Seime siūloma PVM lengvata naujiems automobiliams iki 121 tūkst. Lt

Socialdemokratas Arvydas Mockus Seime įregistravo Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) įstatymo pataisą, kuria siūlo netaikyti 21 proc. mokesčio naujiems automobiliams, kurių vertė neviršija 121 tūkst. Lt.
„Volkswagen Golf“
„Volkswagen Golf“ / Gamintojo nuotr.

Projekto teikimą, teigiama, paskatino mažėjanti prekyba naujais automobiliais bei kaimyninėse šalyse – Latvijoje ir Estijoje galiojančios PVM mokesčio lengvatos. Anot A.Mockaus, įstatymo priėmimo atveju sumažėtų mokestinė našta smulkiam ir vidutiniam verslui, o ir naujų automobilių prekyba gerokai pagyvėtų.

Socialdemokratas taip pat nenumato jokių neigiamų tokio įstatymo priėmimo pasekmių.

Pastaraisiais metais ypač išryškėjo Lietuvos atotrūkis nuo kaimyninių valstybių naudotų automobilių rinkoje ir vis didėja atsilikimas naujų transporto priemonių tarpe.

Estijoje ir Latvijoje naujų automobilių pardavimai per 2012 metus augo, o Lietuvoje mažėjo 8,6 proc. Pernai Lietuvoje parduota 13,8 tūkst. naujų automobilių, tai beveik 1,3 tūkst. vnt. mažiau nei prieš metus.

2012 metais Lietuvai teko 28,2 proc. bendros Baltijos šalių naujų automobilių rinkos, Latvijos dalis sudarė 26,4 proc., o Estijos – 45,4 proc. 2012 m. Baltijos šalyse iš viso įregistruoti 48,8 tūkst. nauji lengvieji automobiliai, t.y. 3 proc. daugiau nei 2011 m. (47,3  tūkst.).

Nors Estija mažiausia iš trijų Baltijos šalių kaimynių, ji vienareikšmiška naujų automobilių įsigijimo lyderė. Estijoje pernai parduota 22,2 tūkst. naujų automobilių, t.y. 13,7 proc. daugiau nei 2011 metais. Estijoje naujų automobilių nuperkama beveik tiek pat, kiek bendrai Lietuvoje ir Latvijoje.

Išsamią apžvalgą apie Baltijos šalių automobilių rinką – Autoplius.lt Barometrą – skaitykite paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis