Tačiau retai susimąstome, kurie skysčiai yra saugūs, o kurie galbūt gali pakenkti ne tik automobiliui, bet ir mūsų sveikatai.
Kaip žinoti, kuris skystis labiausiai vertas pinigų? TV laidos „Ne vienas kelyje“ kūrybinė grupė sausio mėnesį atliko eksperimentą. Laidos kūrėjų teigimu, blogas skystis gali sugraužti net automobilio žibintus ar pažeisti vairuotojo bei keleivių plaučius.
Blogas skystis gali sugraužti net automobilio žibintus ar pažeisti vairuotojo bei keleivių plaučius.
Pačiuose įvairiausiuose prekybos taškuose „Ne vienas kelyje“ žurnalistai įsigijo 12 skirtingų skysčių (kaina nuo 4 iki 8 Eur), pagamintų Lietuvoje ir patikrino juos specializuotoje laboratorijoje. Ne visi pardavėjai galėjo suteikti norimos informacijos apie siūlomų skysčių kokybinius parametrus. Bene kalbiausias buvo legendinis senolis, prekiaujantis autokosmetika kelyje Kaunas-Rokai.
Prie pirmos išvados žurnalistai priėjo vos atsivežę skysčių pakuotes į studiją – pusė pakuočių apsaugotos blogai arba visai neapsaugotos. Kamštelius galima laisvai atsukti ir paskui vėl užsukti į tą pačią padėtį. Tokia situacija sukuria prielaidas skystį praskiesti. Be to, iš jo gali išgaruoti alkoholis.
LESTA laboratorijoje buvo tikrinama visų 12-os skysčių užšalimo temperatūra, valymo savybės, receptūros stabilumas, įtaka lakuotam paviršiui ir žibintams.
Tyrimai užtruko savaitę
Pasak LESTA mokslinių tyrimų vadovės Živilės Dumčiuvienės, kartais į ploviklius dedama tirpiklių, kurie labai gerai valo purvą ir druskas, tačiau kenkia automobilio detalėms.
Tik 3 iš 12 skysčiai buvo visiškai geri ir atitinkantys europietiškus reikalavimus.
Po savaitę trukusių tyrimų žurnalistai sulaukė rezultatų. Tik trys skysčiai buvo visiškai geri ir atitinkantys europietiškus reikalavimus. Kitų trūkumai – arba blogai valo, arba turi metanolio, kuris kenkia sveikatai. O kiti dėl netinkamos cheminės sudėties graužia automobilių stiklus bei žibintus.
Beje, Kauno senolio parduotas skystis pagal tyrimų duomenis atrodė blogiausiai. Ant jo pakuotės net nenurodytas gamintojas. Tik kilmės šalis – Europa. Šis skystis turi visas įmanomas nuodėmes ir trūkumus. Bet didžiausias trūkumas – 14 proc. metanolio sudėtyje. Tad jis graužia ne tik stiklus, bet ir keleivių plaučius.
Du bandinius laboratorijos vedėja įvardijo kaip aukščiausios klasės ploviklius. Tai buvo „Turtle Wax“ ir „AD Premium“ gaminiai. Neblogo įvertinimo sulaukė EGT ploviklis.
Anot Ž.Dumčiuvienės, renkantis langų lovimo skystį, reikėtų įdėmiau išstudijuoti etiketę. Jei gamintojas solidus, jis tikrai nurodys ne tik sudėtį (ar metanolio kiekis viršija pavojingą 10 proc. ribą), bet ir turimus kokybės sertifikatus. Taip pat reikėtų vengti neaiškių gamintojų, nurodančių tik kilmės šalį.
Nors daugelis ištirtų stiklo apiplovimo skysčių pagal valymo kokybė smarkiai skyrėsi, jų užšalimo temperatūra, išskyrus pavyzdį, pirktą kelyje Kaunas-Rokai, arba atitiko nurodytą, arba net viršijo lūkesčius.