„Tas standartinis per metus kainuoja tiek, kiek dviejų kambarių butas Vilniuje“, – pagalvoja šių eilučių autorius, gyvenantis dviejų kambarių bute.
Šis „Rolls-Royce Dawn“ – žydros spalvos su akinamo baltumo interjeru. Tas „standartiškumas“ išsirenkamas iš 44 tūkstančių atspalvių ir į vieną puslapį netelpančių interjero stiliaus elementų. Ir tas „standartiškumas“ netrukdo „Rolls-Royce Dawn“ tapti ryškiausiu automobiliu visame mieste. Bent iki tol, kol priešais pravažiuoja kitas „Rolls-Royce“. Pusdienį garbė pasimėgauti šiuo automobiliu teko ir 15min žurnalistui.
Prabanga ir išskirtinumas
Žvaigždžių liga susirgti vairuojant „Dawn“ nesunku. Akimirksniu tampi ryškiausia asmenybe gatvėje: net Selas, vairuojantis eilinę „Audi R8“, susilaukia mažiau žvilgsnių nei niekam nežinomas žmogus prie „Rolls-Royce“ vairo.
Tai labai keistas automobilis, priverčiantis susimąstyti apie daug dalykų gyvenime. Žmogus gali pirkti 7 serijos BMW už 120 tūkstančių ir tai greičiausiai bus jo kasdieninis automobilis. Gali įsigyti „Range Rover Sport“ už 200 tūkstančių ir greičiausiai jis bus naudojamas kasdien. Tačiau „Rolls-Royce Dawn“ už 400 tūkstančių, pasak F.Tiemanno, paprastai yra 6-8-as jų kliento automobilis.
Įmonės klientas nesirenka, ar įsigyti „Rolls-Royce“, ar „Bentley“ – jis gali turėti juos abu. Kaina yra toli gražu ne lemiantis faktorius. „Rolls-Royce“ konkurentai – laikrodžiai, jachtos ir kiti prabangūs dalykai.
„Mūsų rinka – prabangūs daiktai. Mes nekonkuruojame su kitais automobilių gamintojais“, – sako F.Tiemannas.
Suabejoti jo žodžiais sunku, ypač kai „Rolls-Royce“ atstovas papasakoja kai kurias istorijas su jų klientais. Pavyzdžiui, vienas klientas, turintis turto už dešimtis milijonų, turėjo nuostatą: automobiliui išleisti daugiau nei 250 tūkstančių eurų yra nesąmonė. Už tokią sumą joks „Rolls-Royce“ neišeina, tad vyrui teko įsigyti naudotą automobilį: įmonė pardavinėja ir tokius.
Geriausia, ką galima rasti
Be abejonės, tai yra geriausias kada nors sukurtas kabrioletas. Kalbėti apie salono medžiagų kokybę, komfortą, garso izoliaciją ar įvairias itin mielas smulkmenas būtų tas pats, kas pasakoti apie Vilniaus Šv. Petro ir Povilo bažnyčios išvaizdą. Tiesiog gražu, išbaigta ir geriausia pasaulyje – papildomi komentarai nereikalingi.
Garso aparatūra? Sukurta unikali „Rolls-Royce“ ir kelių skirtingų gamintojų komponentų. Skirtumo nejautri ausis nuo geriausių „Bang & Olufsen“ „Audi“ automobiliuose įmontuotų sistemų vargu ar pajus, tačiau abejoti neverta – tai yra geriausia, ką galima gauti automobilyje.
Net ir techniniai duomenys, kurie retam klientui įdomūs, yra stulbinantys. Po „Rolls-Royce Dawn“ variklio dangčiu benzino ir oro mišinį į išmetamąsias dujas perdirbinėja 6,6 l darbinio tūrio V12 jėgainė, išvystanti 571 AG ir 820 Nm. Iki 100 km/val. šis 5,3 m ilgio daugiau nei dvi tonas sveriantis kabrioletas įsibėgėja per 5 sekundes. Degalų sąnaudos? O koks skirtumas, ar jis dešimt, ar penkiolika litrų šimtui kilometrų „valgys“? Kokia CO2 emisija? Nebejuokinkite...
Tie techniniai duomenys „Rolls-Royce“ gamintojui yra nesvarbūs ir klientui jie akcentuoja vienintelį žodį – pakankamai. Ar daug galios? Pakankamai. Ar greitai bėgėjasi? Pakankamai greitai. Ar tylus salonas? Pakankamai tylus. Britai iš klientų tikisi to paties: kai parodys galutinę sumą už automobilį, kad šis nesiderėtų, o pasakytų „pakankamai“.
Paprasta elegancija
Kitas „Rolls-Royce“ požiūris į kuriamus produktus – daryti juos kaip įmanoma paprastus. Jokiame „Rolls-Royce“ nerasite mechaninės pavarų dėžės ar pavarų perjungimo svirtelių už vairo. Net klimato kontrolės, kurioje reikia nusistatyti temperatūrą ir automobilis ją palaiko, čia nėra – tik paprastas oro kondicionierius.
„Mes nenorime, kad klientai suktų galvą mąstydami, kiek kokį čia tos temperatūros skaičių nustatyti. Kai važiuoji automobilyje, gali norėti arba stipresnio, arba silpnesnio vėjelio. O temperatūra – arba šiltesnė, arba vėsesnė, arba optimali. Tą mes ir siūlome: nesukti galvos dėl bereikalingų dalykų“, – įmonės filosofiją aiškino F.Tiemannas.
Įdomu, kad „Dawn“ yra antras šiuo metu „Rolls-Royce“ gaminamas automobilis, kurio priekyje sėdėti patogiau nei gale – jis labiau skirtas vairuotojui. Kaip ir „Wraith“ kupė. „Ghost“ ir „Phantom“ sedanai labiau skirti tam, kuris sėdi ant užpakalinės sėdynės. Nors F.Tiemannas teigė, kad kiekviena sėdima „Rolls-Royce“ vieta yra vienodai komfortiška (arba bent jau stengiasi taip padaryti), tačiau dvejas duris turinčio automobilio galinė sėdynė niekada nebus tokia patogi kaip priekinė.
Ateitis
„Rolls-Royce“ yra gamintojas, galintis nusispjauti į visas automobilių tendencijas: jam nereikia dyzelinių variklių, visureigių, autonominio vairavimo technologijų, ekonomiškų variklių ar kas penkerius metus atnaujinamų modelių. Tačiau net ir labiausiai konservatoriškas britų gamintojas kartais turi naujienų. O artimiausiu metu jų bus kaip reta daug.
Dar šią vasarą bus pristatytas naujos kartos „Phantom“ modelis – tiesa, jis bent jau išoriškai bus labiau dabartinio atnaujinimas, o ne visiškai kitas automobilis. O kitąmet turėtų būti pristatyta tai, ko F.Tiemannas nevadina SUV.
„Mes nekuriame SUV (sports utility vehicle, angl.), nes nei mes sportiški (sports), nei labai praktiški (utility). Mes naujai kuriamą modelį vadiname didesnę prošvaisą turinčiu keturiais ratais varomu „Rolls-Royce“, o kaip jis atrodys, pamatysite kitąmet. Nepaisant to, kad niekas jo dar nematė, mes jau sulaukėme ne vieno užsakymo ir sumokėto depozito“, – pasakojo F.Tiemannas.
Jis juokėsi paklaustas apie autonomines technologijas „Rolls-Royce“ automobiliuose – juk net „Nissan Micra“ turi elementarią sistemą, neleidžiančią išvažiuoti iš eismo juostos.
„Mūsų klientai jau nuo praėjusio amžiaus pradžios turi autonominio vairavimo galimybę. Tai – kitas vairuotojas“, – palygino britas.
Negali nesutikti. Tai – pati patikimiausia autonominio vairavimo sistema. Kaip ir pridera „Rolls-Royce“ – geriausia pasaulyje.