„Studebaker EL Special 6“
- Gamybos metai: 1918-1927 m.
- Tarpukariu Lietuvoje parduodamų automobilių gamintojų TOP 5 atrodė taip: „Ford“, „Chevrolet“, „Opel“, „Studebaker“ ir „Buick“.
XIX amžiaus antroje pusėje buvusi didžiausia pasaulyje vežimų bei karietų gamybos kompanija laikui bėgant sėkmingai persiorientavo ir prisitaikė prie naujų vėjų – transporto priemonių, judančių be arklių kinkinio pagalbos, konstravimo.
Į automobilių pramonės traukinį „Studebaker“ įšoko 1902 metais ir ėmėsi konstruoti elektromobilius, tačiau ši veikla žlugo dėl anuomet naudotų itin kuklių charakteristikų akumuliatorių bei elektros variklių: sparčiai tobulėjantys vidaus degimo motorai savo elektrinius varžovus pasiuntė į nokdauną beveik šimtui metų.
Vėlesni „Studebaker“ strategų sprendimai lėmė, kad kompanijos reikalai klostėsi tarsi lekiant amerikietiškais kalneliais – arba kildavo iki dangaus, arba duždavo atsitrenkę į krizės rifus. 1912-aisiais jie paleido į pasaulį patikimų automobilių reputaciją pelniusius modelius su 6 cilindrų varikliais, o gamybos apimtis didino visose turėtose septyniose gamyklose iki prasidedant Didžiajai depresijai.
Vilniečio Rimgaudo Bardausko kolekcijoje esantis 1922-ųjų laidos „Studebacker EL Special SIX“ yra kompanijos klestėjimo periodu sukurta klasika. 3 metrų ilgio ratų bazę turintis kabrioletas turi 6 cilindrų, 75 AG pajėgumo variklį.
Tarpukario metais šios amerikiečių markės technika pateko į perkamiausių automobilių penketuką drauge su „Ford“, „Chevrolet“, „Opel“ ir „Buick“. Lietuvoje „Studebaker“ kompanijai atstovavo Juozapo Bielogurskio bendrovė „Bella“.