Iš tiesų, kiekvienais metais didžiausias eismo srautų paūgėjimas ir spūsčių suintensyvėjimas Vilniaus gatvėse pastebimas ne Rugsėjo 1-ąją, o po kelių dienų, kai nusistovi srautai.
Atrodytų, kad šiemet, dėl koronaviruso pandemijos išpopuliarėjus nuotoliniam darbui ir sumažėjus eismo intensyvumui, rugsėjis turėjo būti ramesnis.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė Miglė Bielinytė pabrėžia, kad žemiau pateikiami duomenys yra tik preliminarūs, o išsami rugsėjo analizė – dar prieš akis.
Tačiau ir preliminarūs skaičiai jau leidžia daryti išvadas bei paaiškina spūsčių priežastis.
Vilniečiai dažniau renkasi asmeninį transportą
Pasak M.Bielinytės, lyginant su vasaros laikotarpiu, pirmomis rugsėjo dienomis viešojo transporto kelionių skaičius Vilniuje išaugo virš 20 proc.
Lyginant su pernai rudeniu, viešojo transporto srautai yra ~ 30 proc. mažesni. Tam įtakos turi epidemiologinė situacija, kai žmonės dažniau linkę rinktis automobilius kaip asmeninę transporto priemonę dėl saugumo. Taip pat dėl pandemijos pakitusi įmonių, ugdymo įstaigų darbo organizavimo tvarka, startas.
Vis dėlto pirmomis šių metų rugsėjo dienomis transporto srautai Vilniuje apie 4 proc. didesni nei 2019 m. rugsėjo pradžioje.