„Savivaldybės, įvertinusios atitinkamos sankryžos eismo saugos situaciją, gali Transporto kompetencijų agentūros pateiktų dokumentų vertinimo metu eksploatuoti lentelę su žalia rodykle“, – pažymi Transporto kompetencijų agentūros direktorė Goda Bražytė-Balčiūnė.
Vertinant galimybes sankryžoje grąžinti lenteles su žalia rodykle, bus atsižvelgiama į savivaldybių pateiktus srautų sankryžoje duomenis, surinktus intensyviausią valandą. Pagal pateiktą vizualinę schemą savivaldybių specialistai ir patys galės įsivertinti, ar planuojamos TKA vertinimui teikti sankryžos tenkina eismo saugos kriterijus.
Specialistai, priimdami sprendimą dėl lentelių grąžinimo, vertins eismo saugos ir transporto pralaidumo kriterijų t. y. transporto priemonių gaišties parametrą, nustatantį vidutinį laiką, per kurį automobilis pravažiuoja sankryžą.
Atsižvelgiant į skirtingas situacijas – kiekviena sankryža bus vertinama individualiai ir bus lyginami tik jos rezultatai. Gavus neigiamą išvadą dėl lentelių sankryžoje grąžinimo, savivaldybėms bus pateikiama išsami informacija dėl sankryžos perspektyvinių sprendinių ir galimų tolesnių pakeitimų.
Be kita ko, reikalaujama savivaldybių pateikti šių metų eismo srautų duomenis sankryžose, kuriose norima grąžinti žaliąsias rodykles – išanalizuoti, kokiu intensyvumu juda lengvieji, sunkiasvoriai automobiliai, viešasis transportas, pėstieji ir dviratininkai.
Ministrų kabinetas yra pritaręs Susisiekimo ministerijos siūlymui grąžinti Kelių eismo taisyklių (KET) nuostatą, numatančią galimybę ties raudonu šviesoforo signalu naudoti lentelę su žalia rodykle, leidžiančia sukti į dešinę šalies keliuose. Dėl šviesoforo įrengimo taisyklių buvo priimtas susisiekimo ministro įsakymas.
Pateikė daugiau reikalavimų
Kaip jau anksčiau rašė BNS, savivaldybių atstovai nepatenkinti, kad su policija, saugumo ekspertais suderinus sankryžų, kuriose tikslinga grąžinti vadinamąsias žaliąsias rodykles, sąrašą, sulaukė daugiau biurokratijos iš centrinės valdžios: Susisiekimo ministerijai pavaldi Transporto kompetencijų agentūra pateikė naujų reikalavimų, kada galima grąžinti rodykles.
TAIP PAT SKAITYKITE: Chaosas panaikinus žalias rodykles Vilniuje - vairuotojai supainiojo spalvas
Penktadienį įsigaliojusioje žaliųjų lentelių įrengimo metodikoje nurodyta, kad jos negalės būti grąžintos, jei iš kitų pusių važiuojančiam transportui numatytas dalį laiko veikiantis atskiras kairysis šviesoforo signalas, jei sankryžoje vietoj rodyklės jau buvo įrengta nauja dešiniojo šviesoforo sekcija ar jutiklinis šviesoforų valdymas. Taip pat rodyklės negalės būti grąžintos, jei gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas didesnis nei 50 kilometrų per valandą greitis ar sukti į dešinę leidžiama iš daugiau nei vienos juostos.
Be kita ko, reikalaujama savivaldybių pateikti šių metų eismo srautų duomenis sankryžose, kuriose norima grąžinti žaliąsias rodykles – išanalizuoti, kokiu intensyvumu juda lengvieji, sunkiasvoriai automobiliai, viešasis transportas, pėstieji ir dviratininkai.