Europoje „Renault Group“ registracijos apimtys didėjo sparčiau nei augo rinka. Jų skaičius padidėjo 9,3 proc., o rinka didėjo 8,5 proc. (849 088 užregistruoti automobiliai). Daugumoje Europos šalių, ypač – Pietų Europoje, didėjo grupės užimama rinkos dalis, pasiekiant 10,2 proc. (asmeniniai plius lengvieji komerciniai automobiliai).
Puikiai pasirodė „Renault” markė: jos registracijos padidėjo 10,6 proc. – iki 643 928 vienetų. Šių rezultatų didelę dalį sudarė „Clio“, „Captur“, „Twingo“, „Trafic“ ir „Master“ pardavimai.
2015 metų pirmojoje pusėje mes akivaizdžiai sustiprinome savo pozicijas Europoje ir sušvelninome Rusijos bei Brazilijos rinkų nuopuolį.
Sumaištis kai kuriose augančiose rinkose už Europos ribų ir toliau kenkė ekonomikos augimui. Ypač tai pastebima Rusijoje ir Brazilijoje, kuriose grupės registracijos sumažėjo kartu su visa rinka (atitinkamai 40,8 ir 18,7 proc.). Tačiau situacija yra kur kas geresnė Turkijoje, Rumunijoje ir Alžyre, kuriuose grupės automobilių registracijos padidėjo atitinkamai 35,3, 23,9 ir 8,6 proc.
„2015 metų pirmojoje pusėje mes akivaizdžiai sustiprinome savo pozicijas Europoje ir sušvelninome Rusijos bei Brazilijos rinkų nuopuolį. Šie rezultatai rodo, kad esame mažiau priklausomi nuo specifinių rinkų ir kad žinome, kaip pasinaudoti atsirandančiomis galimybėmis“, – sakė Jerome Stoll, Vykdančiojo komiteto narys, už efektyvumą atsakingas vyriausiasis pareigūnas ir grupės pardavimų bei rinkodaros direktorius.
Europa
Europoje „Renault Group“ išnaudojo savo naujų produktų pasisekimą ir rinkos atsigavimą: čia registracijos pakilo 9,3 proc., pasiekiant 849 088 automobilius per pirmąjį pusmetį. Grupė pardavė daugiau nei vieną iš dešimties Europoje registruotų naujų automobilių.
643 928 automobilius per pusmetį siekiantys „Renault“ markės pardavimai atrodo užtikrintai – jie padidėjo 10,3 proc. Po „Nissan“, „Renault“ yra antra greičiausiai auganti markė, kurios užimama rinkos dalis (asmeniniai plius lengvieji komerciniai automobiliai) siekia 7,8 proc. (+0,14 proc.).
Nepaisant gerų 2014 metų pirmojo pusmečio „Dacia“ rezultatų, kuriems įtakos turėjo antrosios fazės „Duster“ pasirodymas, šiais metais „Dacia“ pardavimai buvo dar 5,3 proc. geresni, pasiekiant 205 160 automobilių per pirmuosius šešis šių metų mėnesius. Šiais metais markė pažymi savo pasirodymo Europos rinkoje dešimtmetį – per jį regione buvo parduota 2 milijonai „Dacia“ automobilių.
Tarp pagrindinių „Renault Group“ Europos rinkų didžiausią augimą užregistravo Ispanija ir Italija (atitinkamai 30,9 ir 24,4 proc.), grupės rinkų suvestinėje užimdamos penktąją ir trečiąją vietas. Italijoje, kurioje grupė užima 9,2 proc. rinkos, pasiekti geriausi rezultatai per paskutiniuosius 30 metų.
Sparčiai augančioje Europos elektromobilių rinkoje (+52 proc.), „Renault“ apimtys, palyginti su 2014 metais, padidėjo 72 proc.1 Ypač didelį augimą „Renault“ užregistravo Jungtinėje Karalystėje ir Norvegijoje. Grupės augimą ir toliau labiausiai palaiko ZOE, kurio pardavimų apimtys šių metų pradžioje didėjo daugiau nei dvigubai. „Renault“ siekia ir 2015 metais išlikti elektromobilių rinkos lyderiu.
Svarbiausioje grupės rinkoje – Prancūzijoje, registracijų kiekis padidėjo 3,7 proc. – iki 325 365 automobilių. „Renault“ markės augimo apimtys Prancūzijoje pasiekė 22,3 proc., padidėdamos 0,23 proc. „Clio“, „Twingo“, „Captur“ ir „Scenic“ yra savo segmentų lyderiai. Grupė savo pozicijas Prancūzijos lengvųjų komercinių automobilių rinkoje pagerino 1,2 proc. ir išlieka lyderiu, užimančiu 32,5 proc. rinkos. Savo segmentuose dominuoja „Kangoo“, „Trafic“ ir „Master“.
Pasaulinė rinka
Eurazijos regione ekonominės krizės paveikta Rusijos rinka per pirmąjį pusmetį sumažėjo 37,1 proc. Šioje itin konkurencingoje rinkoje grupė susikoncentravo ties turimų pozicijų išsaugojimu ir užregistravo 7,5 proc. užimančią bei 0,5 proc. sumažėjusią rinkos dalį.
Turkijos rinka, kurioje grupės pardavimai padidėjo 35,3 proc. (iki 67 856 vienetų), rinkos daliai siekiant 15,8 proc., ir puikūs rezultatai Rumunijoje (+24 proc., rinkos daliai siekiant beveik 42 proc.) leido viso Eurazijos regiono rezultatų mažėjimą apriboti iki –10,2 proc.
Amerikų regione registracijos krito iki 20,6 proc. – iki 163 223 automobilių. Registracijos Brazilijoje nukrito 18,7 proc. – iki 89 527 vienetų, tačiau grupė sugebėjo savo rinkos dalį pasididinti daugiau nei 7,0 proc.
Audringoje Argentinos finansų rinkoje „Renault“ nusprendė sumažinti savo priklausomybę nuo vietinės valiutos – peso, apribodama importo apimtis. Jos registracijos rinkoje, kuri per pusmetį sumažėjo 17,5 proc., nukrito 39,8 proc. (31 808 vienetais).
Grupė geras pozicijas išlaikė Kolumbijoje ir užėmė 17,6 proc. rinkos dalį. Palyginti su 2014 metų pirmuoju pusmečiu, tai yra 1 proc. geresnis rezultatas.
Afrikos, Artimųjų Rytų ir Indijos regione grupės registracijos šiek tiek padidėjo (+0,7 proc.) – iki 150 735 automobilių ir 3,6 proc. siekiančios rinkos dalies. Dėl „Renault“ ir „Dacia“ markių grupė išlaikė savo lyderystę Šiaurės Afrikoje, pasiekdama rekordinę Alžyro (31,8 proc., +7,2 proc.) ir Maroko (38,2 proc., +0,9 proc.) rinkos dalį. Nuo 2014 metų pabaigos Oran regione, Oued Tlelat gamykloje, gaminamas „Renault Symbol“ gegužę tapo populiariausiu nauju automobiliu Alžyre.
6,2 proc. augusioje Indijos rinkoje pardavimai sumažėjo 3,2 proc. (iki 23 346 automobilių), tačiau jie auga nuo balandžio mėnesio, kai rinkoje buvo pristatytas „Lodgy“. Antrojoje metų pusėje rezultatus turėtų pagerinti „Kwid“ pasirodymas.
Azijos ir Ramiojo vandenyno regione registracijos sumažėjo 5,6 proc. (iki 53 621 automobilių). Tai nutiko nepaisant „Renault Samsung“ augimo Korėjoje (+0,8 proc., 37 260 automobilių). Kinijoje grupė užregistravo akivaizdų (–45,5 proc.) pardavimų sumažėjimą, kurį lėmė naujo, vietinės gamybos modelio laukimas. Jo pristatymas numatytas 2016 metų pradžioje.
2015-ųjų metų veiklos perspektyvos
Antrojoje metų pusėje Europos automobilių rinka turi išlikti aktyvi ir atlaikyti mūsų didžiųjų, besivystančių rinkų susitraukimą. Mes tikimės mažiausiai 5 proc. siekiančio Europos rinkos augimo, kuriame mažiausiai 2 proc. sudarys Prancūzijos rinkos augimas. Pasaulinė automobilių rinka, vietoje anksčiau numatyto 2 proc. augimo, turėtų registruoti mažiausiai 1 proc. didėjimą. Tam didžiausią įtaką daro Kinijos rinkos sumažėjimas ir krizės Lotynų Amerikoje bei Rusijoje.
Grupė turėtų sulaukti naujai pristatytų modelių rezultatų, visų pirma – iš labai gerai rinkose priimtų „Espace“ ir „Kadjar“, taip pat Indijoje pasirodžiusio „Lodgy“ ir laukiamo „Kwid“.
„Po trejų stabilaus augimo metų mes išlaikome savo ambicijas šiais metais pasiekti naują etapą. Mūsų pozicijų Europoje stiprinimas, suderintas su naujais, 2015 metais pristatytais, modeliais, patvirtina mūsų potencialą pagreitinti augimą antrojoje metų pusėje“, – sakė Jerome Stoll, Vykdančiojo komiteto narys, už efektyvumą atsakingas vyriausiasis pareigūnas ir grupės pardavimų bei rinkodaros direktorius.