Beje, oficialus „Škoda Karoq“ debiutas įvyks tik rugsėjo mėnesį Frankfurto automobilių parodoje. Ir ne tik Europoje – tikimasi didžiulės šio modelio sėkmės Indijoje, kurios ekonomika vystosi dideliu greičiu, tad didėja perkamoji galia. Panašiai, kaip „Superb“ tapo geidžiamas Kinijoje dėl savo dydžio.
Sužadino smalsumą
Tiesa, gegužės pradžioje gamintojai nutekino keletą reklaminių nuotraukų bei filmuotų vaizdelių, kurie iš esmės nieko nesakė, o tik didino smalsumą.
Iš tolo nufilmuotas „Karoq“ šiek tiek primena „Volkswagen Tiguan“ ir yra labai panašus į savo vyresnį brolį „Kodiaq“, tik trumpesnis. Senojo „Yeti“ genų beveik neliko, nors neoficialiai naujasis kompaktinis visureigis vadinamas „Yeti 2“. Tačiau sniego žmogaus disproporcijų – nė ženklo, „Karoq“ – kompaktinis visureigis, iš bjauriojo ančiuko tapęs panašesniu į gulbiną.
Pasaulinė premjera Stokholme
Pasaulinę „Karoq“ premjerą „Škoda“ surengė gegužės 18 d. Stokholme, „Artipelag“ meno ir laisvalaikio centre, kurio erdvė – 10 tūkst. kv. m. Į šį iškilmingą renginį sukviesta apie 400 žurnalistų iš viso pasaulio.
Dydis
Naujojo kompaktinio „Škoda Karoq“ SUV ilgis – 4382 mm. Palyginimui, „Volkswagen Tiguan“ – 4486 mm, „Seat Ateca“ – 4363 mm. „Kodiaq“ šioje giminėje, surinktoje ant MQB platformos, pats ilgiausias – 4697 mm.
„Karoq“ bagažinės talpa – 521 l, „Ateca“ – 510 l, „Tiguan“ – 615 l, „Kodiaq“ – 720 l.
Variklių gama – benzininiai nuo 1 l (trijų cilindrų) iki 1,5 TSI ir dyzeliniai agregatai: 1,6 l bei 2 l.
Dizainas
Akivaizdu, kad „Škoda“ dizaineriai daug negalvojo ir, panašiai kaip „Kodiaq“ atveju, automobilio dizainą kūrė įkvėpti Bohemijos krištolo atspindžių. Tą nesunku pastebėti žvelgiant tiek į 3D efektą primenančias groteles, tiek ir į priekinius žibintus. Automobilis atrodo tikrai patraukliai. Jei kažkam „Kodiaq“ atrodė tikrai panašus į mešką, tai jo mažesnis brolis – subtilesnių proporcijų.
Galiniai C formos žibintai taip pat labai primena naujos kartos „Superb“ ar „Oktavia“ sprendimus. Ypač kampu projektuojama plokštuma, jungianti bagažinę su galiniais žibintais.
„Karoq“ – tai didesnio „Kodiaq“ ir mažesnio brolio iš Ispanijos „Seat Ateca“ hibridas.
Iš esmės galima sakyti, kad „Karoq“ – tai didesnio „Kodiaq“ ir mažesnio brolio iš Ispanijos „Seat Ateca“ hibridas. Tiesa, kol kas negaliu pagrįsti skaičiais, bet pirmas įspūdis toks, kad „Karoq“ turi didesnį galinį stiklą nei „Seat Ateca“.
Beje, „Top Gear“ žurnalistai, išbandę šį iki šiol slėptą „Škoda“ SUV modelį, lygino jį su „Nissan Qashqai“. Visų pirma, vertindami dizainą. Britų išvada skamba taip: pirmas įspūdis – daug žadantis.
Beje, „Nissan Qashqai“ yra 5 mm trumpesnis už „Karoq“. Tai nėra esminis skirtumas, tačiau akivaizdu, kad vokiečių-čekų produktas siekia būti geresnis už tautos automobiliu tituluojamą ir miesto praktiško visureigio reputaciją pelniusį kaškajų.
„Top Gear“ apžvalgininkai, šį automobilį bandę Estijos keliuose apautą žieminėmis padangomis, priėjo prie išvados, kad tai – komfortabilus (vertinant važiavimą nelygiu keliu), lengvai valdomas automobilis. Žurnalistai bandė 1,5 l TSI ir 2 l TDI variklius su 7 pavarų DSG transmisijomis.
Ką reiškia „Karoq“?
Kaip ir „Kodiaq“ (meškų rūšis) atveju, čekai įkvėpimo pavadinimui ieškojo Aliaskoje.
Aliaskoje gyvenančių alutikų (eskimų) kalba žodis karoq turi konkrečią prasmę. KAA'RAQ reiškia „automobilis“, o RUQ – strėlė.
Kodėl buvo atsisakyta pavadinimo „Yeti“? Gamintojams yra labai svarbi Kinijos rinka. O šioje šalyje jetis reiškia nebūtinai gerus dalykus. Todėl iš pradžių „Karoq“ atsirado Kinijoje, o dabar įvedamas ir į kitų šalių rinkas.
Laukia pagerintų versijų
Kaip sakė „Škoda“ vadovas Bernhardas Maieris, kompanija jau galvoja ir apie „plug in“ versiją. O per artimiausius metus turėtų pristatyti dar ir „Scout“ bei vRS versijas. Nes, pasak stratego, vairuotojams reikia ne tik standartinių, bet ir greitų SUV.
Kokia išvada peršasi po šio pristatymo? Akivaizdu, kad „Yeti“ nebegalėjo konkuruoti rinkoje su „Qashqai“ ir „Kadjar“ kompaktiniais visureigiais. Paklausa šiame segmente didėja, tad „Škoda“ nusprendė tuo pasinaudoti – atsisveikino su ječiu ir sukūrė visiškai naują automobilį, kurio „tėtė“, akivaizdu, yra „Kodiaq“.