Skaitytojo dilema: kaip vairuotojo pažymėjimas galėjo tapti negaliojančiu?

„Ar jūsų galiojantis vairuotojo pažymėjimas galioja? Pasitikrinkite!“, – taip į 15min redakciją kreipėsi skaitytojas Deimantas. Toks klausimas kilo, kai vyras norėjo išsinuomoti automobilį ir jam nepavyko to padaryti. Sakyta, kad nebegalioja vairuotojo pažymėjimas. Jis buvo informuotas, kad čia sistemos klaida ir netrukus bus išspręsta, tačiau net ir išvykęs į kelionę vyras vis dar negalėjo vairuoti, o situaciją aiškintis teko ir grįžus į Lietuvą.
Vairuotojo pažymėjimas
Vairuotojo pažymėjimas / Įmonės nuotr.

„Išskridome, bet man buvo neramu. Paskambinau iš užsienio į bendrąjį „Regitros“ numerį spalio 17-ąją ar 18-ąją. Nieko man neatsakė, nes informacijos, susijusios su mano teisių galiojimu, neteikia – reikia atvažiuoti į bet kurį skyrių. Taip pat esu ne vienintelis su tokia problema – apie tai pranešta ir yra tvarkoma. Taigi, likau be galimybės išsinuomoti automobilį, šį kartą užsienyje“, – sako Deimantas.

Grįžęs iš kelionės „Regitros“ tinklapyje jis pasitikrino, ar galioja jo teisės – pamatė ne tai, ką norėtų. Todėl jau darbo dieną skambino bendruoju telefonu, tačiau ten jam nieko negalėjo atsakyti – reikėjo atvykti į bet kurį „Regitros“ skyrių.

Galimų priežasčių – ne viena

Taip pat buvo užsiminta, kad vairuotojo pažymėjimas galėjo būti nebegaliojantis dėl pasibaigusio medicininės pažymos galiojimo arba dėl KET pažeidimo. Patikrinus nieko konkretaus nepaaiškėjo, vyrui buvo patarta atvykti į artimiausią Policijos skyrių.

„Nuvykau pasiteirauti, ar neturiu KET pažeidimų – galiojančių nėra, tik 2017 metų buvo priskirta ir vėliau anuliuota. Paklausiau, ar aš galiu vairuoti – atsakė, jog gal ir taip, o gal ir ne, priklausys, kaip pažiūrės policijos patrulis.

Spalio 21-ąją dieną, žinodamas, kad tikrai aš dėl šio įvykio nesu kaltas, nuvykau į „Regitros“ skyrių, kur man vėl pasakė – tai IT sistemos klaida, laukite“, – prisimena vyras.

Teko ilgai blaškytis

Spalio 22 dieną jis skambino į bene visus „Regitros“ skyrius, tačiau jokios pagalbos nesulaukė.

„Spalio 23 dieną parašiau elektroninį laišką keliems galimai susijusiems ar kontroliuojantiems asmenims bei Generalinio ir Pavaduotojo sekretorei. Pirmiausia nustebino, kad „Regitros“ portale nurodyti elektroniniai adresai nuskaitomi neįprastai. Pvz., tl.artiger@artiger, tl.artiger@sakur.satkideneb ir t.t. Užsakiau iš interneto tiekėjo sisteminius įrašus apie tai, kad mano laiškas pasiekė „Regitrą“. Palaukęs mažumėlę, iš nežinau kelinto karto prisiskambinau sekretorei-referentei, paprašiau rasti mano rašytą elektroninį laišką. Kai susipažino su laiško turiniu, pasiūlė sujungti su vairuotojų pažymėjimų skyriumi.

Belaukdamas girdėjau, kaip linija buvo peradresuota dar kitur ir sujungė su klientų aptarnavimo specialiste. Iškart išgirdau vėl tą patį nupurtantį atsakymą – problema žinoma, laukite. Tik šį kartą sužinojau kiek daugiau – blogai „suvaikščiojo“ duomenys tarp Policijos ir „Regitros“ sistemų ir ieškoma būdų, kaip tai ištaisyti. Jokios pažymos, su kuria galėčiau ramiai vairuoti bent Lietuvoje, išduoti negali – ji būtų neveiksni, nes tikrinimas vyksta toje pačioje sistemoje.

Dar užsiminė, kad mano vairuotojo pažymėjimas negalioja nuo jo pakeitimo, o tai jau daugiau nei 2 metai. Tačiau tokiu atveju nebūčiau galėjęs išsinuomoti automobilio 2018 gruodį, o 2019 rugpjūtį apie negaliojantį dokumentą butu pranešę Lenkijos Kelių eismo priežiūros ir Pasienio pareigūnai, kurių buvau patikrintas kelionės metu“, – istorija baiga pasakoti vyras.

VIDEO: Vairuotojui sutrukdė „per lėtai“ važiuojantis policijos ekipažas

Išaiškėjo problema

Įmonės „Regitra“ komunikacijos vadovė Emilija Bardauskienė teigia, kad situacija išspręsta ir priežastys klientui paaiškintos.

„Kalbant konkrečiai apie Jūsų minimą situaciją, atsiprašome kliento už patirtus nepatogumus. Buvo aiškinamasi ir analizuojama problema. Šiuo metu susidariusi situacija išspręsta, o su klientu susisiekta ir paaiškintos priežastys.

Tenka pripažinti, kad praktikoje pasitaiko atvejų, kai įsivelia tam tikrų techninių, sisteminių klaidų atnaujinant duomenų bazes, sąsajas su kitų institucijų registrais ir panašiai. „Regitros“ darbuotojai po įvairių planuotų atnaujinimų stebi situaciją, ar nėra pasikartojančių sisteminių klaidų, o identifikavę jas šalina.

Svarbu pastebėti, jog Jūsų minimas atvejis yra pavienis ir daugiau klientų nusiskundimų šiuo klausimu nebuvo sulaukta. Vis dėlto, atsižvelgiant į susidariusią situaciją, specialistai dar kartą įvertins, ar daugiau tokių atvejų negalėjo pasitaikyti“, – sako E.Bardauskienė.

Įspėja iš anksto

Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad internetu galima pasitikrinti, ar vairuotojo pažymėjimas yra galiojantis. Tai galima padaryti čia.

„Regitra“ informuoja klientus apie negaliojantį vairuotojo pažymėjimą, kai gaunama iš medicinos įstaigos informacija apie tai, kad dėl tam tikrų sveikatos sutrikimų asmuo nebegali vairuoti. Taip pat informuoja ir nemokama SMS žinute ar el. paštu apie artėjančią vairuotojo pažymėjimo galiojimo pabaigą.

„Atsižvelgus į susidariusią situaciją, taip pat norime pasinaudoti proga ir priminti bei pakviesti mūsų klientus, kurie jau seniai keitė vairuotojo pažymėjimą, atnaujinti savo kontaktinius duomenis tiesiog internetu. Tai yra būtina tam, kad prireikus „Regitra“ galėtų susisiekti operatyviai. Dėl el. pašto adresų atvaizdavimo – tai nėra klaida. Ši priemonė veikia prieš automatinius duomenų apdorojimo robotus ir reikalinga mažinant nepageidaujamų laiškų kiekį“, – sako E.Bardauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis