„Ford Model A“
- Gamybos metai: 1927-1932 m.
- Variklis: 4 cilindrų, 3,3 l darbinio tūrio varikliu, 41 AG. Maksimalus greitis – 105 km/val.
- Elektriniai priekiniai žibintai, alyvos daviklis, spidometras, reguliuojamos sėdynės – tai buvo modernus automobilis pagal tų laikų reikalavimus.
- Kaina: nuo 385 iki 1400 dolerių.
Antrasis iš eilės „Ford“ bestseleris, pakeitęs „Model T“ ir pasiekęs beveik 5 mln. egzempliorių tiražą. Kitaip nei pirmtakas „Model A“ ne tik buvo siūlomas keturių standartinių spalvų, bet ir skirtingų įrangos lygių. Už kukliausią roadsterį prašyta viso labo 385 dolerių, o prabangiausia verslo klasės kupė kainavo net 1400 dolerių.
„Ford“ tarpukariu Lietuvoje buvo viena populiariausių automobilių markių.
Vizualiai pasikeitęs sąlyginai nedaug ir vis dar turintis iš medžio, apkalto skarda, pagamintą karkasą, „Model A“ jau galėjo pasigirti visais naujausiais to meto inžineriniais sprendimais: elektriniais priekiniais žibintais, alyvos davikliu, mechaniniu degalų lygio davikliu, spidometru, tachometru, reguliuojamomis sėdynėmis, vakuumu įjungiamais valytuvais, visų keturių ratų būgniniais stabdžiais ir standartiniu tapusiu sankabos, stabdžių bei akceleratoriaus pedalų trio.
Automobilis buvo komplektuojamas su 4 cilindrų, 3,3 l darbinio tūrio varikliu, generavusiu 41 AG pajėgumą ir leidusiu įsibėgėti iki 105 km/val. greičio.
„Ford Model A“ ano meto spaudoje pirmą kartą buvo pristatytas kaip „Metų automobilis“ bei padarė sėkmingą kinematografinę karjerą pasirodęs filme „King Kongas“.
Be to, šis modelis gali pasigirti davęs pradžią ir sovietinei automobilių pramonei: 1929-aisiais SSRS delegacija apsilankė JAV ir susiderėjo dėl amerikietiškų brėžinių naudojimo gaminant sovietinius analogus „Ford A“ bei sunkvežimiui „Ford AA“.