Galime pasidžiaugti bent tuo, kad lietus nepila kaip iš kibiro, nes tokiomis sąlygomis spūstys būtų dar didesnės. Tačiau ir šviečiant saulei pagrindinės Vilniaus gatvės rytais ir po darbo valandų sustingsta. Štai kaip atrodo Google spūsčių žemėlapis:
Vaikų ir moksleivių, studentų grįžimas į kontaktinį mokymąsi, padidėję srautai tose vietose, kur įprastai būna intensyvus judėjimas, vykstantys darbai keliuose – visa tai turi įtakos spūstims. Šias tendencijas patvirtina ir skaitytojų siunčiami atsiliepimai.
„Naujamiestyje – absoliutus košmaras. Patvarkė tuos šviesoforus, kurie dabar dega 3–4 sekundes ir jau mirksi, nes suteikia pirmenybę pėstiesiems, kurių tiek daug nėra. Todėl ir kemšasi net mažiausios gatvelės. Aišku, prisideda tai, kad visame rajone vėluoja užbaigti statybas ir remontus“, – rašo skaitytojas Ramūnas.
Kaip didėja eismo srautai
SĮ „Susiekimo paslaugos“ duomenimis, rugsėjo 2 d. intensyviausiose šviesoforais reguliuojamose sankryžose buvo stebimi 7,9 proc. didesni transporto srautai nei paskutinę rugpjūčio savaitę. Turint omeny, kad rugpjūčio paskutinė savaitė, lyginant su liepos mėn., buvo intensyvesnė 10 proc., gauname visai nemažą augimą.
Eismą Vilniuje padeda reguliuoti ir Lietuvos policija – Švietimo akademijos (Pedagoginio), Olandų, Giraitės žieduose. Tačiau spūsčių intensyvumas priklauso ir nuo vairuotojų elgesio: ar laiku pajuda iš vietos, ar mėtosi iš vienos eismo juostos į kitą, ar praleidžia vieni kitus ir t. t.
Kokios tos didesnio intensyvumo gatvės, kurių daugeliu atveju išvengti neįmanoma? Daugelis vairuotojų jau kaip maldą gali kas rytą sukalbėti: Oslo g., Kareivių g., Antakalnio g., Ateities g., Pilaitės pr., Vilniaus Vakarinis aplinkkelis, Kalvarijų g., Geležinio Vilko g., Kauno g., Upės g., Maironio g., Naugarduko g. Jei jose įstrigsite, 5 km atkarpą važiuosite 30–45 min.
Srautai nusistovi antrąją rugsėjo savaitę
Skirtingai, nei mano daugelis vairuotojų, tikrai ne nuo rugsėjo 1 d. nusistovi srautai. Būtent dabar, antrąją rugsėjo savaitę, studentams susidėliojus tvarkaraščius, o tėvams, vežiojantiems vaikus į ugdymo įstaigas, savo maršrutus, jau matome realų vaizdą.
Vilniaus savivaldybės skelbiamais duomenimis, įvertinus transporto intensyvumą 65-iose intensyviausiose Vilniaus sankryžose, matomos akivaizdžios srauto padidėjimo tendencijos, „pagerintas“ net ikikarantininių 2019 m. rezultatas:
Pasitelkite išmaniąsias technologijas
Nors technologijos nėra visagalės, „Google Maps“, „Waze“ ir kitų programėlių naudojimas labai padeda aplenkti spūsčių židinius. Kartais verta važiuoti darant apylanką, bet tikslą pasiekti greičiau.
TAIP PAT SKAITYKITE: Ryto akibrokštas: „Subaru“ ryto spūstis įveikia mindydamas žolę.
„Susiekimo paslaugų“ specialistai visuomeninio transporto keleiviams taip pat siūlo planuoti keliones. Pvz., stebėti populiariausius viešojo transporto maršrutus, jų užimtumą, „karštesnes“ keleivių judėjimo valandas ir pagal tai planuoti savo keliones čia.
Alternatyvių transporto priemonių – dviračių ir paspirtukų – naudojimas taip pat padeda išvengti spūsčių.
Kita vertus, vairuotojai spūstis sumažintų, jei „vairuodami“ tik vairuotų.
„Koncentruokite dėmesį ir atidėkite visus kitus reikalus, ypač – naršymą telefone, stebėkite šviesoforo signalus. Nardyti per eismo juostas kartais keblu, tad iš anksto apgalvokite kelionės kryptį ir pasirinkite tinkamą eismo juostą. Smagu keliauti ne po vieną – priimkite į savo automobilį kolegą, draugą ar kaimyną“, – pataria „Susisiekimo paslaugų“ specialistai.
TAIP PAT SKAITYKITE: Ar spūstis sukelia ir „supermamos“?