„Dodge Victory Six“
- Gamybos metai: 1928 m.
- „Dodge“ turėjo vairą kairėje salono pusėje, tris pedalus, pavarų perjungimo svirtį visai kaip šiuolaikinėse mašinose.
- Variklis: 3,5 l, maksimalus greitis beveik 80 km/val.
Savarankiškai „Dodge Brothers Inc.“ kompanija automobilius gamino viso labo penkiolika metų, tačiau suspėjo patekti į technikos istoriją.
1914-aisiais brolių Dodge'ų įkurta įmonė viena pirmųjų pradėjo gaminti automobilius su atviru, metaliniu, suvirintu kėbulu.
Per keletą vėlesnių metų pasirodę modeliai jau turėjo klasikine tapusią konstrukciją ir vairuotojo darbo vietos komponuotę, o iš medžio buvo pagamintos tik grindys ir ratų stipinai.
„Dodge“ turėjo vairą kairėje salono pusėje, tris pedalus, pavarų perjungimo svirtį visai kaip šiuolaikinėse mašinose.
Henriko Šilinio į Lietuvą atgabentas „Dodge Victory Six“ yra vienas nedaugelio tokio solidaus amžiaus sulaukusių automobilių, saugomų mūsų šalies kolekcininkų garažuose.
Senolio ratus suka 3,5 litro darbinio tūrio variklis, leidžiantis įsibėgėti iki beveik 80 km/val. greičio.
Vienas pirmųjų, įregistruotų VRM registre
Bene geriausiai tarpukarį atspindi 1922 m. „Dodge Brothers 30“, išspausdavęs 60-70 km/val. greitį. Pasak muziejaus atstovų, jis tuomet atsieidavo tiek, kiek šiais laikais kainuotų naujas mersedesas.
Tai vienas pirmųjų šio modelio automobilių, įregistruotų Vidaus reikalų ministerijoje, transporto eisme. Šis automobilis laikomas šiuolaikinio automobilio proseneliu, nes būtent jis viską „sustatė į vietas“ – vairas kairėje, užvedimas iš vairuotojo darbo vietos, trys paminos (akseleratorius, sankaba, stabdys), variklis priekyje 4 cilindrų, kuro bakas toliau nuo variklio.
Šiuolaikiniai automobiliai tik prosenelio „Dodge Brothers 30“ tobulinimo pasekmės rezultatas.