Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Safety Shield“ sistema padeda „Nissan Pulsar“ vairuotojui išvengti pavojų

Naujasis „Nissan Pulsar“ yra aprūpintas daugybe technologijų, kurios padidina automobiliu važiuojančių žmonių saugumą ir vairuotojui suteikia daugiau pasitikėjimo. Tai – pripažinimo sulaukusi „Safety Shield“ technologija, apimanti visą eilę aktyvaus saugumo funkcijų, tokių, kaip judančių objektų aptikimas, perspėjimas apie išvažiavimą iš eismo juostos ir aklųjų zonų stebėjimo sistema. Šį derinį papildo „Nissan“ aplinkos stebėjimo funkcija.
„Nissan“ „Safety Shield“
„Nissan“ „Safety Shield“

Aplinkos stebėjimo monitorius

„Pulsar“ technologijų paketo centre yra aplinkos stebėjimo monitorius. Ši techninė naujovė suteikia pagrindą daugybei „Pulsar“ saugumo, apžvalgos ir patogumo funkcijų. 360 laipsnių aprėpiantis vaizdas gaunamas iš mažyčių kamerų, įrengtų automobilio priekyje, gale ir ant šoninių veidrodėlių. Jis vairuotojui perteikiamas, pasinaudojant 5,8 colio įstrižainės ekranu, taip pat naudojamu navigacijos, informacijos bei pramogų sistemoms. Įranga naudoja kompleksiškai vaizdą apdorojančią programą, leidžiančią sukurti vaizdo iš viršaus paveikslą. Tai sukuria įspūdį, kad automobilis yra filmuojamas vienos, tiesiai virš jo esančios, vaizdo kameros.

Toks vaizdas vairuotojui aiškiai nurodo netoli automobilio esančių kliūčių vietą, padėdamas saugiau manevruoti.

„Nissan“ „Safety Shield“ ekranas
„Nissan“ „Safety Shield“ ekranas

Šis monitorius įsijungia automatiškai, kai įjungiama atbulinės eigos pavara. Važiuojant ne didesniu, nei 10 km/val. greičiu, aplinkos stebėjimo monitorių galima įjungti, paspaudus šalia ekrano esantį „Camera“ mygtuką. Esant poreikiui, sistema gali rodyti tik vienos, pasirinktos kameros fiksuojamą vaizdą. Rodant galinės kameros vaizdą, jame projektuojamos grafinės nuorodos, tiksliai perteikiančios automobilio važiavimo trajektoriją. Tai gerokai palengvina parkavimą.

„Nissan Safety Shield“: judančių objektų nustatymo sistema

Ši naujovė išnaudoja aplinkos stebėjimo monitoriaus galimybes ir leidžia vairuotojui naudotis „skaitmeninio šturmano“ funkcija. Ši, važiuojant atbuline eiga, suteikia galimybę pamatyti automobilio kelyje esančius arba artėjančius objektus.

Skirtingai nuo daugumos pagalbinių parkavimo sistemų, vairuotoją perspėjančių apie kelyje esančias kliūtis, judančių objektų nustatymo sistema garsiniu ir vaizdiniu signalu vairuotoją perspėja apie bet kokį judantį objektą. Pavyzdžiui, jeigu prie atbuline eiga važiuojančio „Nissan Pulsar“ artėja vaikas.
Ant bagažinės dangčio įrengta plataus apžvalgos kampo kamera vaizdą fiksuoja 180 laipsnių kampu. Tačiau sistema vertina ir duomenis iš kitų trijų kamerų aprėpiamo lauko.

„Nissan Safety Shield“ pakete esančios aktyvaus saugumo sistemos leidžia jų veikimą derinti pagal individualius vairuotojo poreikius. Prietaisų skydelyje esantis mygtukas leidžia vienu paspaudimu išjungti arba įjungti visą „Nissan Safety Shield“ sistemą. Bet, pavyzdžiui, jei vairuotojas norėtų išjungti tik perspėjimą apie išvažiavimą iš eismo juostos, jis tai gali padaryti, naudodamasis „Nissan Connect“ jutiklinio ekrano meniu. Bet kokie individualūs nustatymai, atlikti per šį meniu, įsimenami tolimesniam naudojimui.

„Nissan“ „Safety Shield“
„Nissan“ „Safety Shield“

Aklosios zonos stebėjimo sistema

„Nissan“ aklosios zonos stebėjimo sistema taip pat naudoja aplinkos stebėjimo sistemos kameromis, nustatydama aklosiose zonose esančius automobilius. Kadangi jokiame automobilyje vairuotojo apžvalgos laukas nesudaro pilnų 360-ies laipsnių, vadinamosiose aklosiose zonose atsidūrusios kitos transporto priemonės sukelia galimo susidūrimo tikimybę. „Nissan Pulsar“ atveju elektroninė sistema nuolatos stebi šias zonas. Vairuotojas apie jose atsiradusius automobilius perspėjamas diskretišku, priekiniame statramstyje žybtelinčiu, šviesos signalu. Jei vairuotojas tuo metu parodo posūkį, jis apie  kliūtį bus perspėtas ir garsiniu signalu.

Perspėjimas apie išvažiavimą iš eismo juostos

Ši sistema nustato, kuomet „Pulsar“ nevalingai išvažiuoja iš pasirinktos eismo juostos. Skirtingai nuo kitų gamintojų, šiai funkcijai naudojančių sudėtingas radarų sistemas arba priekinio stiklo viršuje įrengtas kameras, „Nissan“ užduotį išsprendė, pasitelkdami tik galinę kamerą. Pažangi kompiuterinė technologija aptinka netgi neryškius kelio ženklinimus taip nustatydama net nežymų automobilio nukrypimą nuo kurso. Ši sistema automatiškai suderina veikimo jautrumą, kai, pavyzdžiui, provincijos keliuose būna parankesnis kitoks važiavimo režimas.

„Nissan“ „Safety Shield“
„Nissan“ „Safety Shield“

Automatinis kameros valymas

Svarbiausias „Nissan Safety Shield“ sistemos ir aplinkos stebėjimo monitoriaus elementas yra maža galinio vaizdo kamera, įmontuota ant bagažinės dangčio. Nors tokios kameros „Nissan“ nėra naujiena – pirmoji buvo įrengta dar 2002 metais debiutavusiame „Primera“ automobilyje – „Pulsar“ kamera turi keletą minėtinų naujovių. Kadangi jos tiekiamu signalu naudojasi net trys saugumo sistemos, kameros lęšis visuomet turi būti švarus. 

Šį uždavinį „Nissan“ inžinieriai išsprendė, įrengdami visiškai automatinę lęšio plovimo ir sausinimo sistemą. Beveik 15 milijonų pikselių per sekundę spartumu vaizdo signalą apdorojanti programinė įranga kaip mat nustato lęšio užterštumą. Tuomet jis nuplaunamas plovimo skysčio srove. O kad šlapias paviršius netrauktų dulkių, jis kaip mat džiovinamas suspaustu oru. Tai padeda palaikyti nuolatinę galinio vaizdo kameros švarą. Sistema automatiškai parenka valymo būdą: pavyzdžiui, sausų dulkių arba vandens lašų pašalinimui naudojamas tik suspaustas oras. Tokiu atveju sumažinamas plovimo skysčio eikvojimas.

VIDEO: „Nissan Pulsar“ parkingas

Ekstremalaus stabdymo sistema

Nustačiusi neišvengiamą susidūrimą, ši sistema automatiškai įjungia „Pulsar“ stabdžius. Tam naudojamas priekiniame buferyje įrengtas radaras. Kelią priešais automobilį skenuojantis įrenginys suteikia tris pagalbos lygmenis: pirmasis yra garsinis signalas, perspėjantis vairuotoją apie pavojingai mažėjantį tarpą iki priekyje esančio automobilio. Vairuotojui nereaguojant, dalinai įjungiama stabdymo sistema. Bet atstumui vis  tebemažėjant, stabdžių sistemos aktyvumas vis didinamas. Sistema yra suderinta, siekiant avarijų padarinius sumažinti iki minimumo, taip mažinant ir sužeidimų tikimybę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?