„Tai ką pamatėme Alytuje, turėtų būti neapsakoma gėda šiai Vyriausybei. Po septynių mėnesių po tokio skandalingo gaisro nepakeistas nė vienas teisės aktas, kuris sustabdytų tokį fiktyvų perdirbinėjimą. Paimama padanga, perpjaunama per pusę ir ji jau nebevadinama padanga, o jau perdirbtas produktas ir iškaišiojama po sandėlius, kurių Lietuvoje aibė“, – antradienį Seime teigė S.Gentvilas.
„Vidaus reikalų ministre, ten nėra nė vieno ir šiandien priešgaisrinio čiaupo. Tas pastatas nesaugomas. Todėl bet kas gali ateit ir sukelti naują gaisrą“, – prognozavo S.Gentvilas.
Šiuos priekaištus jis išsakė Aplinkos apsaugos komiteto narei „valstietei“ Virginijai Vingrienei parlamentarams pristačius pataisas, kuriomis siūloma sukonkretinti perdirbtų ir sutvarkytų atliekų sąvokas. Seimas po pateikimo Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimams pritarė ir dėl jų balsuos dar iki atostogų, prasidedančių liepą.
Pasak V.Vingrienės, nustačius, kada padangos laikomos perdirbtomis, o kada – sutvarkytomis, būtų galima griežčiau kontroliuoti jų saugojimą.
„Pokalbyje su įmonės („Ekologistika“ – BNS) savininku neišgirdome jokių nei apgailestavimų, nei kažkokių sprendimų paieškos, o išgirdome tik pasiteisinimus ir net įvardijimą, kad padangos tik suplėšytos, kam nereikia didelių investicijų, buvo pristatomos kaip produktas“, – teigė V.Vingrienė.
Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės vadovė Agnė Bagočiutė anksčiau yra nurodžiusi, kad iki šiol priešgaisrinės apsaugos taisyklėse nenustatyta padangų laikymo patalpose tvarka – reglamentuojamas tik jų sandėliavimas ir saugojimas po atviru dangumi.
Apie 440 įmonių dabar turi leidimus apdoroti naudotas padangas, iš jų šešios padangas perdirba, o „Akmenės cementas“ jas degina ir gamina energiją.
Gaisras Alytaus Pramonės mikrorajone esančioje padangų perdirbimo gamykloje „Ekologistika“ kilo pernai spalio 16-osios naktį, ugniagesiai su ugnimi ir jos padariniais kovojo ilgiau nei savaitę.