Kilo diskusija: ar policija jau naudoja naujus „trikojus“ greičio matuoklius ir ar juos fiksuoja radarų detektoriai?

Vienoje iš „Facebook“ grupių „Kur stovi policija“ po 15min publikacijos apie 37-is naujus kelių policijos greičio matuoklius užvirė diskusija. Skaitytojai pasidalijo įspūdžiais ir žiniomis: kur regėjo naujuosius matuoklius ir ar juos „mato“ radarų detektoriai.

Naujuosius matuoklius matė prie Jonavos

Nors matuoklių pristatymo metu Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys ir policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris pranešė, kad 37 mobilūs matuokliai jau paruošti darbui, dalis vairuotojų, diskutavusių socialiniuose tinkluose, atvirai abejojo: ne, gal matuokliai ant trikojų dar neveikia.

Tiesa, Kaune gyvenanti Roberta informavo pirmoji mačiusi trikojus:

„Nors mačiau ne Kaune, tačiau noriu pasidalinti, kad jau reikia saugotis naujų trikojų-radarų. Važiuodama tarp Jonavos ir Ukmergės sutikau juos pastatytus abiems kelio pusėms, skiriamųjų ženklų nebuvo, šalia stovėjo baltas nežymėtas autobusiukas. Tad stebėkime ir saugokimės“.

Iškart užvirė ir kita diskusija: ar naujuosius lazerinius matuoklius mato radarų detektoriai. Patikslinsime, kad juos naudoti Lietuvoje nėra draudžiama. Nelegalūs yra prietaisai, trukdantys pareigūnams matuoti greitį. O detektoriai tik įspėja.

Latviški „trikojai“ – kietas riešutėlis?

Skaitytojas Ričardas, kuris yra radarų detektorių specialistas, 15min pakomentavo, kad naudoja radarų detektorių, kuris Lietuvoje matydavo iš esmės visus iki šiol policijos naudotus greičio matavimo aparatus. Tačiau keliaudamas Latvijoje patyrė, kad naujųjų „trikojų“, naudojamų kaimyninėje šalyje, detektorius neregistravo.

Latvijoje trikojai aparatai veikia ne lazeriniu principu,o radijo bangomis, todėl beveik nesusekami radarų detektorių

Kodėl? Ričardo teigimu, Latvijoje ant trikojų naudojami ne lazeriniai „PoliScan“, kaip pas mus, o „Gatso“ gamintojo. Jie veikia radijo bangomis, kaip ir „Multi Radar“, todėl paprastam detektoriui nematomi.

Išmanieji matuokliai Lietuvoje – tik stacionarūs

Tiesa, Lietuvos policija multiradarus, beveik nematomus detektoriams, naudoja, tačiau tik kaip išmaniuosius stacionarius matuoklius. Pavyzdį, kaip atrodo multiradaras, veikiantis Kaune, rasite čia, o Vilniuje – čia. Tokių įrenginių paprasti detektoriai neaptinka, tik patys moderniausi.

„Tokius trikojus mobilius matuoklius, kokie naudojami Latvijoje, galėtų fiksuoti tik patys brangiausi detektoriai, kurių kaina siekia ir 750 Eur. Jei Lietuvos policija nusipirktų Gatso tipo matuoklius, 99 proc. radarų detektorių reikėtų išmesti į šiukšlių dėžę“, – atviravo elektronikos specialistas.

Ričardas mano, kad tokios mobilios greičio matavimo technologijos (ne lazerinės, o veikiančios radijo bangomis) netrukus vis tiek ateis į Lietuvą, nes jau dabar naudojamos nežymėtuose automobiliuose ir ant trikojų ne tik Latvijoje, bet ir Skandinavijos šalyse.

TAIP PAT SKAITYKITE: Naujieji policijos greičio matuokliai iš arčiau: surūdijusių „inkilų“ era baigėsi, prasideda skaitmenizacija

Ričardo išvada: šį rudenį policijos įsigytus „Vitronic“ mobiliuosius greičio matavimo aparatus (naudojamus Lietuvoje), veikiančius lazerio principu, užfiksuoti nesunku.

Štai pavyzdys, kaip veikia lazeriniai greičio matuokliai.

Skaitytojai nesutaria, ar veikia matuokliai, ir painiojasi dėl automatinio baudų išrašymo

Išsivysčiusi diskusija apie naujuosius lazerinius greičio matuoklius įsibėgėjo dar labiau, kai skaitytojai iškėlė versiją, kad naujieji 37 matuokliai ant trikojų dar neveikia (nors skaitytoja Roberta ir pasakojo, kad matė tokį matuoklį prie Jonavos).

Iš kur tokia eretiška mintis? Vieni stebėjosi, kad nėra jokių įspėjamųjų ženklų (jų ir neturi būti, ženklais žymimi tik stacionarūs matuokliai – red. pastaba). Kiti abejojo, ar matuokliai veikia, nes policijos pareigūnai nebūtų stabdę automobilių, nes naujieji matuokliai turi sąsają su Administracinių nusižengimų registru, taigi pranešimą apie baudą turėtų siųsti automatiškai.

Bet tai – irgi ne argumentas. Nes naujuosius 37 mobilius matuoklius pristatę Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas V.Grašys ir policijos generalinio komisaro pavaduotojas E.Šileris paaiškino, kad kol kas derinama antroji sąsajos dalis. Būtent ta, kuri padės pranešti apie pažeidimą automatiškai ir kuo greičiau. Kitaip tariant, per elektroninius valdžios vartus.

Taigi natūralu, kad iki Naujųjų metų automatinis baudų išrašymas gali ir neveikti.

Programėlė „Waze“ – beveik radarų detektorius

Kiek netikėta, kad skaitytojai visai nediskutuoja apie programėlę, kuri yra ir socialinis vairuotojų tinklas „Waze“. Taip, tai nėra greičio matuoklių detektorius. Jos funkcijos kitos.

15min/„Waze“ programėlė
15min/„Waze“ programėlė

Telefone ši programėlė rodo ne tik žemėlapį, bet ir faktinį bei leistiną greitį. Taip pat kitų vartotojų pažymėtą informaciją: stacionarius greičio matuoklius, sektorinius matuoklius, stovinčius automobilius (taip pat ir policijos), duobes kelyje ir spūstis.

Visas kliūtis, duobes ar kelyje budinčius pareigūnus programėlėje pažymi patys vartotojai.

Kokios trys vairuotojų grupės viršija greitį, skaitykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų