Seimo narių darbo grupės pagal Mariaus Kučinsko peticiją parengtam projektui šią savaitę pritarta po pateikimo balsavus 35 Seimo nariams, „prieš“ buvus šešiems ir 19 susilaikius.
Projektą toliau svarstys Seimo komitetai, į plenarinių posėdžių salę jis turėtų grįžti gruodį.
Šiuo metu įstatymas numato, kad važiuodamas kelio važiuojamąja dalimi dviratininkas turi dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas.
Pataisas pristatęs „valstietis“ Aurimas Gaidžiūnas teigė, kad pataisos paskatins dažniau keliauti dviračiais, nes „nėra patogu su liemene važinėti“.
Jis pažymėjo, kad be liemenių dviratininkai galėtų važiuoti tik šviesuoju paros metu bei gyvenvietėse, o užmiestyje reikalavimai liktų galioti tie patys.
„Valstietis“ Arvydas Nekrošius siūlė projektui nepritarti, nes, kelių policijos vertinimu, jis pablogintų situaciją keliuose, o dviratininkams ir dabar galioja alternatyva – vietoje liemenės galima naudoti dviračio žibintus.
„Iš esmės įstatyme niekas neliepė važiuoti su ta liemene. Tenai yra žodelis „arba“ – „arba liemenė“, „arba žibintas“. Galima iš su žibintu važiuoti, pavyzdžiui, miesto teritorijoje įsijungi žibintą ir važiuoji saugiai“, – teigė A. Nekrošius.
Pataisas rengusi darbo grupė argumentuoja, kad pagrindiniu dviračių naudojimo sezonu važiuoti su liemene yra per karšta ir nepraktiška dėl prakaitavimo, tad gyvenvietėse, o ypač didžiuosiuose miestuose, itin nedidelė dalis dviratininkų ir laikosi šio reikalavimo.