Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Reta ir visai ne „kregždė“ drifto padangėje: Roberto Šalkausko „Nissan Skyline“

Lietuvos autosporto scenoje sulig kiekvienais metais šonaslydis (driftas) tampa vis populiaresnis. Smagu matyti tiek daug entuziastų užsidegusių slysti šonu ne gatvėje, o trasoje.
P. Balzario ir R. Šalkausko automobiliai 4SHIFT
P. Balzario ir R. Šalkausko automobiliai 4SHIFT / Montyba/Asm. archyvo nuotr.

Tačiau turbūt iš bet kurio Lietuvos drifto senbuvio, ar tai būtų gerbėjas ar sportininkas, dažnai galima išgirsti klausimą: „Kur dingo japoniški automobiliai?“

Gazuojančių daug, vis populiariau rinktis BMW markę dėl kainos ir pigaus išlaikymo, atsarginių dalių kiekio. Tačiau Robertas iš „4SHIFT“ drift team nuėjo sunkesniu bet įdomesniu keliu – pilotuoja nedažnai nei
gatvėje nei trasoje sutinkamą automobilį: „Nissan Skyline v35“.

Potraukis technikai ir autosportui atsirado nuo mažų dienų

R.Šalkausko meilė technikai atsirado jau vaikystėje. Dar sėdėdamas mokyklos suole jaunuolis svajojo išbandyti jėgas autosporte. Tais laikais dar nebuvo apibrėžimo kas yra driftas, tad sukosi mintys apie ralį.

„Atsiradus internetui tapo prieinami „drifto“ filmukai ir vaizdeliai, kurie stipriai užkabino. Taip atsirado susidomėjimas šia sporto šaka“, – pasakojo pašnekovas.

Sukakus pilnametystei, apsilankęs keliuose drifto renginiuose, suprato, kad tai yra jo arkliukas.

Pirmasis pirkinys, nenuostabu, buvo BMW markės automobilis, su kurio dalyvavo pirmose treniruotėse bei pirmajame varžybų sezone. Tačiau, kaip pasakoja R.Šalkauskas, ilgainiui suprato, kad nori rimtesnės ir išskirtinesnės technikos.

Noras išsiskirti iš kitų sportininkų

Pardavus senąjį bolidą, išaušo laikas ieškoti kažko naujo. Taip 2017 metais sportininko rankose atsirado būtent šis, dar visiškai standartinis automobilis su šiek tiek muštu galu. 3,5 litro V6 variklis (280 arklio galių) tapo dideliu šuoliu į priekį – tokia pati jėgainė slepiasi po
visiems geriau pažįstamo „Nissan 350Z“ kapotu.

„Parsivežtas į garažą „Nissan Skyline“ kurį laiką stovėjo. Tuomet jį tvarkėme, pasirūpinome, kad saugiai ir greitai važiuotų. Prisiminęs pirmąjį išvažiavimą, pamenu, jaučiausi laimingiausias žmogus žemėje“, – prisiminė sportininkas.

Automobilis svetimas, nepažįstamas, tad prireikė daug laiko įprasti prie naujojo bolido ir jį pažinti. R.Šalkauskas neslepia, pirmosios treniruotės su naujuoju bolidu buvo nelengvos. Pakaba standartinė, hidraulinio rankinio nėra, išsukimo taip pat. Būtent per pirmąją treniruotę
įvyko automobilio „krikštas“ – šiek tiek aptalžyta keleivio pusė.

2018 m. sezoną R.Šalkauskas praleido, bet įsigijo HSD
reguliuojamo aukščio amortizatorius bei išsukimą. Kitais metais sportininkas stabiliai dalyvavo Street lygos šonaslydžio varžybų etapuose, tačiau be komandos važiuoti nepatiko, norėjosi didesnės bendraminčių kompanijos pituose bei trūko pagalbinių rankų.

„Į paskutines sezono varžybas Molėtuose atvažiavau tik su vienu pagalbininku, buvo tikrai nelengva. Tuomet ir supratau kad vienam važiuoti nepatinka ir to daryti nenoriu“, – atviravo R. Šalkauskas.

4SHIFT komandos gimimas

2018 metų pabaigoje su bičiuliais pradėjo galvoti apie komandos kūrimą. Dažnai susitikdavo, mąstė, koks vardas tiktų komandai. Norėjosi neišskirti vairuotojo bei nesieti komandos pavadinimo su juo. Po ilgų kalbų atsirado „4SHIFT“.

„Dėliodamas ateinančio sezono planus supratau, kad, sukūrus komandą reikia žengti į priekį. Taip komandoje užgimė mintis važiuoti ne tik Street lygos, bet ir Semi pro etapuose. Kadangi automobilis buvo ruoštas būtent Street lygai, per žiemą teko atlikti daug modifikacijų. Į „Nissan“ sudėjome saugos lankus, sportines sėdynes su diržais, sportinį vairą, visą reikalingą saugumo įrangą, IRP galinę pakabą, PSM priekinę pakabą, hidraulinį IRP rankinį stabdį, minimaliai palengvinome kėbulą“, – pasakojo R. Šalkauskas.

2019 m. sezonas

2019 metų sezonui „4SHIFT“ komanda jau buvo paruošusi daug stipresnį automobilį. Prasidėjus varžyboms suprato, jog automobilis daug konkurencingesnis ne Street, o Semi pro lygoje. Tad, sudalyvavęs poroje Street lygos etapų, R. Šalkauskas persiorientavo į Semi pro lygą. Taip pat po „4SHIFT“ vėliava netrukus prisijungė dar vienas vairuotojas P. Balzaris kuris konkuravo Street lygoje, vėliau koją įkišo ir į Semi pro lygą.

Komanda nenorėjo užsistovėti vietoje, tad kitais metais R.Šalkauskas savo jėgas išbandė ir Pro lygoje, apie ką anksčiau net nebuvo pasvajojęs.

„4SHIFT“ komanda palaipsniui augo, prisijungė dar vienas Street lygos vairuotojas S.Valinskas, kuris komandai pradėjo atstovauti nuo 2021 metų sezono pradžios, bendraminčių būrys plėtėsi.

Komanda savo jėgas išbandė ne tik Lietuvos drifto etapuose, bet ir Latvijos bei Lenkijos trasose, kur galėjo pakonkuruoti su kaimyninių šalių sportininkais.

Kokia ateitis laukia R.Šalkausko ir „4SHIFT“

Šiam sezonui planas sudalyvauti kuo daugiau etapų ir smagiai praleisti laiką. Kalbant apie kitus metus ir tolimesnę ateitį, kaip teigia R.Šalkauskas, atsibodo būti lėtam, šis variklis su mažais patobulinimais yra per silpnas lyginant su konkurentais. Kad kovoti dėl prizinių
pozicijų reikia padidinti automobilio galią bei numesti dar nereikalingų kilogramų nuo kėbulo.

Taip pat yra minčių susirinkti visiškai naują automobilį, bet kol kas lenktynininkas šiuo klausimu atvirauti nenori.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug