Renkame Lietuvos Šimtmečio automobilį: „GAZ M-20 Pobeda“

Išskirtinį gimtadienį švenčiančioje Lietuvoje išskirtinė ir konkurso „Metų automobilis“ programa. Šįkart drauge su technikos istorijos žinovais, restauratoriais, kolekcininkais bei muziejininkais renkame Lietuvos Šimtmečio automobilį. Balsuokite apklausoje po šiuo tekstu.
GAZ M-20 Pobeda
GAZ M-20 Pobeda / Konkurso rengėjų archyvo nuotr.

„GAZ M-20 Pobeda“

  • Gamybos metai: 1946–1958;
  • Turėjo 2.0 l darbinio tūrio 4 cilindrų benzininį variklį;
  • Generavo 50 AG;
  • Maksimalus greitis – 105 km/val.

Itin retai komplimentų sulaukiančios SSRS automobilių pramonės istorijoje yra keletas išimčių, kai nuo konvejerių nuriedėdavo originalios konstrukcijos ir sąlyginai geri automobiliai. Vienas tokių pavyzdžių – „GAZ-M20 Pobeda“.

Karo metais projektuotas ir tobulintas automobilis buvo pirmasis turėjęs elektrinius valytuvus, mirksinčius posūkių signalus, elektrinį šildytuvą ir AM bangų radiją. „Pobedos“ aptakus korpusas be išsikišusių sparnų, žibintų, pakojų buvo to meto naujovė – nedaug tuometinių automobilių pasaulyje turėjo tokius kėbulus.

Galinius „Pobedos“ ratus suko 4 cilindrų, 2.0 l darbinio tūrio benzininis variklis, kurio pajėgumas siekė 50 AG. Šis jėgos agregatas buvo suporuotas su trijų laipsnių mechanine pavarų dėže.

Maksimalus greitis – 105 km/val.

Tai vienas nedaugelio modelių, kuriuos pagal licenciją gamino ir kitose šalyse: Lenkijos FSO automobilių gamykloje 1951–1973 metais dienos šviesą išvydo 244 000 „Warszawa“ egzempliorių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis