Rusija netgi žada kurti naujus automobilių modelius. Tačiau tuo pat metu nebegali gaminti jau esamų, kurie toli gražu nėra modernūs ir niekaip neišsiverčia be importuojamų technologijų.
Kremliaus žiniasklaida ne tik kad žada šviesią Rusijos automobilių pramonės ateitį, bet ir svarsto, kaip čia amerikiečiai ir Vakarų Europos šalys puls pirkti „LADA Granta“, „Niva“ ir UAZ, dėl dizaino dar vadinamus „batonais“. Tačiau Rusijai metas nubusti iš saldaus sapno.
Leidinys „Avtovzgliad“ jau nebekalba apie sunkvežimius KAMAZ, kurie be 16-os pavarų vokiškų ZF transmisijų yra nieko verti. Dėl to smarkiai nukentės ir Rusijos kariuomenė, kuriai verkiant reikia dviem tiltais varomų rusiškų sunkvežimių. Na, nebent bandytų pereiti prie kiniškų.
O kaip atrodo lengvųjų automobilių gamintojai, kokią jų gaminamų automobilių dalį sudarė importuojamos dalys? Patys paprasčiausi „LADA Granta“, „LADA Niva“ ir „Vesta“ rusiškų detalių teturėjo atitinkamai 52,5 proc., 47,2 proc. ir 45,4 proc.
Dar blogiau šiame kontekste atrodo rusiški visureigiai UAZ. Jie visad buvo pateikiami kaip Rusijos automobilių pramonės pasididžiavimas, nors Vakarų gamintojai ir juokdavosi iš itin prastos surinkimo kokybės. „Avtovzgliad“ duomenimis, padidinto pravažumo autobusiukuose UAZ rusiškų detalių dalis tesudaro 33,8 proc.
Tiesa, Rusija gali pasiguosti bent tuo, kad didžioji „importo“ dalis šiame automobilyje yra iš Kinijos, o ne ES šalių. Kita vertus, šokinėjant rublio kursui ir tik dirbtinai jį palaikant tikėtis labdaros iš Kinijos neverta.
Todėl kritiškai nusiteikę tinklaraštininkai imasi juodojo humoro ir kelia klausimą: o gal automobilių gamyklos galėtų persiorientuoti ir gaminti tai, ko Rusijai trūksta labiausiai: cukrų, miltus ir higienos priemones?