didžiulis stalčius. Kaip įsitikinome pirmosios savo pažinties su naujuoju krosoveriu metu šis sumanymas nėra labai praktiškas, mat jei keleivio pusėje kažkas sėdi, stalčių atidaryti tampa itin sudėtinga.
Charakteris – artimas hečbekams
Bandytas modelis su 1,2 litro darbo tūrio benzininiu 120 AG galios varikliu nebuvo itin gyvybingas. Didžioji dalis kaltės už tai tenka kol kas nepavyzdingai veikiančiai dviejų sankabų automatinei transmisijai, kuriai staigus pajudėjimas iš vietos buvo gana rimtas iššūkis. Tačiau tai - adaptyvinė transmisija ir per kurį laiką ji prisitaiko prie vairuotojo įpročių.
„Renault Captur“ |
Nors savo charakteriu „Captur“ yra artimesnis B segmento hečbekui nei kompaktiškam padidinto pravažumo modeliui, dinamiškas važiavimas gali būti gąsdinantis užsiėmimas. Reakcija į vairo pasukimą pakankamai aštri, tačiau akceleratorius visiškai nejautrus, labai trūksta grįžtamojo ryšio iš priekinių ratų, o į komfortą orientuota važiuoklė lemia nemažos amplitudės svyravimus posūkiuose.
Po pirmos pažinties su „Captur“, prancūzų pastangas ties šiuo modeliu galima vertinti dvejopai. Pasiūlyti rinkai mažesnį (13 mm trumpesnis kėbulas nei „Juke“) ir lengvesnį (234 kg mažesnė masė nei „Mokka“) nei konkurentų modelį buvo geras mintis. Mažesnė nei konkurentų (apie 6 tūkst. Lt) kaina taip pat būtų puikus pasiekimas, jei nebūtų tekę taupyti interjero medžiagų kokybės sąskaita. Šviežias, akį traukiantis stilius ir ne pačios kokybiškiausios medžiagos – prastas derinys.