Už tai numatančias Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas antradienį balsavo 117 Seimo nariai, o du susilaikė.
Anksčiau buvo planuota, kad nauja sistema pradės veikti nuo 2023 metų pradžios, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) spalio pradžioje pripažino, kad užsitęsus teismams jos veiklos pradžia vėluos.
Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo bei Kelių įstatymų pataisos numato, kad Vyriausybė suteiktų LAKD valstybės garantiją iki 90 mln. eurų paskolai. Anksčiau buvo planuojama šias lėšas skirti iš Ateities ekonomikos DNR plano.
LAKD yra paprašiusi teismo iš Latvijos bendrovės „SW Baltics“ priteisti 61 mln. eurų žalos dėl jos stabdomų sistemos kūrimo ir diegimo konkursų – ieškinį direkcija teismui pateikė gruodžio viduryje.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.