Ne kartą į šiaurę minėtais maršrutais yra keliavę Karolis Mieliauskas (dar ir mėgstantis eketėse pasimaudyti), Vitoldas Milius, Aidas Bubinas. Na, ir šių eilučių autorius.
Ko važiuoti į stingdantį arktinį šaltį? Ši žiema buvo, švelniai tariant, netikusi. Sausio 20 d. sugrįžęs iš Dakaro ralio (Saudo Arabijoje) Lietuvoje radau ūkanotą rudenį be sniego. O jei mūsų šalyje ir pasninga, baltu puriu sniegu galime džiaugtis neilgai. Jis arba pageltonuoja, arba pajuoduoja nuo miesto dulkių bei barstomo druskos-smėlio mišinio. O kartais tiesiog jį lietus nuplauna.
Beje, sausio pabaigoje šiemet lijo netgi populiariuose Italijos slidinėjimo kurortuose. Todėl Skandinavijos šalys, ypatingai Suomija, tampa labai populiaria kelionių kryptimi žiemą. Juo labiau, kad, kaip sakoma didžiausių Suomijos slidinėjimo kurortų reklamose, sniegas čia garantuojamas 7 mėnesius per metus. Tiesa, šiemet žiema atėjo pavėlavusi mėnesiu, tik nuo Kalėdų. Bet vis tiek spustelėjo kaip reikiant.
Keliauti slidinėti ar grožėtis Šiaurės pašvaiste į Suomiją galima lėktuvu (skrydžiai į Kitilę – suom. Kittila). Galima važiuoti maršrutiniu autobusu iki Rovaniemio (Kalėdų senelio miesto). Arba automobiliu.
Keliaujantys automobiliu vėlgi turi dilemą: persikėlę į Helsinkį gali toliau važiuoti gana nuobodžiu keliu (greitis dažniausiai ribojamas iki 90 km/val.), arba pakrauti automobilį į traukinį, įsitaisyti kajutėje ir per naktį nuvažiuoti iki Rovaniemio (kaina dviem – apie 300 Eur).
Šių eilučių autorius mėgsta vairuoti, todėl visą atstumą maršrutu Vilnius-Talinas ir toliaus jau Helsinkis-Oulu-Rovaniemis-Kitilė (Levi) keliavo automobiliu. Dideliu talpiu „Volvo XC90“ važiavome penkiese.
Bilietas keliaujant 5 keleiviams dideliu visureigiu (iki 5 metrų ilgio) gali kainuoti apie 140 EUR...
Keltas į Helsinkį
Kokį kelionės planą patarčiau, važiuojantiems visą kelią automobiliu? Galima vakare paskutiniu keltu perplaukti į Helsinkį ir iki ryto likti nakvoti kelto kajutėje. Galima 6 val. ryto išvažiavus iš bet kurio Lietuvos miesto, persikelti į Helsinkį ir dar spėti nuvažiuoti iki Juvaskulės Suomijoje (ten vyksta WRC etapas, jūsų žiniai). Bet tai būtų skubota kelionė.
Todėl siūlyčiau patogiausią pasirinkimą: nakvoti Taline (mes taip ir padarėme), pasivaikščioti po senamiestį ir 6 val. ryto išplaukti į Helsinkį. Arba, jei persikėltumėte į Suomiją išvakarėse, nakvoti kur nors Helsinkio priemiestyje. Pavyzdžiui, netoli oro uosto Vantaa rajone Booking.com siūlo daugybę jaukių kotedžų (tarkime, penkiems asmenims už 120 Eur). Aplink – išpardavimų centrai ir parkai – nuobodžiauti neteks.
Taigi visiška laisvė. Tačiau pirmoje šio triptiko dalyje noriu pasidalinti ir konkrečiu patarimu, kaip pirkti kelto bilietus. Patarimų rasite ir šiame filmuotame reportaže:
O jei trumpai ir konkrečiai, pigiausios keltų linijos, ko gero, galėtų būti suomių „Eckeroline“. Brangesnės, bet taikančios akcijas bilietams – „Vikingline“. O brangiausios, kaip ir patys estai pripažįsta – „Tallink“.
Mes rinkomės „Eckeroline“, nes labai tiko išvykimo laikas – 6 val. ryto. Tiesą sakant, bilietas automobiliu (iki 5 metrų ilgio) ir penkiems asmenims, turėjo kainuoti apie 140 Eur. Tačiau griebėmės gudrybių. Galima rinktis vadinamąjį „car package“ (automobilio paketą), kuris suteikia nuolaidą. Taip pat užsisakyti keltų linijų naujienlaiškį ir gauti nuolaidos kodą. Tokiu būdu už bilietus sumokėjau tik 90 Eur.
Kitame straipsnyje skaitykite: kiek tikrų Kalėdų senelių gyvena Rovaniemyje?