Septyni pavojingiausi pasaulio oro uostai

Turbūt dažnam yra tekę skristi keleiviniu lėktuvu, nesvarbu ar jis propelerinis, ar reaktyvinis. Skrydžio metu neretai pasitaiko oro duobės, jautriems keleiviams keliančios didelį diskomfortą, tuo tarpu didžioji dauguma lėktuvų tūpia moderniuose oro uostuose.
Princesės Džiulijanos oro uostas
Princesės Džiulijanos oro uostas / Wikipedia.org nuotr.
Temos: 2 Lėktuvas Aviacija

Jeigu esate skridę lėktuvu, tikriausiai pastebėjote, kad nusileidus ant pakilimo tako visi keleiviai ima ploti. Bent jau didžioji dauguma tai daro ir visai nesvarbu, ar vieniems tai kelia juoką, ar tai tiesiog padėkos ženklas pilotams už saugią kelionę.

Visgi, pasaulyje yra vietų, kur nusileisti nėra taip lengva. Žinoma, patyrę pilotai su šia užduotimi susitvarko, tačiau stebint iš šalies visa tai atrodo daug sudėtingiau nei tūpimas gerą prieigą turinčiame oro uoste. Tokiose situacijose pilotai tikrai nusipelno aplodismentų.

Jūsų dėmesiui – septyni pavojingiausi pasaulio oro uostai:

7) Luklos pakilimo takas (Nepalas)

Wikipedia.org nuotr./Luklos oro uostas
Wikipedia.org nuotr./Luklos oro uostas

Šį oro uostą iš abiejų pusių supa sudėtingos geografinės sąlygos. Vienoje – prasidedantis stataus kalno šlaitas, kitoje beveik kilometro aukščio skardis. Reikia įvertinti ir tai, kad šis oro uostas yra 2900 metų virš jūros lygio aukštyje, todėl lėktuvų varikliai atsakinguoju momentu dirba ne pilnu pajėgumu.

Luklos oro uostas yra rytų Nepale. 2008-ųjų sausį Nepalo valdžia šį pakilimo taką nusprendė pavadinto Sero Edmundo Hillario vardu – žmogaus, kuris pirmasis įkopė į aukščiausią planetos kalną, Everestą. Lukla – populiarus Nepalo miestas: iš čia turistai bei nuotykių ieškotojai pradeda kopti į aukščiausią Himalajų kalną.

VIDEO: Lukla Airport Landing & Takeoff

6) Madeiros oro uostas (Madeira, Portugalijai priklausanti sala)

Wikipedia.org nuotr./Madeiros oro uostas
Wikipedia.org nuotr./Madeiros oro uostas

Šis pakilimo takas dar žinomas Funšalio arba „Santa Catarina“ oro uosto vardu. Iš jo kyla bei leidžiasi ne tik vietiniai, bet ir tarptautinių reisų lėktuvai.

Anksčiau šis oro uostas buvo pagarsėjęs dėl itin trumpo pakilimo tako, todėl net ir patyrę didelių orlaivių pilotai liedavo prakaitą, čia tupdydami lėktuvus. 1400 metrų ilgio take 1977-aisiai įvyko aviakatastrofa, todėl iškart buvo prailgintas papildomais 400 metrų. Visgi, 2003-iaisiais inžinieriai sugalvojo padvigubinti jo ilgį, pratęsdami pakilimo taką virš Atlanto vandenyno. Šią dalį laiko net 180 didelių, 70 m aukščio kolonų.

Dėl tokių inžinerinių sprendimų Funšalio oro uostui buvo suteiktas įspūdingų struktūrų apdovanojimas, kuris Portugalijoje vertinamas, kaip „Oskaras“ už tam tikrus inžinerinius pasiekimus.

VIDEO: CRAZY Crosswind Landings At Madeira Funchal Airport Portugal - Aircraft Landing Aborts Bad Landings

5) Barros oro uostas (Didžioji Britanija, Škotija)

Wikipedia.org nuotr./Barros oro uostas
Wikipedia.org nuotr./Barros oro uostas

Šiaurinės Škotijos dalyje esančioje Barros saloje oro uostas funkcionuoja ant grunto dangos. Tiksliau sakant, čia nėra lygaus asfalto – nedideli lėktuvai leidžiasi paplūdimyje.

Skrisdami į šią salą vėlai vakare pastebėsite, kad čia nėra pakilimo/nusileidimo taką apšviečiančių lempučių – apšvietimą, padedantį pilotams orientuotis suteikia stovėjimo aikštelėje esantys keli automobiliai su įjungtais žibintais. Negana to, šiame oro uoste yra ir ženklas, pranešantis apie galimą pavojų. „Būkite atsargūs. Oro uostas dirba esant iškeltai vėjarodei.“

VIDEO: Barra Airport Landing

4) Gustavo III oro uostas (Šv. Bartolomėjaus sala)

Wikipedia.org nuotr./Gustavo III oro uostas
Wikipedia.org nuotr./Gustavo III oro uostas

Gustavo Trečiojo oro uostas yra dar žinomas Švento Bartolomėjaus pavadinimu. Tai – viešojo naudojimo pakilimo takas, esantis Karibų salyne, Šventojo Bartolomėjaus saloje.

Vienas šio pakilimo tako galas ribojasi su pliažu – čia poilsiautojai raginami nesideginti. Negana to, besileidžiantys lėktuvai dėl kalvotos prieigos atskrenda pakankamai stačiu kampu. Lėktuvai, įsibėgėję ant pakankamai trumpo tako kyla į jūros pusę, tiesiai virš poilsiautojų galvų.

Smulkus incidentas užfiksuotas pateiktame vaizdo siužete.

VIDEO: Plane Crash in the Caribbean - SBH St. Barth

3) Kurševelio oro uostas (Prancūzija)

Wikipedia.org nuotr./Kuraevelio oro uostas
Wikipedia.org nuotr./Kurševelio oro uostas

Ant vos 525 metrų ilgio Prancūzijos Alpėse nutiesto pakilimo tako leidžiasi lėktuvai. Dėl 18,5 procento įkalnės jie gali greitai sumažinti judėjimo greitį.

Kylant, įsibėgėti padeda stati nuokalnė. „Tomorrow Never Dies“ Džeimso Bondo filmo dalies pristatymo metu Pierce‘as Brosnanas buvo atskraidintas į šį oro uostą. Tuo tarpu visiems mirtingiesiems teks nuomotis privatų lėktuvą arba malūnsparnį – jokių komercinių skydžių į bei iš šio oro uosto nevyksta.

VIDEO: THE MOST DANGEROUS LANDING IN THE WORLD COURCHEVEL ALTIPORT

2) „Juancho E. Yrausquin“ oro uostas (Olandijai priklausanti Sabos sala)

Wikipedia.org nuotr./Juancho E. Yrausquin oro uostas
Wikipedia.org nuotr./Juancho E. Yrausquin oro uostas

Karibų salose esantį „Juancho E. Yrausquin“ oro uostą iš abiejų pusių supa vandenys. Patyrę pilotai šį pakilimo taką puikiai žino. Tai – vieta, kurioje negalima padaryti net ir menkiausios klaidelės.

Šis oro uostas laikomas vienu iš pavojingiausių pasaulyje, nors ir istorijoje didelių aviakatastrofų čia nebuvo. Abu pakilimo tako galai pažymėti „X“ simboliais, reiškiančiais, kad jokie komerciniai skrydžiai į ar iš čia negali būti atliekami.

Pilotas net ir keliais metrais per toli nutupdęs čia savo lėktuvą gali atsidurti vandenyje.

VIDEO: Landing Saba WinAir Twin Otter, Juancho E. Yrausquin Airport (TNCS / SAB)

1) Tarptautinis Princesės Džiulijanos oro uostas (Olandijai priklausanti San Marteno sala)

Wikipedia.org nuotr./Princesės Džiulijanos oro uostas
Wikipedia.org nuotr./Princesės Džiulijanos oro uostas

Karibų jūroje esančioje San Marteno saloje įrengtas tarptautinis Princesės Džiulijanos oro uostas. Tai antras pagal užimtumą oro uostas Karibų salose.

Jis pasižymi sąlyginai trumpu, 2180 metrų ilgio pakilimo/nusileidimo taku. Gigantiški lėktuvai į jį atskrenda palei pat paplūdimį, 10-20 metrų aukštyje. Tai – bene pati populiariausia vieta tarp lėktuvų fotografijos mėgėjų.

VIDEO: 747 Landing - St.Maarten

Negana to, atsiranda ir smalsuolių, kurie įsikibę į tvorą savo kailiu įsitikina, kokia yra reaktyvinių variklių galia didelių lainerių pakilimo metu.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas