„Jeep Willys MB“
- Gamybos metai: 1941–1945;
- Pirmasis keturių varančiųjų ratų pavarą turėjęs automobilis;
- Visureigių segmento pradininkas;
- Tikrasis pavadinimas – „1/4ton truck 4x4“;
- Automobilis svėrė 590 kg;
- Visureigis negalėjo būti aukštesnis nei 0,91 m.
Ratuotas Antrojo pasaulinio karo didvyris, ne tik davė pradžią visų varančiųjų ratų pavarą turinčių lengvųjų automobilių segmentui, bet ir suteikė bendrinį vardą visiems visureigiams.
Technikos istorijos žinovai teigia, kad „Jeep“ buvo pravardžiuojama beveik visa nauja karinė įranga. Tad kodėl toks vardas ilgainiui prilipo būtent visureigiui, tikslaus paaiškinimo nėra, mat oficialus jo pavadinimas buvo „1/4ton truck 4x4“.
Sunku suvokti, kad konkursą tokio tipo automobilio kūrimui paskelbę Amerikos kariuomenės vadai prototipus parodyti paprašė po 49 dienų. Įgyvendinti tokį ambicingą projektą ryžosi tik 2 iš 135 tuo metu transporto priemones gaminusių kompanijų – „American Bantam“ ir „Willys-Overland“.
Priėmusios iššūkį ir pradėjusios konstruoti lengvąjį karinį visureigį pagal griežtus reikalavimus jos pateikė savo versijas, o prasidėjus serijinei gamybai savus patobulinimus pateikė dar ir „Ford“ komandos specialistai. Mat naujajame visureigyje atstumas tarp ašių negalėjo būti didesnis nei 1,9 m, vėžė negalėjo būti platesnė nei 1,2 m, o pats automobilis negalėjo būti aukštesnis nei vos 0,91 m. Visureigis privalėjo turėti nulenkiamą priekinį stiklą ir sverti ne daugiau nei 590 kg.
Antrojo pasaulinio karo metais buvo pagaminta beveik 700 tūkst. šiek tiek skirtingų visureigio modifikacijų, pagarsėjusių įdomiais techniniais sprendimais ir anuo metu neregėtomis galimybėmis. Pavyzdžiui, daliai klientų – Sąjungininkų kareivių – „Willys Jeep“ pasiekdavo specialiose dėžėse, kurias su parašiutais išmesdavo iš krovininių lėktuvų tiesiai prie fronto linijos. Jas išpakavę kariškiai, naudodami pačius primityviausius įrankius, gautą detalių rinkinį automobiliu paversdavo per keletą valandų.