„Renault Zoe“ Prancūzijoje pradėjo elektromobilių revoliuciją. Šis modelis užėmė aukštą poziciją pardavimo srityje ir, augant rinkai, jos neužleido iki pat šių metų. Elektromobilių infrastruktūra ir pasiūla Lietuvoje dar atsilieka nuo Vakarų Europos, tačiau „Zoe“ dėl universalumo ir geros kainodaros turi visas galimybes tapti tuo, kuo tapo Prancūzijoje – elektromobilių revoliucijos pradininku“, – sako oficialaus „Renault“ atstovo „Sostena“ vykdomasis direktorius Egidijus Gončarovas.
Miesto elektromobilis
Naujasis „Zoe“ komplektuojamas su 52 kWh talpos baterija, o didžiausias nuvažiuojamas atstumas be papildomo įkrovimo – net 395 km mišriu režimu (matuojant pagal naują realaus važiavimo WLTP metodiką). Tai yra 25 proc. didesnis atstumas nei ankstesnės kartos „Zoe“, o ir pati baterija yra išskirtinė. Prancūzų inžinieriams pavyko pasiekti, kad išaugusi jos talpa neturėtų jokios įtakos apimčiai: vietos užima tiek pat, o sveria 326 kg.
Baterija gali būti papildoma 50 kW galia DC nuolatinę elektros srovę naudojančiose greitojo įkrovimo stotelėse. 30 min. įkrovimo užtenka, kad „Zoe“ galėtų įveikti 150 km, o iki 80 proc. talpos baterija įkraunama per 1 val. 10 min. Tai – itin praktiška Lietuvoje, nes 50 kW yra didžiausia daugelio greitojo įkrovimo stotelių galia.
Naudojant „Type-2“ įkrovimo jungtį ir „Caméléon“ kroviklį, „Zoe“ galima prijungti prie buitinio elektros tinklo arba vidutinio greičio 22 kW galios stotelės. Tokioje vieną valandą krauta „Zoe“ baterija leis įveikti 125 km.
Klientai elektromobilį gali rinktis su vienu iš dviejų elektros variklių. 80 kW (108 AG) galią bei 225 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis priverčia „Zoe“ spurtuoti iki 100 km/val. per 9,3 sek. Mieste šis elektromobilis, matuojant pagal WLTP, gali įveikti iki 559 km, o mišriu režimu – 395 km.
Galingesnis į „Zoe“ montuojamas variklis pasiekia 100 kW (135 AG) pajėgumą ir 245 Nm sukimo momentą. Iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 7,1 sek. ir mišriu režimu gali įveikti 386 km (pagal WLTP), o mieste – 543 km.
Didelės pasirinkimo galimybės
Vos 4 metrų ilgio miesto automobilis išsiskiria gausia standartine įranga: „Zoe“ montuojama naujos kartos „Easy Link“ informacinė sistema su 7 colių skersmens lietimui jautriu ekranu, kuri suderinama su „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“. Papildomai užsakomas 9,3 colio ekranas bei aukštos kokybės garsą atkurianti BOSE® garso sistema.
Bazinėje „Life“ įrangoje taip pat yra artimosios bei tolimosios LED šviesos, 10 colių skaitmeninis spalvotas prietaisų skydelis, lietaus jutiklis, greičio palaikymo, beraktė ir pajudėjimo įkalnėje pagalbos (HSA) sistemos.
Elektromobiliai rieda beveik neskleisdami garso, tad jų vairuotojai turi būti itin atidūs aikštelėse – praeiviai gali būti neįpratę prie tokio tipo transporto priemonių. Dėl šios priežasties „Zoe“ montuojama speciali pėsčiųjų perspėjimo sistema „ZE Voice“, išorėje skleidžianti garsą, kai automobilis lėtai manevruoja.
Išskirtinės išvaizdos pageidaujantieji klientai gali rinktis iš gausybės metalizuotų atspalvių – nuo violetinio „Blueberry Purple“ iki žydro „Celadon Blue“. Interjerui taip pat galima rinktis iš 100 proc. perdirbtų medžiagų pagamintus tekstilinius ir odinius sėdynių apmušalus.
Renka apdovanojimus
Nuo pat debiuto 2012 m. „Renault Zoe“ užėmė miesto elektromobilių lyderio vietą, vien Prancūzijoje iki šios dienos jų parduota daugiau nei 80 tūkst. 2019 m. pristatytas modelis netrukus tapo itin populiarus įvairiose rinkose, tad į Lietuvą jis atvyko vėliau nei pasirodė Vakarų Europoje.
Įvairiose šalyse naujasis „Zoe“ jau spėjo pelnyti itin teigiamus klientų įvertinimus bei sulaukti pripažinimo geriausiųjų rinkimuose. Prestižiniuose britų žurnalo „What Car?“ rinkimuose „Renault Zoe“ buvo pripažintas geriausiu elektromobiliu iki 30 tūkst. svarų ir geriausiu elektromobiliu apskritai, pelnė „Top Gear“ geriausio miesto automobilio apdovanojimą.
Naujasis „Renault Zoe“ gali būti užsakomas jau dabar, o modelį išbandyti galima „Sostena“ atstovybėse visoje Lietuvoje.