„Novo“ – gaivus, jaudinantis, modernus
Naujojo modelio vardas yra „pasiskolintas“ iš lotyniško žodžio „novatus“, kuris reiškia „atnaujintas, gaivus“. Ne veltui kuriant „Kia Novo“ buvo galvojama apie modernų miesto eismą, streso kupinus darbus ir preciziškai tikslias dienotvarkes. „Kia“ dizainerių teigimu, „Novo“ simbolizuoja kažką nauja bei sukuria raminančią „gaivią“ aplinką, kurioje vairuotojas tiesiog atsigauna.
Žodis „novatus“ taip pat atitinka anglišką žodį „innovation“, kuris sufleruoja, jog koncepcinis „Novo“ pasižymi inovatyviu stiliumi ir aukščiausiomis technologijomis. Naujojo modelio įkvėpimo šaltinis – klasikinis, tradicijomis pasižymintis dizainas, kurį kūrėjai papildė XXI-ojo amžiaus moderniausiomis technologijomis. Kūrėjų užmojų rezultatas – ryškus ir dinamiškas kėbulo dizainas bei modernus variklis.
Dramatiškas eksterjero dizainas
Moderniame Korėjoje įsikūrusiame „Kia“ dizaino centre „Namyang“ gimęs koncepcinis modelis buvo kuriamas ant specialiai adaptuotos „Cerato“ („Forte“) modelio platformos. Jis pasižymi kupė modeliams būdingu siluetu ir puikiai atpažįstamu „Kia“ stiliumi. Trumpesnis priekis, ilgesnė galinė dalis bei „nukirsta“ stogo linija sukuria sportiško ir atletiško automobilio įvaizdį.
Glotnus, geometrinis dizainas subtiliai papildytas griežtomis bei ryžtingomis linijomis ir formomis. „Kia“ skiriamuoju ženklu tapusios sportiškosios „tigro nosies“ grotelės yra platesnės ir gilesnės. Modelio išskirtinumą pabrėžia ir nauji siauri lazerio technologijomis pagrįsti žibintai. Žemi ir platūs oro aptakai „priglaudžia“ papildomus lazerinius žibintus, kurie tarsi „įrėmina“ „Novo“ veidą, išryškina jo platų profilį bei leidžia džiaugtis unikaliais apšvietimo sprendimais.
Didelių priekinių ratų arkų kontūras nepastebimai susilieja su šoninėmis linijomis, kurios tęsiasi iki galinių lazerinių žibintų. Žvelgiant į automobilio galą, dėmesį kausto iškilios linijos bei žemi trikampio formos išmetamieji vamzdžiai. Platesnės modelio linijos ne tik pabrėžia jo sportiškumą bet ir užtikrina stabilumą kelyje bei itin gerą aerodinaminį efektyvumą.
Griežtos durų linijos, slenksčiai, ir aliuminio oro paėmimo angos neleidžia abejoti „Novo“ dizaino modernumu ir „švarumu“. Preciziškus dizaino sprendimus patvirtina į priešingą pusę atsidarančios galinės durys, plonos iššokančios durų rankenėlės ir šoniniai aliuminio veidrodėliai. Unikalaus dizaino aliuminio ratlankiai taip pat pasižymi išskirtinumu, griežtais kampais ir dviejų spalvų – anglies pluošto ir sidabro – apdaila. Išmanius „Novo“ dizainerių sprendimus vainikuoja aliuminio stogo linija ir dviejų spalvų (sidabrinės ir žalios) akcentai.
Vairuotojo patogumui pritaikytas interjeras
Tarsi ramybės oazė, sauganti nuo irzlaus pasaulio – taip galima apibūdinti „Kia Novo“ interjerą. Tai ramybės erdvė, skirta pabėgti nuo modernaus ir streso kupino pasaulio. Kiekviena salono smulkmena buvo kuriama atsižvelgiant į vairuotojo poreikius. Minimalistinis interjero dizainas neblaško vairuotojo dėmesio, o keleiviai gali mėgautis patogumu ir didžiule erdve.
Ilgas ir platus prietaisų skydelis, kurio griežtas linijas paryškina odos ir aliuminio elementai, sumontuotas tiesiai priešais vairuotoją. Visą reikalingą informaciją vairuotojui rodo kompaktiškas 3D ekranas, o šalia įmontuota lietimui jautrus prietaisų skydelis leidžia valdyti daugybę funkcijų neatitraukiant akių nuo kelio. Jame integruotas pirštų atspaudų skaneris automatiškai įjungia nustatymus, kuriuos yra pasirinkęs vairuotojas. Pavyzdžiui, perjungia mėgstamą muziką, parenka vairuotojui patinkantį garsą ir parodo jam aktualią informaciją.
Paprastumu ir tvarka pasižyminčios dizaino tendencijos neaplenkia nei prietaisų skydelio, nei centrinės konsolės. Keturios tamsiai rudos odos sportinės sėdynės suteikia interjerui paprastumo, o sėdynėse integruoti saugos diržai pasirūpina, kad salone būtų kuo mažiau „netvarkos“.
1,6 litrų T-GDI variklis ir nauja 7 pavarų DCT transmisija
Dinamišką „Novo“ išvaizdą pateisina naujausias „Kia“ variklis, sukurtas naudojant aukščiausias technologijas. 1,6 litrų „Kappa“ benzininis variklis su turbina ir tiesioginio įpurškimo sistema (T-GDI) suka priekinius ratus ir puikiai dera su gamintojo septynių pavarų DCT transmisija. Bendro šių dviejų komponentų darbo rezultatas – sportiškumas, dinamiškumas ir neįtikėtinas ekonomiškumas.
Naujojo „Kia Novo“ inovatyvumą demonstruoja ir unikalios modernios „prisitaikančios“ kintamo profilio padangos, kurios dėl specialios formos geriau saugo padangas nuo perkaitimo arba, prireikus, geriau išstumia vandenį, garantuodamos geresnį sukibimą. Unikaliųjų 20 colių padangų išskirtinis bruožas – du ploni kontaktiniai taškai ant išorinio krašto. Dėl jų padangos gali didžiuotis žemesniu pasipriešinimu riedėjimui, mažesniu triukšmo lygiu bei geresniu stabilumu posūkiuose.
Kol kas „Kia“ neplanuoja pradėti serijinės šio koncepcinio modelio gamybos. Vis dėlto kompanijos istorija rodo, kad koncepciniai modeliai dažniausiai būna labai panašūs į kitus, vėliau pasirodančius prekyboje modelius. „Kia Novo“ – taip pat ryški užuomina apie būsimą šio gamintojo kompaktinių automobilių gamą.