Persikelti į kitą epochą įmanoma nebent tik Holivude. Garsiausia kelionės laike vizija buvo sukurta XX a. devintajame dešimtmetyje, kai pagrindinį trilogijos „Atgal į praeitį“ vaidmenį atliko sparnuotas „DeLorean DMC-12“ modelis. Šiame filme svarbiausias jo įrangos elementas buvo laiko akceleratorius – mirksintis ir šiek tiek bauginantis garažinis atradimas.
Be abejo, sparnuotasis „DeLorean“ – tai viena didžiausių kino žvaigždžių tarp automobilių. Šis sportinis automobilis iš Airijos, be vaidybos filme, daugiau nelabai ir turi kuo pasigirti. 1982 metais tokios prastos reputacijos mašinų nebuvo daug. Šio automobilio kokybė prasta, apsisukimo spindulys didelis, kaip ir degalų sąnaudos, be to, jis sunkiai valdomas ir nuspėjamas kelyje. Jame įmontuota „Renault“ penkių pavarų dėžė ir 2,8 l darbinio tūrio V6 variklis. Kiti automobiliai tada buvo gerokai pažangesni.
Jei dabar būtų kuriama ketvirtoji filmo „Atgal į praeitį“ dalis, automobilio žvaigždės vaidmeniui siūlytume BMW i8 modelį. Konstruodami jį bavarai įrodė, kad sportiniai automobiliai gali ne tik varžytis galia. Bavarai vidaus degimo variklį suderino su dviem elektriniais, montuojamais po vieną prie kiekvienos ašies. Todėl i8 tapo labai universalus, kur reikia, sugeba važiuoti be jokio garso, o kur reikia – lenktyniauti su „Porsche 911“.
Kas bendro tarp „DeLorean“ ir BMW i8? Idėja. Abiem atvejais buvo norima sukurti automobilį, kuris gerokai lenktų savo epochą. Johnas DeLoreanas buvo aukšto rango „General Motors“ vadybininkas, atsakingas, pavyzdžiui, už „Pontiac GTO“ modelį. Jis svajojo sukurti ekonomišką ir ilgaamžį kompaktinį automobilį, tačiau jo darbdavio tokia idėja XX a. aštuntajame dešimtmetyje iš viso nedomino.
J. DeLoreanas iš „General Motors“ išėjo nusivylęs ir 1975 metais įkūrė „DeLorean Motor Company“. Dizaino studija „Italdesign“ davė jam sportinio automobilio su per vidurį montuojamu varikliu brėžinių. Panašu, kad tai bus buvęs „Porsche 928“ įpėdinio projektas, kuris Kufenhausene (šiame mieste gaminami „Porsche“ automobiliai) niekam nekrito į akį.
J. DeLoreanas norėjo, kad po šio automobilio kapotu būtų „Citroën GS Birotor“ rotorinis variklis, tačiau galiausiai buvo pasirinktas „Europa V6“ motoras, aštuntojo dešimtmečio „Peugeot“, „Renault“ ir „Volvo“ kūrinys.
„DeLorean DMC-12“ modelio gamyba buvo pradėta 1981 metų pavasarį Airijoje, o jau 1982-aisiais ji buvo baigta. Per tą trumpą laiko tarpą iš viso buvo pagaminta 8,5 tūkst. šio modelio automobilių. Išties liūdna pirmosios laiko mašinos pabaiga.
BMW modelis turi daugiau šansų į laimingą pabaigą. i8 – vienas ypatingiausių automobilių, kuriuos tik galima šiandien įsigyti. Turėdamas anglies pluošto kėbulą jis yra lengvas, atrodo kaip koncepcinis modelis ir važiuoja taip, kaip dera tikram sportiniam BMW. Prie šio egzotiško automobilio reikia priprasti, nes šalia jo visos kitos mašinos atrodo, lyg būtų pagamintos akmens amžiaus epochoje.
3 milijardai eurų – tiek BMW kainavo sukurti naują markę ir parengti „gyvenimui“ i3 ir i8 modelius. Kosminė suma, ir vadovybė puikiai supranta, kad ši investicija neatsipirks labai greitai. Ką gi, kelionės laike juk niekada ir nebuvo pigios.
Futurizmas – tai beprotybė
Projektuoti ateities automobilius būtų iš tikrųjų lengviau, jei galėtume keliauti laike. Norint nuspėti, kokie automobiliai bus paklausūs po kelerių metų ir pakeis dabartinius, reikia turėti be galo daug drąsos. Jos kaip tik ir turėjo J. DeLoreanas, tačiau jam pritrūko šiek tiek sėkmės ir galbūt... sumanumo. BMW rizikuoja ne ką mažiau, bet ir rizikos laipsnis šįkart yra gerokai didesnis.
Automobilių techniniai duomenys:
DeLorean DMC12 | BMW i8 | |
---|---|---|
Variklis | Benzininis, V6, įmontuotas gale išilgai | Turbobenzininis, L3 ir du elektriniai |
Darbinis tūris | 2849 cm3 | 1499 cm3 |
Galia | 97 kW (132 AG) esant 5500 aps./min. | 266 kW (362 AG) (visos hibridinės sistemos) |
Sukimo momentas | 220 Nm esant 2750 aps./min. | 320 Nm esant 3700 aps./min. (benzininio variklio) |
Maks. greitis | 198 km/val. | 250 km/val. |
0–100 km/val. | 11 sek. | 4,4 sek. |
Pavara | Galinė / 5 bėgių mech. (galima rinktis ir autom.) | 4x4 (padedant ir elektros varikliui) / 6 pakopų autom. |
Ilgis/plotis/aukštis | 4216/1857/1140 mm | 4689/1942/1293 mm |
Automobilio svoris | 1268 kg | 1560 kg |
Vid. degalų sąnaudos | 14,3 l/100 km | 2,1 l/100 km |
CO2 emisija | 339 g/km | 49 g/km |
Naujo kaina Vokietijoje | 74 797 Vokietijos markės (1982 m.) | 126 000 Eur |