RatRace.lt – ne pirmus metus vykstančios draugiškos lenktynės žvyru, miškais, laukais, kurių metu dalyviai įveikinėja trasas senais, pigiais ir minimaliai ruoštais automobiliais. Maršrutai būna įvairiausi, organizatoriai pasirūpina, kad jie nebūtų nuobodūs ir lengvai įveikiami.
Šios vasaros sezoną RatRace.lt uždarys smagiu trijų dienų festivaliu Utenoje, kuriame bus paruošta apie 500 km trasa lietuviškojo Dakaro gerbėjams, bet ką veikti ras ir ne tik vairavimo aistruoliai. Festivalio miestelyje taip pat įsikurs išskirtinių, tiuninguotų ir sportinių automobilių paroda. Vakare dalyvius linksmins gyvų grupių Flying Saucer Gang, Alekna & Otreya, SADBOI, Keanu Blunt ir kt. koncertai bei DJ pasirodymai ir kitos pramogos.
Pakalbinome kelių komandų, jau ne kartą dalyvavusių RatRace.lt renginiuose, narius, paprašėme pasidalinti įspūdžiais iš lenktynių.
Kaip šovė idėja dalyvauti
„Prie viso šio reikalo mane pritraukė dar studijų laikų draugai, jau antrus metus dalyvaujantys šiose Žiurkių lenktynėse. Jiems kažkada bepasakojant įspūdžius, prisiminiau, kad turiu seną golfuką, tinkantį tokiam formatui, – pasakoja komandos Kol Techas mus išskirs atstovas Giedrius Stankevičius. – Golfukas ilsėjosi ant kaladžių ir net neįtarė, kad netrukus savo 1,6 l benzininį motoriuką privers žviegti iš visos sveikatos, o važiuoklės detalės dirbs per nesibaigiančius kelio nelygumus iki įkaitimo. Pradėjus ruošti jį lenktynėms, buvo aptikta rimtų bėdų. Didžiausia jų – surūdiję galinių ratų lanžeronai. Ir taip stipriai, kad amortizatorių tvirtinimas laikėsi ant dažų. Na, bet suvirinimo kursas pas kaimyną, ir kėbulo konstrukcija vėl tvirta.
Kiti paruošimo darbai – plieninė karterio apsauga (kad akmuo nepramuštų), nauji amortizatoriai su 5 cm privirintais paaukštinimais (kad pakiltų) ir gumomis spyruoklėse (kad ant posūkių stabilesnis būtų), naujas stabdžių vamzdynas (buvo supuvęs), keletas kitų detalių iš autolaužyno, restauruotos padangos piktu žieminiu protektoriumi, nauja variklio alyva, diržai, filtrai, akumuliatorius, elektros sistemos peržiūra.
Golfukas, atsidėkodamas už dėmesį (dvi savaitės kasdien prie jo garaže po darbo iki vidurnakčio), atlaikė jau du greičio ruožus (250 km ir 270 km) be jokių problemų.“
Visos važiavimo renginyje dienos yra linksmos istorijos
Komandos „Nakabiai“ atstovas pasakoja: „Kažkada pamačiau Facebook’e renginio reklamą ir nusprendžiau sudalyvauti. Kaip tik turėjau seną nereikalingą Renault Megane, taip ir tapome dalyviais, važiuojame jau antri metai, praleidome gal tik du važiavimus. Pasiruošimas varžyboms buvo greitas, užtrukau nepilnas 2 dienas. Šiais metais važiuojame jau su 1988 metų Audi100.“