„Renault-Nissan“ aljansas jau 2008 metais žengė didelį žingsnį į Rusiją, įsigydami 25 proc. didžiausio šalies automobilių gamintojo „AvtoVAZ“ akcijų. Užsienyje „AvtoVAZ“ žinomas kaip prekės ženklo „Lada“ savininkas.
Šiandien „Renault-Nissan“ aljanso atstovai paskelbė planuojantys didinti savo turimą akcijų paketą iki 50 proc. „Susitarimo rezultatai turėtų būti aiškus kovo mėnesį.“ – teigia Igoris Komarovas, „AvtoVAZ“ vadovas.
Pagal dabartinį pasiūlymą, 35 proc. „AvtoVAZ“ akcijų priklausytų prancūzams „Renault“, 15 proc. – japonams „Nissan“. Tokiu atveju šis dviejų gamintojų aljansas turėtų didžiausią akcijų paketą tarp „AvtoVAZ“ savininkų.
50 proc. riba nubrėžta ne šiaip sau. Praėjusiais metais kilo ne vienas neaiškumas skaičiuojant metinius automobilių gamintojų pardavimų rodiklius – tuomet „Renault-Nissan“ aljansas prie savo pardavimų pridėjo ir visus „AvtoVAZ“ automobilius, nors tokia galimybė būtų tik turint daugumą įmonės valdyboje. Po sandorio „Renault-Nissan“ galėtų „legaliai“ pridėti „AvtoVAZ“ pardavimų rezultatus prie savųjų.
Dėl šio neaiškumo 2010 metų statistika yra pasidalijusi į dvi dalis – vieni „AvtoVAZ“ buvo pridėję prie prancūzų-japonų aljanso, kiti – ne. Rusiška dalis buvo reikšminga – ją pridėjus, „Renault-Nissan“ užėmė trečią vietą pasaulyje pagal naujų automobilių pardavimus. Be „AvtoVAZ“ – ketvirtą, į priekį praleisdami „Volkswagen“.