„Scenic“ priešistorė ir pirmoji vizija
Šį kartą pradėkime nuo to, kad visi gamintojai, pristatydami savo koncepcinius modelius, į juos sudeda viską, ką tuo metu jau turi sukūrę, tačiau dar nėra pritaikę masinei gamybai. Tai yra savotiškas žvilgsnis į ateitį ir nebūtinai į labai artimą.
Dažniausiai serijiniais tapę koncepciniai modeliai yra kur kas kuklesni, nors ir išlaiko kai kuriuos bruožus. Puikus pavyzdys – prieš naujojo „Scenic Vision“ koncepto pristatymą žurnalistams iš arčiau parodyta 1991-ųjų metų „Renault Scenic“ koncepcija.
Turbūt daugelis įsivaizduoja, kaip atrodė pirmosios kartos „Renault Scenic“. Pamiršote šį modelį? Susipažinkite su pirmos kartos „Scenic“. Taip jis atrodė patekęs ant konvejerio.
O štai žemiau esančioje nuotraukų galerijoje ir vaizdo įraše galite išvysti, koks „Scenic“ buvo tuomet, kai jo vizija buvo pristatomą Frankfurto automobilių parodoje. Tuomet „Renault“ su „Scenic“ vizija žengė deklaruodama šūkį „Kvietimas keliauti“.
Ateityje – ir vandenilis?
„Renault“ gamintojas patvirtino, kad jau 2024-aisiais atgims „Scenic“ vardas. Iki šiol buvęs žinomas kaip nedidelis vienatūris „Scenic“ dabar tampa šeimyniniu SUV. Būtent taip galima įvardyti pastaruoju metu populiarėjančią šią automobilių kategoriją, į kurią dabar „Renault“ nusitaikė pristatę „Scenic Vision“ koncepciją.
Savaime suprantama, gamintojas su šiuo modeliu žengs į elektromobilių kategoriją ir žada, kad naujasis „Scenic“ bus varomas vandeniliu. Tačiau vandenilis liks nebent kaip viena iš opcijų, kadangi vertinant vandenilio populiarumą ir prieinamumą pirkėjams, šiuo metu kur kas tvirtesnes pozicijas rinkoje galima iškovoti siūlant įprastai įkraunamą elektromobilį.
Kur kas realesnis yra standartinio elektros variklio naudojimas. „Renault“ turi planų naudoti CMF-EV sistemą, kuri taikoma mažesniame „Megane E-Tech Electric“ bei kiek didesniame „Nissan Ariya“ modelyje. Tai reiškia, kad 90 kWh variklis leistų naujajam „Scenic“ įveikti beveik 500 kilometrų atstumą.
Žaliasis kursas
„Scenic Vision“ koncepto dizaineris Gillesas Vidalis Paryžiuje įvykusio pristatymo metu pabrėžė, kad 2024-aisiais metais serijinėje gamyboje pasirodysiantis „Scenic“ išoriškai bus 90 procentų panašus į konceptą.
Su šiuo pareiškimu galima sutikti, mat koncepto išvaizdos bruožai nėra jau kažkokie labai „kosminiai“ ir koncepto išvaizda tikrai neišsišoktų iš kitų gamintojų dizaino sprendimų.
Savaime suprantama, tokios detalės kaip mirksinčios, į kėbulą integruotos lemputės ar marsaeigio stiliaus ratlankiai tikrai nebus siūlomi masinėje gamyboje, bendra „Scenic Vision“ išvaizda nėra kažkas iššaukiančio ir puikiai derės bendrame elektromobilių rinkos kontekste.
Kita tema – automobilio interjeras. „Renault“ tvirtina, kad 70 procentų „Scenic Vision“ buvo pagaminta iš perdirbtų medžiagų, tokių kaip pieno buteliai ir įvairios pakuotės. Taip pat skelbiama, kad 95 procentai automobilio vėl gali būti perdirbta. Žvelgiant į saloną čia nerasite jokios odos. Visi sėdynių apmušalai, medžiagos, netgi grindys yra pagamintos iš perdirbtų medžiagų.
Ir vėlgi, kiek iš šių inovatyvių ir aplinkai draugiškų sprendimų atsidurs masinėje gamyboje, klausimas atviras. Salonas, šiuo metu atrodantis kaip iš ateities, tikrai bus supaprastintas. Tereikia pažvelgti į vairą, prietaisų skydelį ar durelėse sumontuotą oro filtravimo sistemą ir taps aišku, kad serijinės gamybos „Scenic“ viso to tikrai neturės.
Kodėl? Nereikia pamiršti, kad tai bus C segmento SUV automobilis ir jo kaina turės būti protinga. Antraip „Renault“ liktų nesuprastas ir su dideliais nuostoliais. Būtent dėl šios priežasties serijinėje gamyboje galima tikėtis nebent išorės išvaizdos elementų, bet vidus be jokios abejonės bus gerokai konservatyvesnis. Ir pamirškite tas, į skirtingas puses atsiveriančias duris. Jų tikrai nebus. Kodėl? Tiesiog. Jų nebus.