Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Savivaldis taksi automobilis jau rieda pirmuosius kilometrus

„Google“ valdanti kompanija „Alphabet“ žengė rimtą žingsnį itin perspektyvių automobilių robotų srityje. Arizonos sostinėje jau galima išsikviesti savavaldį taksi ir tai kainuoja panašiai kaip „Uber“ ar „Lyft“ paslauga.
„Waymo“ taksi automobilis
„Waymo“ taksi automobilis / Reuters/ Scanpix nuotr.

Neoficialiais duomenimis, į autonominių automobilių programą „Waymo“ investavusi daugiau kaip milijardą dolerių „Alphabet“ pirmąsias komercines paslaugas pasiūlė visiškai be reklamos.

Tiems keleiviams, kurie pastaraisiais metais bandydavo „Waymo“ automobilius, buvo pasiūlyta programa naudotis jais kaip taksi. Tiesa, iki šiol tokiuose taksi sėdi ir už saugumą atsakingas vairuotojas, bet normaliomis sąlygomis jis vairo ir pedalų neliečia.

Paklaustas, kokie įspūdžiai po kelionių save vairuojančiu „Waymo“ autonominiu automobiliu, keleivis Alexas Hoffmanas džiaugėsi, kad labiausiai patiko pati pirmoji kelionė.

„Įlipau, atsisėdau ir stebėjau kaip vairas pats sukiojasi. Visą laiką šypsojausi. Pažvelgiu į saugos vairuotoją, suprantu, kad ne jis vairuoja automobilį, o automobils pats save – tai kiečiausias dalykas pasaulyje“, – teigė jis.

Lidarais ir GPS sistema valdomi „Waymo“ taksi dabar važinėja keturiuose Finikso priemiesčiuose. Kaina už penkių kilometrų kelionę yra tik šiek tiek – apie pusaštunto dolerio – didesnė nei kainuotų „Uber“ paslauga.

Kita vertus, George`as Mastersas „Lyft“ vairuotojas, naujojoje paslaugoje įžvelgia ir tam tikrų pavojų. „Kaip „Lyft“ vairuotojas, per pastaruosius metus bendravau su daugybe žmonių. Daug jų nusiteikę prieš savavaldes mašinas, nes atsitiks taip, kad vis daugiau žmonių net nežinos kaip fiziškai vairuoti automobilį. Taip po truputį bus skiepijamas tikėjimas, kad jie gali pasitikėti savo automobiliais šimtu procentų. Pavyzdžiui, oro linijų pilotai nuolat treniruojasi skrydžio simuliatoriuose, kad žinotų, kaip iš tikrųjų reikia skristi lėktuvu, jei jų autopilotams kas nors atsitiktų“, – teigia jis.

Sunku pasakyti, kiek šie taksi uždirbs, ir ar padengs kokią nors reikšmingesnę dalį tyrimams išleistų milijonų. Be to, viską komplikuoja vis dar neišbaigti valstijų bei federalinio lygio įstatymai dėl tokių automobilių eksploatavimo bei atsakomybės. Kita vertus,, „Alphabet“ ir kitų didžiųjų kompanijų tikslas – paversti žmonių bei krovinių transportavimą eiline paslauga, kuriai nereikia jokios vairuotojo licencijos, – radikaliai pakeistų tai, kaip mes keliaujame, ir uždirbtų joms trilijonus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs