Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Renault Talisman“: prancūzai gali įkąsti vokiečiams

„Renault“ į naująjį „Talisman“ deda dideles viltis. Dar prieš pamatydamas jį nuotraukose, girdėjau begalę epitetų – „gražus“, „novatoriškas“, „įspūdingas“, „prabangus“ ir taip toliau. Pirmas įspūdis pažvelgus į nuotraukas – „Volkswagen Passat“ kopija, gal kiek mažiau agresyvi. Pamačius gyvai – įspūdis panašus, tačiau išbandžius automobilį kelyje, nuomonė pasikeitė.
Temos: 1 „Renault“

„Talisman“ nėra vokiško automobilio kopija – tai yra visiškai prancūziškas vidutinės klasės sedanas. Prancūziškai gražus, prancūziškai komfortiškas ir su tik prancūzams suprantamomis ypatybėmis.

Aštrėjanti konkurencija

Konkurencija rinkoje, į kurią žengia „Talisman“, ypač didelė. Bendra tendencija Europoje yra paprasta – tradicinius sedanus ir universalus pamažu išstumia krosoveriai, tad esamiems rinkos žaidėjams kuo toliau, tuo mažiau lieka vietos. Kas būna, kai į ją ateina naujas žaidėjas? Daugeliui nuo to tik blogiau.

Pernai čia buvo pristatyti visiškai nauji „Volkswagen Passat“ ir „Ford Mondeo“ (jis, nors ir naujas Europoje, JAV buvo pardavinėjamas nuo 2012-ųjų), o šiemet, be „Talisman“, pasirodė visiškai nauji „Škoda Superb“ ir „Subaru Outback“. Be to, pernai bei šiemet buvo atnaujinti „Peugeot 508“, „Mazda 6“, „KIA Optima“ bei „Toyota Avensis“. Matydami tokius grandus, „Renault“ vis tiek pasiryžo žengti greta jų. Kokie jo šansai sulaukti sėkmės?

„Renault Talisman“
„Renault Talisman“

Nors „Renault“ savo klientais nevadina žmonių, kurie lankosi ir vokiškų automobilių salone, vienas esminių sprendimo kriterijų renkantis naują automobilį yra kaina, tad nori nenori privalai lyginti „Talisman“ su kitais automobiliais, kainuojančiais panašią sumą pinigų, o didžioji jų dalis išvardinta būtent ankstesnėje pastraipoje.

Be to, Lietuvoje automobilių rinka yra šiek tiek iškrypusi – niekaip kitaip nepaaiškintum faktų, jog naujas „Audi Q7“ yra populiaresnis už A3 ir A4 kartu sudėjus, automobilių pardavimuose pirmauja „Fiat 500“, tačiau gatvėse jų nematyti, o naujų ir naudotų parduodamų mašinų santykis yra bene žemiausias Europos Sąjungoje. 

Lietuvoje taip pat gaji antipatija prancūziškiems ir itališkiems automobiliams, tačiau naujų mašinų rinką mitai ir legendos iškreipia mažiau. Vis tik naujus automobilius perkantys žmonės dažniau pasitiki mašinų patikimumo duomenimis, o ne garažinio 8 klases baigusio Vasiuko prisiminimais, kaip reikėjo posparnį nuimti norint pakeisti „Renault Megane“ trumpųjų šviesų lemputę.

„Renault Talisman“
„Renault Talisman“

Išskirtinių savybių netrūksta

Lyginant panašaus dydžio automobilių kainas, „Renault“ turi privalumų: jeigu pats paprasčiausias „Talisman“ kainuoja daugiau už daugelį analogų (22 840 Eur), tai su automatine pavarų dėže, aukščiausios komplektacijos įranga ir daugeliu kitų privalumų jis kainuoja mažiau už ligšiolinį šios klasės kainų lyderį „Škoda Superb“. 

„Renault“ šiandien neturi tokio aukšto lygio variklių ir pavarų dėžių kaip „Volkswagen“ koncerno atstovai, neprilygsta jiems elektroninių automobilio funkcijų valdymo patogumu, tačiau lenkia kitoje srityje – komforto. Nesunku pastebėti, kad „Renault“ asfaltu plaukia tyliau ir minkščiau nei „Škoda“ ar „Volkswagen“ analogai, o masažuojančios, ventiliuojamos sėdynės bei kiti komforto elementai čia kainuoja mažiau. 

„Renault Talisman“
„Renault Talisman“

„Renault“ turi ir dalyką, kuriuo pasigirti negali joks konkurentas – keturių vairuojamų ratų sistemą „4Control“. Žinoma, ne pačioje pigiausioje komplektacijoje. 

Važiuojant nedideliu greičiu, užpakaliniai ratai iki 3,5 laipsnių pasisuka kelis laipsnius į priešingą pusę nei priekiniai, o važiuojant didesniu greičiu – iki 1,9 laipsnių į tą pačią pusę. Pirmuoju atveju padidinamas automobilio manevringumas – „Talisman“ apsisukimo skersmuo nedaug skiriasi nuo „Renault Clio“, o antruoju – padidinamas stabilumas, kurio tokią minkštą pakabą turinčiam automobiliui niekada nebus per daug.

„Renault“ nusipelnė pagyrų už sugebėjimą tokį didelį automobilį paversti mažu galvos skausmu didmiestyje. Tokia sistema nėra naujiena, ją prieš dvidešimt metų turėjo ir tokie automobiliai kaip „Nissan Skyline“ ar „Honda Prelude“, tačiau dėl įvairių priežasčių (kainos ir patikimumo trūkumo) ji nepasiteisino. Gal „Renault“ bandymas bus sėkmingas?

Bandyto „Renault Talisman“ techniniai duomenys
Variklis Dyzelinis 1.6 dCi, 1598 cm3
Pavarų dėžė 6 laipsnių automatinė
Galia 160 AG
Sukimo momentas 380 Nm
0-100 km/val. 9,4 sek.
Maksimalus greitis 215 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos 4,5 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 115 g/km
Ilgis/plotis/aukštis 4 850/1 870/1460 mm
Ratų bazė 2 810 mm
Bagažinės talpa 608 l
Automobilio kaina 36 370 Eur
Bazinio automobilio kaina 22 840 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos