„Plaukiantys“ automobiliai po viaduku kelyje Vilnius-Ukmergė vos išvažiavus iš sostinės jau tapo socialinių tinklų klasika – tokių vaizdų pripublikuojama po kiekvienos didesnės liūties.
Anksčiau netvino
Nes kaip tik taip ta vieta kaskart ir atrodo.
Vietos gyventojai jau teigia pavargę belstis į visas įmanomas duris ieškodami sprendimų, kaip patekti į namus nepaskandinus savo automobilio. Esą per 20 metų čia nebuvo panašių atvejų, tačiau kai netoliese pastatyta degalinė, biurų pastatas, prasidėjo ir potvyniai.
Tik niekas, tikina aplinkinių gyvenviečių žmonės, nenori kelti klausimo, kaip buvo duoti prisijungimai prie lietaus nuotekų sistemos ir ar galėjo kažkas būti pažeista statybų metu.
Kaip bebūtų, dabar tenka vargti kiekvienos liūties metu. Šių metų žiemos pabaigoje, po eilinio potvynio, Avižienių bendruomenės atstovai pradėjo domėtis dar intensyviau, kokios yra galimybės sulaukti pagalbos šioje vietoje.
Tačiau paaiškėjo, kad nei Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), nei kitos susijusios institucijos konkrečių atsakymų neturėjo. Tad Susisiekimo ministerija pažadėjo įpareigoti atsakinguosius imtis problemos sprendimo iš esmės.
Priežastis aiški
Kovo paskutinėmis dienomis buvo gautas atsakymas, kad nustatyta vandens kaupimosi priežastis – esą sugadinta lietaus nuotekų sistema dėl aplinkui vykusių statybų. Buvęs paskelbtas konkursas rasti būdus sutvarkyti šią probleminę vietą, tik jame nedalyvavo nė viena įmonė.
Tuomet nuspręsta, kad dar vieno konkurso nebus ir šie darbai prijungti prie kitų krašto kelio Nr. 171 Bukiškis–Sudervė–Dūkštos rekonstravimo darbų.
Rekonstrukcija dar tik planuojama, tad tokie atsakymai gyventojų nenudžiugino. Jie tvirtina ir toliau mėginę rasti būdų, kad problema spręstųsi greičiau ir efektyviau.
Šie darbai prijungti prie kitų krašto kelio Nr. 171 Bukiškis–Sudervė–Dūkštos rekonstravimo darbų.
Liepos vidury įvykusiame susitikime su Avižienių bendruomene LAKD atstovai tikino, kad konkursas skelbtas jau dukart, bet norinčių jame dalyvauti nėra, tad kaip tik todėl ir priimtas sprendimas užliejamos kelio atkarpos po viaduku remontą prijungti prie didesnio projekto.
O esą problemos priežastys tiesiogiai susijusios su tuo, kad teritorijų plėtra buvo vykdoma labai sparčiai ir galbūt projektai dėl vandens nutekėjimo nebuvo tinkamai įvertinti. Tad čia jau reikia nebe kosmetinių pataisymų, o rimtų rekonstrukcijos darbų. Be to, esą reikia spręsti ne tik besikaupiančio vandens, bet ir transporto spūsčių šioje vietoje problemą.
10-12 mėnesių vien projektavimui
Kaip tik tada ir nuskambėjo, kad projektavimui numatyta skirti 10-12 mėnesių, o toks ilgas laikas gerokai suneramino vietos bendruomenes, kurių gyventojams kasdien tenka važiuoti šiuo keliu. Jie sako ėmę siūlyti laikinus sprendimus, kurie artimiausius dvejus metus leistų bent jau neskandinti automobilių po liūties susidarančiame „ežere“.
Tarp pasiūlymų buvo laikinas kelio atkarpos pakėlimas 50-60 cm, bet jis atmestas, nes tokiu atveju po viaduku tektų riboti transporto priemonių aukštį. Kitas siūlymas – bendradarbiauti su meteorologais, kad šiems prognozuojant stiprią liūtį (kai prilyja 20 ml vandens), kelininkai atvyktų iš anksto ir ruoštųsi vandens perteklių nusiurbti.
Keltas klausimas ir dėl tilto polių stabilumo, kadangi po viaduku jau ne kartą pastebėta, kad blokeliai po viaduku išsiklaipę.
Problema ne nauja, sprendimų vis dar nėra
15min apie problemas šioje kelio vietoje Vilniaus prieigose jau rašė ne kartą. Lygiai prieš metus situacija buvusi identiška – po liūties Avižienių gyventojai kvietė pasigrožėti „ežeru“ po viaduku.
Gyventojai tąkart skundėsi, kad nei Vilniaus rajono savivaldybė, nei Avižienių seniūnija nereaguoja į problemą, kai po tiltu per kiekvieną liūtį susidaro ežeras, per kurį mašinos negali pravažiuoti iš miesto į Avižienius, Sudervę ir t.t. O taip pat Bukiškių, Klevinės, Užubalių, Bendorėlių ir t.t. gyventojai negali išvažiuoti į miestą. Seniūnija tuomet tiesiog informavo, kad kelias LAKD, tad ir problema – jų.
LAKD atstovai komentavo, kad problema žinoma: „Po intensyvių liūčių po kelio A2 viaduku, ties Avižieniais, žemiausioje vietoje, susiformuoja didelės vandens sankaupos. Šiuo metu specialistai ieško priežasčių, dėl ko susidaro ši problema.
Esant tokiems atvejams tam, kad kuo greičiau galėtų vykti eismas, vanduo yra papildomai siurbiamas ir išvežamas. Atkreipiame dėmesį, kad už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą yra atsakinga AB „Kelių priežiūra“, kuri vykdo minėtus darbus.“
Žada skelbti pirkimą
Po metų Kelių direkcija jau konkretesnė.
„VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija artimiausiu metu paskelbs viešąjį pirkimą valstybinės reikšmės kelio Nr. 171 nuo 0,00 km iki 10 km ruožo rekonstravimui. Šis projektas apima ir transporto srautų tyrimus ruožo pradžioje esančios dviejų lygių sankryžos transporto mazge (magistralinio kelio A2 Vilnius-Panevėžys, krašto kelio Nr. 171 Bukiškis–Sudervė–Dūkštos, rajoninio kelio Nr. 5214 Bukiškis-Maišiagala ir Mokyklos g. sankryža).
Parengus techninį darbo projektą bus perkami rangos darbai (planuojamas rangos darbų pradžia – 2023 m. pabaiga). Šio objekto projektavimas apims vandens surinkimo klausimus ir žiedų modeliavimą ties A2 viaduku (transporto srautų modeliavimas reikalingas siekiant rasti optimaliausią būdą išspręsti šiuo metu ten kylantį intensyvų transporto srautų klausimą)“, – toks LAKD atsakymas pasiekė 15min.
Greitų sprendimų Kelių direkcija, kaip minėta, nežada. Tik užtikrina, kad kaip ir iki šiol, taip ir dabar, kol iš esmės bus išspręstas klausimas, šią vietą nuolatos turi prižiūrėti ir operatyviai reaguoti atsižvelgiant į oro sąlygas AB „Kelių priežiūra“.