Naujasis transporto mazgas ateityje suteiks galimybę patogiai įvažiuoti į miestą nuo Vilniaus pusės ir išvykti Klaipėdos kryptimi. Kitapus Islandijos plento beveik 2 hektarų plote jau baigiami statybų teritorijos paruošimo darbai.
Finalinė transporto mazgo dalis
„Šioje vietoje užbaigsime pradėtus darbus. Nutiesus naują jungtį Klaipėdos link, sumažės transporto srautas Savanorių prospekto ir A1 magistralinio kelio mazge, ties vadinamąja Muravos sankryža. Tai ypač aktualu piko metu. Iki tol pagerinome susisiekimą su žiedine sankryža Ašigalio gatvėje ir būsimu viaduku – užbaigėme darbus maždaug pusantro kilometro besitęsiančioje S. Žukausko gatvėje, Kalniečiuose. Kapitališkai sutvarkę šią atkarpą ir pastatę būsimą viaduką, turėsime dar vieną patogią jungtį su miesto aplinkkeliu.
Pernai duotas pažadas per ketverius metus pradėti trijų naujų tiltų ir vieno viaduko statybas vyksta pagal planą. Per Nemuną du tiltai jau statomi. Greitai prasidės veiksmas per Nerį – tarp Senamiesčio ir Brastos gatvės“, – sako Kauno mero pavaduotojas Andrius Palionis.
Miesto savivaldybė statybos darbus vykdys valstybinėje žemėje. Kiek anksčiau sudaryta bendradarbiavimo sutartis su tuometine Lietuvos automobilių kelių direkcija (dabar „Via Lietuva“). Sprendimui projektuoti bei statyti vadinamąjį Ašigalio viaduką pritarusi ir Kauno taryba.
Pagerins susisiekimą
Ties Ašigalio gatve suprojektuota skirtingų lygių sankryža su lėtėjimo ir greitėjimo juostomis. Įgyvendinus projektą, vairuotojams bus lengviau pasiekiamas Briedžių tako kvartalas, Eigulių mikrorajono dalis kitapus Islandijos plento.
Pėstieji ir dviratininkai greitai ir saugiai galės patekti į Kleboniškio mišką, naudojantis visiškai nauju pėsčiųjų–dviračių taku.
Šiuo metu nuo miesto centro pasiekti A1 magistralę Klaipėdos kryptimi galima aštuoniomis jungtimis. Pusė jų – ties Šilainiais, prekybos centru „Mega“ ir Nerimi. Po du susisiekimo mazgus turi Dainavos mikrorajonas ir Palemonas.
Naująjį viaduką statys tarp penkių viešojo konkurso dalyvių geriausią kainos ir kokybės santykį pateikusi bendrovė „Autokausta“. Rangovai įsipareigojo darbus atlikti už 7,65 mln. eurų. Statyboms numatyta lygiai 12 mėnesių.
Veiksmas statybų aikštelėje
Pirmieji darbai būsimo viaduko prieigose užvirė dar 2017–2018 metais. Suformavus žiedinę sankryžą ir dviem kryptimis sujungus Ašigalio gatvę su magistraliniu keliu, atsirado papildomas įvažiavimas ir išvažiavimas iš miesto. Atverta jungtis su A1 magistrale palengvino kauniečių susisiekimą su Kalniečių ir Eigulių mikrorajonais bei suteikė naują išvažiavimą Vilniaus kryptimi.
Įgyvendinant pirmąjį projekto etapą atlikta ir daugiau darbų – suformuoti kelio pylimai bei nutiestos požeminės komunikacijos.
Artėjant viaduko statyboms, jau beveik baigta ruošti maždaug 2 ha ploto teritorija Kleboniškio pusėje ten suprojektuotiems nuvažiavimams su žiedine sankryža.