Rotorinė svajonė – trečios kartos „Mazda RX-7“, išvystanti 255-280 AG

Paskutinį praėjusio amžiaus dešimtmetį Japonijos automobilių gamintojai stipriai konkuravo galingiausių modelių segmente. Iki pat 2005-ųjų metų Japonijos automobilių pramonėje galiojo taip vadinamas „džentelmenų susitarimas“ – serijiniu būdu gaminamų modelių galia neviršijo 280 AG. Todėl visi gamintojai siekė sukurti kuo patikimesnius, didesnį potencialą turinčius galingus automobilius.
Rotorinė svajonė – trečios kartos „Mazda RX-7“
Rotorinė svajonė – trečios kartos „Mazda RX-7“ / Autoplius.lt nuotr.

Japoniškais „titanais“ galima būtų įvardinti šiuos automobilius: „Honda NSX“, „Toyota Supra“, „Nissan Skyline“, „Mitsubishi 3000GT“ bei „Mazda RX-7“. Nors ir gamintojų gamose buvo gerokai daugiau modelių su 280 AG (tame tarpe ir tokie modeliai, kaip „Nissan 300ZX“ ar plati gama raliui skirtų „Impreza“ ar „Lancer Evolution“ versijų), japoniškais superautomobiliais vadinami būtent anksčiau įvardintieji kupė modeliai. Tai yra tikrieji titanai iš tekančios saulės šalies.

„NSX“, „Supra“, „Skyline“, „3000GT“ bei „RX-7“ pasižymėjo panašiomis dinaminėmis charakteristikomis, nors kai kurie modeliai buvo gaminami ir su visų varančiųjų ratų važiuoklėmis ar netgi skirtingomis agregatų komponuotėmis. Tačiau šio penketuko vienaragiu galima vadinti išskirtinį „Mazda RX-7“.

Autoplius.lt nuotr./Rotorinė svajonė – trečios kartos „Mazda RX-7“
Autoplius.lt nuotr./Rotorinė svajonė – trečios kartos „Mazda RX-7“

Trečiosios kartos RX-7 šiuo metu kaip tik parduodamas populiariausiame transporto skelbimų portale Autoplius.lt. Parduodamą automobilį galite apžiūrėti paspaudę šią nuorodą.

Iš pirmo žvilgsnio, švelnios šio sportinio kupė kėbulo linijos bei agregatų komponuotė niekuo neišsiskiria. Variklis priekyje, mechaninė pavarų dėžė ir galiniai varantieji ratai. Tačiau visas „Mazda“ išskirtinumas slypi po variklio gaubtu. Mat, čia inžinierių sprendimu buvo montuojami rotoriniai varikliai.

„Mazda“ per visą automobilių pramonės istoriją yra pagaminę daugiausiai automobilių su rotoriniais varikliais iš visų gamintojų. Nors tokio tipo agregatus savo modeliuose montavo net „Lada“ – rotoriniai „Žiguliai“ buvo skirti policininkams Rusijoje.

Gamintojo nuotr./„Mazda“ rotorinis variklis
Gamintojo nuotr./„Mazda“ rotorinis variklis

Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio teigimu, gerbti šios „Mazda RX“ serijos modelius tikrai yra už ką. „Visų pirma, rotoriniai varikliai turi kelis kartus mažiau slankiojančių detalių. Tai reiškia, kad jų sukimasis laisvesnis, o dėl to patiriami mažesni galios nuostoliai. Mažesnis pasipriešinimas leidžia išgauti daugiau naudingo darbo (arba tiesiog daugiau galios). Negana to, vienu metu rotoriniame variklyje vyksta visos degimo fazės: įsiurbimas, suspaudimas, detonacija (uždegimas) ir išmetimas“, – privalumus dėsto ekspertas.

Dėl to vos 1,3 litro rotoriniai varikliai RX-7 kėbuluose turėjo net 255-280 AG. 1992-aisiais gamintojas taikė pažangią sekvencinių turbokompresorių technologiją, t.y. variklį oru aprūpindavo du turbokompresoriai, tačiau siekiant praplėsti galios diapazoną, vienas jų buvo mažesnis, kitas – didesnis. Standartiniai kupė iki 100 km/val. įsibėgėdavo tik per 4,9 sekundės, o spidometro rodyklė nustodavo kilti ties aukšta 252 km/val. padala.

Konkurentų automobiliai apie tokius skaičius be 2,0 litrų turbininių variklių nė nesvajojo. Nereikėtų pamiršti ir milžiniško rotorinio variklio potencialo. Šių motorų resursas milžiniškas: standartinis 1,3 litro (2 rotorių) variklis techniškai gali atlaikyti iki 1000 AG ir tai parodo entuziastų patirtis Australijoje, JAV. Tam, žinoma, variklį reikės aprūpinti atitinkamu oro bei degalų kiekiu, parinkti gerą variklio valdymo kompiuterį bei programą.

Trečiosios kartos „Mazda RX-7“ yra labai retas automobilis Europoje, neskaitant Didžiosios Britanijos ir Airijos, kur apstu iš Japonijos pargabentų

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis

tokių modelių. Net ir Vokietijoje parduodamus tokius Europos rinkai skirtus automobilius su vairu kairėje pusėje galima suskaičiuoti ant pirštų. Tuo tarpu nemodifikuoto RX-7 kainos šioje šalyje prasideda maždaug nuo 20 tūkst. eurų.

„Portale Autoplius.lt per pastaruosius penkerius metus buvo parduodami tik 7 tokie automobiliai. Jų kaina svyravo nuo 8 iki 18,5 tūkst. eurų. Šiuo metu Lietuvoje registruoti tik 3 tokie modeliai“, – teigia Autoplius.lt plėtros vadovas. Specialistas priduria, jog nepaisant fakto, kad už 8 – 18,5 tūkst. eurų galima įsigyti net ir apynaujį ar naują vidutinės klasės automobilį, itin retas, ne pirmos jaunystės RX-7 žymiai geriau išlaikys savo vertę.

„Tai – į kitą vairuotojų kategoriją orientuotas automobilis. Tokius modelius renkasi tie, kuriems nerūpi nei degalų sąnaudos, nei pagaminimo metai, nei automobilio praktiškumas. Vairavimo malonumas, techninės savybės bei išskirtinumas jiems daug svarbiau“, – tikina M.Buzelis.

Kiek vėliau RX-7 buvo pakeistas praktiškesniais ir ne tokiais agresyviais RX-8 modeliais, tačiau pastarieji dėl pernelyg mažo susidomėjimo buvo išimti iš „Mazda“ gamos 2012 metais.

Daugiau „Mazda“ markės automobilių su rotoriniais varikliais skelbimų portale Autoplius.lt pamatysite paspaudę šią nuorodą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos