Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vairavimo gurmanams: ko laukti iš naujojo BMW M8?

Sportiškiausias BMW versijas kuriantis BMW M padalinys atskleidė, kad šiemet pasirodysiančiuose BMW M8 kupė ir kabrioleto modeliuose Bavarijos automobilių gamintoja pristatys keletą visiškai naujų technologijų. Nuo šiol vairuotojai patys galės pasirinkti ne tik variklio ar važiuoklės nustatymus, tačiau taip pat sukonfigūruoti ir stabdžių sistemos parametrus.
BMW M8
BMW M8 / BMW nuotr.

Patiems azartiškiausiems vairuotojams bus skirta „BMW M8 Competition“ versija. Jos „M Mode“ važiavimo nustatymų pakete atsiras lenktynių trasos režimas „Track“, leisiantis sukalibruoti automobilį aštriausioms emocijoms.

„Vairuotojams bus suteikiama galimybė sportiškiausiąją 8-osios serijos BMW versiją maksimaliai pritaikyti prie individualių vairavimo galimybių“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Daugiau pasirinkimų

Standartiškai vairuotojai galės nustatyti penkių automobilio sistemų parametrus: variklio, pakabos, vairo stiprintuvo, visų varomų ratų pavaros „xDrive“ sukimo momento paskirstymo tarp ašių ir – pirmą kartą – stabdžių. Visi nustatymai bus patogiai keičiami lietimui jautriame centriniame ekrane arba „iDrive“ valdikliu.

Siūlomos variklio parinktys – „Efficient“, „Sport“ ir „Sport Plus“ – nustatys motoro darbo charakteristikas, o pakabos – „Comfort“, „Sport“ bei „Sport Plus“ – reguliuojamų amortizatorių darbinius parametrus. Elektromechaninė vairo stiprintuvo sistema galės būti nustatyta komfortiškesniam ar sportiškesniam darbui. Išjungus dinaminio stabilumo sistemą automobilio kompiuteris leis pasirinkti traukos paskirstymą tarp ašių: nuo sportinio visų varomų ratų režimo iki 100 procentų galios tiekimo į galinius ratus.

BMW M padalinys šiame modelyje be tradicinės galimybės nustatyti važiavimo sąlygoms geriau tinkantį automobilio parametrų kompleksą, leis du parinkčių rinkinius kartu su vairuotojo mėgstamu išmetimo sistemos garsu, pavarų perjungimo, stabilumo kontrolės bei Start/Stop funkcijos nustatymais išsaugoti atmintyje ir bet kada aktyvuoti vos vieno mygtuko ant vairo paspaudimu.

Naujovė – reguliuojami stabdžiai

Viena pagrindinių naujienų galima vadinti naująją stabdžių sistemą, kurios nustatymus „BMW M8“ vairuotojas nuo šiol taip pat galės reguliuoti. „BMW M“ inžinieriai dėl didesnio efektyvumo atsisakė vakuuminio stabdžių stiprintuvo, vietoje jo panaudodami elektrinį aktuatorių, leidžiantį greičiau pasiekti reikalingą stabdymo jėgą ir daug greičiau veikti elektroninei stabilumo sistemai.

Ne mažiau svarbu inžinieriams buvo sukurti tikslesnį stabdymo pojūtį – naudodamiesi šia sistema vairuotojai dabar turės efektyvesnį grįžtamąjį pedalo ryšį važiuojant ant slidžių paviršių, taip pat automobiliui slystant ar stabdžių diskams pasiekiant aukštesnes temperatūras ir dėl to keičiantis stabdymo charakteristikoms.

Patys vairuotojai galės rinktis stabdžių pedalo pojūčio nustatymus tarp „Comfort“ ir „Sport“ režimų, tarp kurių pagrindinis skirtumas bus stabdymui reikalingos jėgos poreikis. Tai leis rinktis tarp iš esmės komfortiškesnio važiavimo ir itin sportiškų tiesioginio grįžtamojo ryšio pojūčių. Ši inovatyvi stabdžių sistema bus siūloma tiek su standartiniais M stabdžiais, tiek su anglies pluošto ir keramikos mišinio.

Visas dėmesys į kelią

Šviežiausia M modelių naujiena, kuria galės mėgautis ir BMW M8 vairuotojai – „M Mode“ valdymo sistema, leisianti pakeisti vairuotojo pagalbininkų, skaitmeninio prietaisų skydelio ir projekcinio ekrano veiklą. Vienu spustelėjimu „M Mode“ leis aktyvuoti paprasto kelio ar sportinio važiavimo režimus, o „BMW M8 Competition“ modeliuose bus siūloma ir trečioji galimybė – lenktynių trasos režimas.

Keičiant „M Mode“ režimus vairuotojui bus parenkamas ir aktualiausių parodymų demonstravimas skaitmeniniame prietaisų skydelyje ar projekciniame ekrane akių lygyje. Pavyzdžiui, pasirinkus sportinio važiavimo parinktį vairuotojui bus rodomos variklio apsukos, tinkamiausi momentai perjungti pavaras, aušinimo skysčio temperatūra, padangų būsena ir išilginis ar skersinis automobilio pagreitis.

„Competition“ modifikacijose aktyvavus lenktynių trasos režimą „Track“ bus išjungiamos visos komforto ir saugumo sistemos, tarp jų ir audio sistema, taip paskatinant vairuotoją susikoncentruoti tik į kelią. Visų pagrindinių mechanizmų – variklio, pakabos, stabdžių – darbo režimai bus nustatomi taip, kad vairuotojui perteikiamas jausmas kuo labiau primintų lenktynininkų patiriamas emocijas sportiniame bolide.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?